کراس فیت

مدیسن بال در کراسفیت

مدیسن بال در کراسفیت

از انواع ورزش های محبوب در بین جوانان کراسفیت است که از تجهیزات مهمی بهره مند است. در واقع در این ورزش برای تقویت عضلات از وسایل زیادی استفاده می شود که یکی از آن ها مدیسن بال می باشد. بهتر است که در ادامه با مدیسن بال در کراسفیت که در فروشگاه های آنلاین به راحتی قابل تهیه و خریداری می باشد، آشنا شوید.

تجهیزات کراسفیت – مدیسن بال

کراسفیت یک ورزش پیشرفته و فوق حرفه ای است که ورزشکاران زیادی به آن روی آورده اند. از جمله وسایلی که در کراسفیت استفاده می شود، مدیسن بال است که یک نوع توپ ورزشی فوق العاده قوی با مقاومت بالا می باشد. این توپ در اوایل قرن 20 در نمونه های جدیدی وارد بازار شد که نمونه های مشابه آن در سال 1750 در ایران استفاده می شد. این توپ سنگین وزن است که در جنس عالی و درجه یک طراحی شده و در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است.

در واقع می توانید مدیسن بال را در انواع 1 کیلو به بالا تهیه کنید که قیمت آن نسبت به سایر توپ های مدیسن بال ارزان تر است. همچنین دستورالعمل خاصی برای کار کردن با این توپ وجود ندارد. این توپ برای افزایش قدرت و تقویت عضلات در تمامی رشته ها کاربرد دارد و به عنوان یک توپ همه کاره از آن استفاده می کنند. از مهمترین تجهیزات کراسفیت می توان به مدیسن بال اشاره کرد که بهتر است در ادامه با مشخصات و و ویژگی های آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:   ابزار ورزش کراسفیت و راهنمای کامل انتخاب آن

مدیسن بال در کراسفیت

مشخصات مدیسن بال کراسفیت

توپ مدیسن بال به صورتی طراحی شده است که از جنس پلاستیک مرغوب تولید شده و دارای پلاستیک سخت می باشد که از مواد متراکم چرمی تولید شده و داخل آن با شن و هوا پر شده است که دلیل اصلی سنگین وزن بودن این توپ به حساب می آید. مدیسن بال با توجه به طراحی که دارد، به کف دست آسیب وارد نمی کند و قطری اندازه عرض شانه در حدود 14 اینچ دارد.

از این توپ برای تقویت بازو، ساعد و مچ استفاده گسترده می شود و انگشتان دست شما نیز در اثر حرکات ورزشی تقویت می شوند. از مدیسن بال در فضای باشگاه استفاده شده و کمترین آسیب را برای فرد به همراه دارد. از مهمترین کاربردهای این توپ می توان به استفاده در تمامی رشته ها در انواع وزن ها اشاره کرد که دارای فواید زیادی می باشد. استفاده از این توپ از مزایای زیادی بهره مند است که می توانید از آن ها اطلاع کسب کنید.

مزایای مدیسن بال در کراسفیت

از جمله مهمترین فواید استفاده از مدیسن بال در کراسفیت می توان به مزایای ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • افزایش انگیزه برای تقویت عضلات و توان بخشی و کاهش استرس و تنش های عصبی
  • استفاده از مدیسن بال بسیار راحت است و از کمترین میزان آسیب برخوردار است. حتی ایمنی بالایی دارد و خطر شکستگی انگشت پا در آن بسیار کم است. برای تمرینات قدرتی می توانید از مدیسن بال استفاده کنید.
  • در فیزیوتراپی از این توپ به منظور توان بخشی نیز استفاده می کنند که باعث تقویت عضلات آسیب دیده مانند زانو می شود.
  • استفاده مرتب از مدیسن بال باعث تقویت قلب و عروق شده و در نتیجه افزایش طول عمر و بهره وری از زندگی را به همراه دارد.
  • این توپ باعث افزایش مایع درون مفاصل شده و انعطاف پذیری بیشتر عضلات را به همراه دارد.
  • تعادل بخشی و افزایش هماهنگی عضلات در بین تمامی ماهیچه ها به کمک مدیسن بال وجود دارد و باعث تقویت ماهیچه ها می شود.
بیشتر بخوانید:   تجهیز باشگاه ورزشی کراسفیت

مدیسن بال در کراسفیت

انواع مدیسن بال کراسفیت

از جمله انواع توپ مدیسن بال در کراسفیت که در این رشته به کار برده می شود، می توان به 2 نوع کلی آن ها اشاره کرد که یک نوع بدون دستگیره و دسته دار می باشند. در واقع حالت ظاهری توپ بدون دستگیره شبیه توپ فوتبال و دیگری مخصوص برخی از تمرینات خاص می باشد. از جمله توپ های مدیسن بال که در لحاظ ظاهر و متریال ساخت با یکدیگر متمایز هستند می توان به نمونه های ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • توپ مدیسن بال پر شده از هوا
  • توپ مدیسن بال چرمی و ژله ای سبک
  • توپ مدیسن بال دارای طناب و دارای گریپ

کلام آخر

تجهیزات کراسفیت از مهمترین های این رشته هستند که می توان به مدیسن بال در کراسفیت اشاره کرد. که می توانید آن ها را تهیه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *