بدنسازی

حرکت سی سی اسکات چیست؟

حرکات سی سی اسکات

حرکت سی سی اسکات چیست؟

همان طور که می دانید در باشگاه مربی ها انواع تمرینات ورزشی را طبق برنامه برای ورزشکاران می نویسند و ورزشکاران در طی زمان ورزش و تمرین موظف به انجام آن ها هستند در این میان یکی از حرکات یا تمریناتی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته شده حرکات سی سی اسکات می باشد. قطعاً تاکنون نام تمرین اسکات را شنیده اید و می دانید که یکی از محبوب ترین ها به عنوان تمرین تاثیر گذار به حساب می آید زیرا تاثیرات و نتیجه شگفت ‌انگیز آن بر روی عضلات باسن بسیار قابل مشاهده است. بنابراین امروز تصمیم گرفتیم که اطلاعات بیش تری در مورد حرکت سی سی اسکات در اختیار شما قرار دهیم از این رو در مورد چگونگی انجام و انواع آن خدمتتان خواهیم گفت پس دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با کراسفیت 24 همراه باشید.

نحوه انجام حرکت سی سی اسکات چگونه است؟

هر تمرینی باید به شیوه درستی انجام شود زیرا هر تمرینی بر اساس هدف و تاثیر گذاری بر نقطه خاص در نظر گرفته شده است که باید دقیقاً طبق دستورات انجام شود تا شما بتوانید تاثیر و نتیجه آن را ببینید. مواردی که در زیر می بینید به طور کامل و مرحله به مرحله توضیح داده شده که برای انجام حرکت سی سی اسکات چگونه عمل کنید:

  • در مرحله اول باید ابتدا بر روی دستگاه بایستید و پاهای خود را صاف نگه دارید و دستها را به سمت جلو بگیرید.
  • در مرحله دوم باید زانوهای خود را خم نموده و بدن را به سمت عقب هدایت کنید و آنقدر خم شوید که فشار را در قسمت ران به خوبی احساس کنید.
  • در مرحله سوم باید کمر خود را به صورت صاف و بدون فشار قرار داده و سر و ساق پا در یک خط راست قرار بگیرند.
  • در مرحله بعد باید مکث نموده و چند ثانیه تحمل کنید سپس بایستید و دوباره این کار را انجام دهید.
بیشتر بخوانید:   حرکت لانج و مزایای انجام آن

حرکت های سی سی اسکات

عضلات درگیر در حرکت سی سی اسکات کدام است؟

طبق مراحلی که خدمتتان گفته شد زمانی که شما برای چندمین بار این حرکت را انجام دهید متوجه فشار بر روی ران خواهید شد در واقع هدف از انجام حرکت سی سی اسکات درگیر کردن ماهیچه های چهار سر ران پا می باشد در این صورت اگر شما پس از انجام این حرکت متوجه فشاری بر روی قسمت ران نشدید یعنی حرکت و اشتباه انجام داده اید. پس باید حتماً نحوه صحیح آن را با تمرینات بیشتر انجام دهید تا بتوانید عضله هدف را تحت فشار قرار داده و آن را تقویت نماید در واقع حرکت سی سی اسکات می تواند باعث استحکام و تقویت ماهیچه های چهار سر ران شود و همچنین مانع ایجاد فشار بر روی زانو و ساق باشد. بنابراین نحوه انجام شما در این حرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌ تواند نتیجه ‌ی اثربخش و فوق العاده داشته باشد.

انجام حرکت سی سی اسکات در خانه ممکن است؟

توجه داشته باشید که ورزش سی سی اسکات ورزشی کششی و تمرین مناسب برای تقویت ماهیچه های چهار سر ران بدن می باشد اما این ورزش یا تمرین برای انجام در خانه مناسب نیست زیرا ما دلایل موجهی برای چنین موضوعی داریم. در واقع شما عزیزان نباید تغییرات سی سی اسکات را در خانه انجام دهید زیرا ممکن است با انجام تمرین اشتباه باعث ایجاد آسیب و صدمه به قسمت های مختلف بدن شوید برای مثال ممکن است کمر و یا زانو ها دچار فشار و درد های طولانی مدت شوند. نکته دیگر این است که شما باید حرکات سی سی اسکات را زیر نظر مربی و با وجود تجهیزات و لوازم مناسب انجام دهید. چرا که در این نوع تمرین باید پاها در وضعیت ثابت و بدون لرزش قرار بگیرند پس تعادل حرف اول را می زند که با استفاده از دستگاه می توان این انتظار را برآورده کرد.

بیشتر بخوانید:   تفاوت چربی سوزی در مردان و زنان

تمرین سی سی اسکات

انجام ورزش سی سی اسکات به وسیله وزنه

سوالی که در رابطه با انجام حرکت سی سی اسکات برای افراد پیش می آید این است که آیا می توان این حرکت را با استفاده از وزنه انجام داد؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید گفت استفاده از وزنه برای ورزش سی سی اسکات امکان پذیر است اما توجه داشته باشید که این کار تنها برای افرادی توصیه می شود که در انجام حرکت سی سی اسکات حرفه ‌ای و راحت هستند و هیچ گونه مشکلی در انجام آن ندارند نکته دیگر در استفاده از وزن این است که افرادی که حرکت سی سی اسکات را انجام می ‌دهند از توانایی بدنی بسیار بالایی برخوردارند که با استفاده از وزنه های با کیلوگرم مختلف می ‌توانند فشار بیش تری وارد کرده و در نهایت نتیجه موثر و بهتری بگیرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.