بدنسازی, مقالات

مهمترین دلایل توقف رشد عضلات

توقف رشد عضلات

مهمترین دلایل توقف رشد عضلات، که برای بسیاری از ورزشکاران تازه‌کار به وجود می‌آید و آن‌ها را از ادامه دادن رشته ورزشی دلسرد می‌کند. آیا شما از دلایل توقف رشد عضلات آگاهی دارید؟ آیا می‌خواهید این عوامل را بشناسید؟

ما در این مطلب برخی از انواع دلایل متوقف شدن رشد عضلات را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم تا با عوامل بروز این مشکل آشنا شوید و از وقوع آن در دوره‌های ورزشی خود جلوگیری کنید با کراسفیت24 همراه باشید.

دلایل توقف رشد عضلات

عوامل تأثیرگذار بر روی این مشکل از قبیل زیر هستند:

  • عدم دریافت کالری به میزان لازم

استفاده کالری به میزان لازم مشکل بسیاری از ورزشکاران در خصوص رشد عضله را حل می‌کند. به‌عبارت‌دیگر برای حفظ بدن باید میزان مصرف کالری مشخص باشد. بااین‌وجود زمانی که فردی می‌خواهد عضله سازی و افزایش وزن برای او صورت گیرد، باید مصرف کالری‌های خود را نسبت به قبل افزایش دهد.

  • عدم مصرف غذاهای سالم

درصورتی‌که در رژیم غذایی خود، غذاهای سالم را قرار ندهید، رشد عضله بدنتان کاهش پیدا می‌کند و ممکن است که درعین‌حال چربی اضافی به دست آورید و حجم عضله شما نیز کم شود. پس در این خصوص می‌توان یکی از دلایل توقف رشد عضلات را استفاده از مواد غذایی ناسالم در نظر گرفت.

  • عدم داشتن وعده‌های غذایی کافی

کمی قبل‌تر باورها بر این بوده است که وعده‌های غذایی باید سه وعده باشند، اما امروزه این موضوع مشخص‌شده است که افزایش وعده‌های غذایی و کاهش حجم هر وعده می‌تواند به میزان زیادی در حفظ عضلات و چربی سوزی مؤثر باشد. بنابراین بهتر است که در طول روز حداقل 6 وعده غذایی را برای خود مشخص کنید و در هر وعده میزان بسیار کمی غذا میل نمایید.

  • دریافت نکردن آب به میزان کافی

از دیگر دلایل توقف رشد عضلات، دریافت نکردن آب کافی است. آب برای عملکرد کل بدن مفید است. درحالی‌که بسیاری از افراد هیدراته کردن بدن خود قبل از تمرین را جدی نمی‌گیرند. آب‌رسانی به بدن باید بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب صورت گیرد. اهمیت مصرف آب کافی، به اندازه تغذیه پس از تمرین اهمیت دارد.

  • برنامه تمرینی نامناسب

بسیاری از افراد تمرینات خود را با مشورت مربی انجام نمی‌دهند و یا تمریناتی که مربی برای آن‌ها تعیین کرده است را جدی نمی‌گیرند. همچنین عده دیگر تمرینات را از روی مقالات و مجلات و یا شبکه‌های تلویزیونی انجام می‌دهند که در این صورت تنها وقت خود را هدر می‌دهند و تنها نتیجه‌ای که برای آن‌ها حاصل می‌شود، ناامیدی است. اگر به دنبال بدنسازی حرفه‌ای هستید باید حتما از راهنمایی‌های یک مربی حرفه‌ای استفاده کنید.

  • استفاده از یک برنامه تکراری در طولانی‌مدت

یکی از مهم‌ترین دلایل توقف رشد عضلات، استفاده از برنامه تکراری در یک دوره طولانی است.

بیشتر بخوانید:   برنامه تمرینی بدنسازی برای افزایش حجم

به‌صورت کلی ساخت عضله بر اثر افزایش فشار واردشده بر بدن صورت می‌گیرند، زیرا با افزایش فشار واردشده بر بدن، بدن برای مقابله با فشار مجبور به رشد می‌شود.

در این خصوص باید گفته شود که بدن به‌سرعت به تغییرات عادت می‌کند که برنامه‌های تمرینی نیز از جمله تغییراتی هستند که بدن به آن‌ها عادت می‌کند. به همین دلیل استفاده از برنامه‌های تکراری در طولانی‌مدت را از دلایل توقف رشد عضلات می‌دانند، زیرا بدن به این تمرینات عادت می‌کند و دیگری تغییری در آن صورت نمی‌گیرد. بنابراین، باید مدت زمان تاثیر تمرینات بدنسازی را در نظر گرفت و بر اساس آن اقدام به تغییر و یا استفاده از یک برنامه بدنسازی کرد.

  • انجام ندادن صحیح تمرینات

اگر به‌صورت مداوم تمریناتی که برای شما در نظر گرفته‌شده است را به‌صورت نامناسب و غیر صحیح انجام دهید، رشد عضله شما متوقف می‌شود و تأثیری بر روی عضلات بدن شما صورت نمی‌گیرد زیرا تمرینات باید به‌صورت دقیق، صحیح و مرتب انجام شوند و فشار آن‌ها بر روی بدن احساس شود. اگر هنگام انجام تمرینات، فشاری را روی بدن خود حس نمی‌کنید، این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که تمرین را به‌درستی انجام نمی‌دهید و در چنین حالتی بهتر است که از مربی خود مشورت بگیرید. همچنین می توانید از تاثیر دستگاه های تردمیل مکانیکی، ایربایک و روئینگ در این راستا بهره ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.