کراس فیت

فواید تمرین با پتک کراس فیت

فواید تمرین با پتک کراس فیت

امروز قرار است به طور مفصل درباره ی فواید تمرین با پتک کراس فیت با یک دیگر صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است به سراغ یک تعریف ساده از پتک کراس فیت برویم و خدمتتان عرض کنیم که پتک کراس فیت چیست؟  لازم به ذکر است که چکش کراس فیت یکی از وسایل محبوب در ورزش به حساب می آید که افراد زیادی برای انجام تمرینات از آن استفاده می کنند.

چکش کراس فیت ظاهر خیلی ساده ای دارند اما خب همین وسیله ی بسیار ساده می تواند به طرز فوق العاده ای عضلات بالا تنه ی ورزشکار را به خود درگیر کند و نتایج فوق العاده ای به فرد دهد. یکی از تمریناتی که می توانید با کمک این چکش ها انجام دهید این است که به یک لاستیک ضربه بزنید.  البته باید به این نکته اشاره کنیم که کوبیده شدن پتک به لاستیک باید به شکل درستی انجام شود تا بتواند عضلات کتف و زیر بغل را به خود درگیر کند.

تمرین با پتک کراس فیت چه مزایایی دارد

شایان به ذکر است که انجام تمرین با کمک پتک کراس فیت می تواند عضلات،  رباط هایی که در مچ دست ، آرنج و حتی شانه هستند را تقویت کند و تاثیر مثبتی بر روی تقویت تاندون ها نیز داشته باشد. اگر به دنبال تقویت این مناطق ذکر شده هستید و مایل هستید قدرت انفجاری خود را بالا ببرید ما انجام تمرینات با پتک را به شما پیشنهاد می کنیم. علاوه بر این ها می توانید بیت دست ها و چشم های خود هماهنگی ایجاد کنید. به طور کلی تمرین با لوازم کراس فیت نیز موجب تقویت و هم چنین پرورش ماهیچه ها و عضلات می شوند و می توانند در بالا رفتن موارد زیر نیز موثر باشند.

بیشتر بخوانید:   کراس فیت برای چه کسانی مضر است؟

فواید تمرین با پتک کراس فیت

  • استقامت
  • قدرت
  • سرعت
  • دقت
  • تعادل
  • و غیره

مهم ترین فواید تمرین با پتک کراس فیت چیست ؟

شما می توانید از تمرینات با چکش برای بهتر کردن قدرت چرخشی استفاده کنید؛ بهتر کردن استقامت و قدرت بدن از دیگر فواید تمرین با پتک کراس فیت به حساب می آید البته نمی توانیم از بهتر کردن ظرفیت کار و هم چنین شرایط عضلانی چشم پوشی کرد. توسعه ی عضلات مرکزی نیز از فواید مهم تمرین با چکش است که شما می توانید با تمرینات ساده و اصولی به آن ها دسترسی پیدا کنید .

تمرینات پتک کراس فیت

اگر فرد مبتدی هستید می توانید تمرینات زیر را انجام دهید. لازم است بدانید که می توانید بین هر دور ۱۵ ثانیه استراحت کنید.

  1. ضربات سمت راست ۴ ست ۱۵ تایی
  2. ضربات سمت چپ ۴ ست ۱۵ تایی
  3. ضربات بالای سر نیز ۴ ست ۱۵ تایی

اگر در این کار حرفه ای هستید نیز می توانید تمرینات زیر را انجام دهید و شما نیز این هر ست ۱۵ ثانیه استراحت کنید .

  1. دست چپ ۱ تا ۱۵
  2. دست راست ۱ تا ۱۵
  3. ضربه با دو دست ۱ تا ۱۵

فواید تمرین با پتک کراس فیت

تکنیک های تمرینات پیشرفته با پتک چیست

قطعا می توانید حدس بزنید که بعد از مدتی تمرین با چکش کراس فیت انجام تمرینات آن به مراتب راحت تر می شود اما خب برای انجام این تمرینات باید به خود زمان بدهید تا بعد از مدتی در انجام آن حرفه ای شوید پس اگر در این کار مبتدی هستید از وزن های سبک شروع کنید تا به مراتب پیشرفته تر شوید . برای انجام تمرینات با پتک ما به شما پیشنهاد می کنیم که از ابتدا روی سطح های شنی، چمن  و یا هر سطح نرم دیگری تمرین کنید ‌. این گونه چکش ها در صورت افتادن آسیب نمی بینند.

بیشتر بخوانید:   دار حلقه چیست ؟

از چه پتکی برای تمرینات خود استفاده کنیم

انتخاب چکش مناسب برای تمرینات یک نکته ی کلیدی و بسیار مهم است و حتما باید آن را با دقت انجام دهید تا خدای نکرده آسیب نبینید. اگر مبتدی هستید به هیچ عنوان نباید سمت چکش های ۱۶ پوندی بروید زیرا این کار به شما آسیب می زند پس با چکش های سبک شروع کنید برای مثال چکش های ۸ پوندی انتخاب بهتری هستند.  البته شما می توانید در این باره از مربی خود سوال بپرسید و با توجه به تمرینی که قرار است انجام دهید یک چکش انتخاب کنید . شما می توانید فرم و تکنیک لازم را با این وزن ها یاد بگیرید و سپس تمرین های اصلی را در زمان افزایش سطح استقامت انجام دهید . شما می توانید حتی با یک چکش کوچک ۴ پوندی که طول ۱۲ اینچی دارد تمرینات خود را انجام دهید و به نتیجه ی دلخواه خود نیز برسید  ‌.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.