کراس فیت

بوسو بال چیست و نحوه ی تمرین با آن چگونه است

بوسو بال

لازم به ذکر است که بوسو بال یک ورزش جدید است که در حال حاضر افراد کمی با آن آشنا هستند و می دانند که بوسوبال چیست  . پایه ی این ورزش برای سوزاندن چربی و کالری است اما خب تمام کار بوسو بال این نیست. باید خدمتتان عرض کنیم که بوسوبال به کمک یک توپ انجام می شود اما خب این توپ با توپ هایی که تا به امروز دیده اید متفاوت است و در واقع می توان گفت که شبیه به یک نیم کره است .

یک سمت آن کاملا تخت است و طرف دیگر نیز دایره ای شکل است ؛ سمت دایره ای شکل کاملا نام و انعطاف پذیر است که له کمک آن می توانید حرکات نشسته و حتی خوابیده را انجام دهید.

ویژگی های تخصصی بوسو بال

شایان به ذکر است که بوسو بال موجب برقراری تعادل بین عضله و عصب می شود و علاوه بر این برای تمرینات عضلانی و استقامتی بسیار عالی است. نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با بوسو بال وجود دارد این است که از هر دو طرف آن می توان استفاده کرد و این گونه این توپ خیلی کاربردی تر از توپ های قدیمی هستند.

قطعا حضور یک توپ بوسو در هر سالن و باشگاهی ضروری است و می تواند موجب رضایت افراد زیادی در باشگاه شود. اگر در خانه ورزش می کنید و از ناهماهنگی های اعصاب و عضلات رنج می برید بهتر است یک توپ بوسو برای خود تهیه کنید و تمرینات زیادی مثل توان بخشی ، تمرینات قدرتی و کششی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:   ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

بوسو بال

روش ها و شرایط استفاده از بوسوبال

همان گونه که در بخش های قبل اشاره کردیم شما می توانید با کمک این توپ تمرینات مربوط به بدنسازی و فیتنس را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. علاوه بر این می توانید با کمک این توپ  مقاومت ایستادگی بین قدرت عضلات و میان تنه را بالا ببرید.  با کمک بوسو بال می توان تمرینات خمیده ، نشسته،  زانو خم ، پرشی و ایستاده را انجام دهید.

نکته ی با اهمیتی که در این رابطه وجود  دارد این است که شما می توانید در هر شرایطی از این توپ ها استفاده کنید ؛ از آن جایی که این توپ وزن و هم چنین حجم کمی دارد شما می توانید بدون محدودیت در فضا در هر مکانی و هر شرایطی از آن استفاده کنید .

توپ بوسو جز آن دسته از ابزارهایی است که به کمک آن می توان تمرینات بیشماری را انجام داد و در کنار تی آر ایکس به بهترین نتایج رسید ‌  فقط حواستان باشد که قبل از انجام تمرینات حتما باید بدنتان را با دویدن یا دوچرخه سواری گرم کنید و تمرینات خود را با نهایت دقت انجام دهید.

بوسو بال و تاثیرات آن بر دستگاه های خون رسانی و عصبی بدن

خوشبختانه بوسو بال این گونه طراحی شده است که علاوه بر آقایان خانم ها نیز در هر رده ی سنی که هستند از آن استفاده کنند.  بکی از مزیت های استفاده از این توپ این است که می توانید سیستم دفاعی بدن و هم چنین گردش خون بدن خود را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید:   میزان کالری سوزی کراسفیت چقدر است ؟

طبق تحقیقاتی که دانشمندان در این زمینه داشته اند متوجه شده اند که با کمک این توپ می توان آرامش بخش ترین حرکات را انجام داد زیرا این وسیله به تحرک خاصی نیاز ندارد و برای حفظ آرامش و کنترل اعصاب بسیار عالی است.

تمریناتی که به وسیله ی بوسو بال می توان انجام داد

  • پلانک با یک پا

برای انجام این تمرین باید روی قسمت صاف توپ قرار بگیرید  و ساعد های خود را روی توپ بگذارید و یک پا را بلند کنید و در  حالت ایستا بمانید.  در این حالت باید عضلات مرکزی را منقبض کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید و بار دیگر به حالت قبل برگردید.

  • پلانک جانبی روی ساعت

توپ را از قسمتی که صاف است روی زمین بگذارید و ساعد را روی  توپ بگذارید و پاهای خود را بکشید و به پهلو دراز بکشید.  در این مرحله باید عضلات مرکزی را منقبض کنید و پل بزنید و این وضعیت را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.

  • حرکت کوهنورد

در این تمرین باید قسمت دایره ای توپ را روی زمین بگذارید و دست های خود در موازات شانه در لبه های صاف توپ بگذارید و پاهای خود را بکشید  و در حالی که در یک حالت مناسب نگه داشته اید به سمت عقب مایل شوید و یک پای خود را به سینه نزدیک کنید و باز به حالت قبل برگردید و همین تمرین را برای پای دیگر تکرار کنید ‌

بوسو بال

  • ددلفیت رومانیایی تک پا

برای انجام تمرین ددلفیت باید بوسو بال را از قسمت صاف روی زمین بگذارید و یک پای خود را روی زمین بگذارید و مقداری زانویتان را خم کنید؛  از لگن خم شوید و برای برقراری تعادل پای آزاد تان را پشت خود بکشید ‌. البته باید بالا تنه خود را پایین بیاورید تا موازی زمین باشد و به باسن خود نیز اجازه ی حرکت ندهید و اجازه دهید ثابت بماند و به سمتی حرکت نکند.

بیشتر بخوانید:   فواید تمرین با پتک کراس فیت

فواید تمرین با بوسوبال ورزش

اولین و مهم ترین فایده برای بوسو بال این است که موجب تقویت قدرت و هم چنین پایداری بدن می شود.  این تمرینات موجب تقویت قدرت بدن و هسته میانی می شود و علاوه بر این می تواند انعطاف پذیری بدن را بیش تر کند . تمام تمرینات بوسو بال روی هسته بدن تاثیر می گذارد ‌.

فایده ی دیگری که این تمرین دارد از وارد شدن آسیب ها به بدن جلوگیری می کند؛ تمریناتی که به وسیله ی بوسو بال انجام می شود باعث می شود در بدن تعادل ایجاد شود و ذهن و بدن انسان در یک حالت متعادل قرار گیرد . لازم است بدانید که اگر این تمرینات روی یک سطح صاف مثل زمین و یا تشک انجام شود ممکن است آن تاثیر که باید را نداشته باشد و آن گونه که باید عضلات ریز را تقویت نکند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.