کراس فیت

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

 

امروز قرار است درباره یکی از پر طرفدار ترین رشته های ورزشی با یک دیگر صحبت کنیم. قطعا شما هم در صفحه های مجازی فیلم هایی می بینید که فردی با ماهیچه های تکه تکه شده در حال تمرینات سخت است و برای چند لحظه دوست داشته اید که جای آن فرد باشید. ما امروز قرار است درباره کراس فیت با یک دیگر صحبت کنیم و به این نتیجه برسیم که ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است.  لازم به ذکر است که این ورزش بر اساس پایه های وزنه برداری و حرکات روزمره زندگی طراحی شده است. تا به حال به حرکات این رشته توجه کرده اید؟ تمرینات این ورزش مثل بلند شدن، نشستن،  هل دادن و بلند کردن اجسام است. انجام منظم این حرکات موجب بهبود سلامت و شکل گرفتن عضلات می شود. به طور کلی این تمرینات به سه دسته تقسیم می شوند.

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

  • تمرین با وزنه
  • تمرین با وزن بدن
  • تمرینات هوازی

در بخش بعد به این می پردازیم که چه ابزاری برای این تمرین ها لازم است.

لوازم مورد نیاز برای کراس فیت

شایان ذکر است که اگر می خواهید تمرینات با وزنه را انجام بدهید به وزنه، میز پرس سینه، کتل بل، هالتر، توپ مدیسن، دمبل وغیره نیاز دارید اما اگر بخواهید با کمک وزن بدن خود در این ورزش پیش بروید باید یک حلقه ژیمناستیک تهیه کنید. یک جایی برای دراز نشست،  یک جعبه تراس و بارفیکس نیز لازم است. تمرینات هوازی به وسایل کم تری نیاز دارند. برای انجام این تمرینات به طناب، تردمیل و دوچرخه ثابت نیاز است.  خب حالا به سراغ این مسئله می رویم که ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است.  از آن جایی که این تمرینات مانند حرکات روزانه ی بشر هستند افراد از ۱۵ سالگی تا ۶۰ سالگی می توانند آن را انجام بدهند این چیزی است که مربی ها و علاقه مندان به این ورزش بر روی آن متفق القول  هستند. از آن جایی که نوجوان ها و افراد مسن بیش تر در معرض خطر هستند بهتر است با احتیاط بیش تری این ورزش را انجام بدهند. اجازه بدهید یک مسئله ای را با شما در میان بگذاریم گاهی اوقات پزشک بنابر دلایلی انجام یک سری تمرین ها را برای فرد ممنوع می کند . این افراد حتما باید این مسئله را با مربی خود در میان بگذارند. انجام حرکت اشتباه در هر ورزشی موجب آسیب رسیدن به بدن فرد می شود پس حتما حواستان به این نکته باشد.

بیشتر بخوانید:   چربی سوزی در تمرینات کراسفیت

یک باشگاه مناسب پیدا کنید

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

اگر می خواهید اصولی و حرفه ای ورزش کنید ابتدا باید بستر آن را فراهم کنید.  اصلی ترین عامل در موفق شدن شما در ورزش و انجام همه ی حرکات این است که آن باشگاه مورد نظر تمام لوازم مورد نیاز را داشته باشد تا مربی به خاطر کمبود چیزی مجبور به تعویض تمرین ها نشود.  خیلی از باشگاه ها معتقد  هستند که تمام وسایل مورد نیاز را دارند اما بعد از این که با آن ها شروع به همکاری می کنید متوجه می شوید که خیلی از وسایل ناقص هستند و یا این که کهنه شده اند. شاید زمانی که این مطلب را می خوانید با خود فکر کنید که کهنه بودن وسیله هیچ ارتباطی با شما  ندارد اما باید خدمتتان عرض کنیم که این مسئله ارتباط خیلی نزدیکی هم با شما دارد. چنان چه وسایل موجود در باشگاه کیفیت لازم را نداشته باشند شما خدای نکرده آسیب می بینید‌. تصور کنید که در وسط تمرین باکس بشکند و یا این که بار فیکس سقوط کند آن وقت چه می شود؟ پس حتما یک باشگاه مناسب پیدا کنید.

مربی خوب خیلی مهم است

به جرات می توان گفت که تاثیر مربی در موفقیت شما در این رشته ورزشی و رسیدن به اندام و یا حتی مقام دلخواه از تجهیزات باشگاه نیز بیش تر است. درست است که تجهیزات خیلی مهم هستند اما تصور کنید که یک باشگاه پر از وسیله دارید اما کسی نیست که به شما تمرین بدهد آن وقت آن همه تجهیزات به هیچ کاری نمی آیند.  سعی کنید مربی را انتخاب کنید که علاوه بر تخصص تجربه ی لازم را هم داشته باشد. مربی خوب تمرین هایی متناسب با توان شما می دهد و این امر ورزش کراس فیت را مناسب همه می کند.  زیرا یک مربی خوب می دادند که فردی با این مقدار توانایی نمی تواند تمرینات سخت را انجام بدهد و تمرین آن را رفته رفته حرفه ای تر می کند‌ علاوه بر آن یک مربی خوب دائم چک می کند که شما حرکتی را اشتباه نزنید و قبل از این که شما آن حرکت را به تنهایی انجام بدهید آن را برای شما انجام  می دهد و مطمئن می شود که شما آن تمرین را یاد گرفته اید.

بیشتر بخوانید:   فواید تمرین با پتک کراس فیت

حرکات را درست انجام بدهید

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

در طی این مطلب بار ها و بار ها اشاره کرده ایم که حرکت اشتباه موجب آسیب دیدن بدن شما می شود‌. چنان چه تمرین های خود را صحیح انجام بدهید خیلی زود به نتیجه ی دلخواه خود می رسید اما اگر این تمرین ها را به درستی انجام ندهید نه تنها به نتیجه ی دلخواه نمی رسید بلکه ممکن است به ستون فقرات خود نیز آسیب بزنید. دقت کنید انجام حرکات صحیح چه در این ورزش و چه در ورزش های دیگر خیلی مهم و ضروری است.  دقت کنید زمانی که اسکات می زنید زانو هایتان جلو تر از پاهایتان نرود،  در حین تمرین قوز نکنید و یا این که بیش از حد خم نشوید.  البته تمام این نکات را مربی باشگاه به شما گوشزد می کند‌.‌ چنان چه قصد دارید بیش تر بدانید که ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است با مربی خود صحبت کنید و یا این که به صورت اینترنتی با مربی های متخصص مشورت کنید و از آن ها بخواهید که شما را در  این امر راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که اگر شرایط رفتن به باشگاه را ندارید می توانید کراس فیت را در منزل انجام بدهید و شاهد نتیجه های عالی آن باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.