کراس فیت

چگونه یک ایربایک عالی خریداری کنیم؟

ایربایک اسالت کلاسیک

چگونه یک ایربایک عالی خریداری کنیم؟ با کراسفیت 24 همراه باشید تا نکات زیادی را به شما آموزش دهد .یکی از تجهیزات مناسب برای ایجاد تناسب اندام در بدن، ایربایک ها هستند. معمولا این دستگاه در فضاهای بسته قرار گرفته و این شرایط را برای ورزشکار فراهم می کند تا در تمام طول سال ورزش کند.

با این دستگاه سرمای هوا در زمستان و  یا گرمای هوا در تابستان اهمیتی نداشته و می توان در هر شرایط اقلیمی به ورزش پرداخت. ایربایک ها و کار کردن با آنها مزیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به چربی سوزی بالا، سادگی در کار کردن با آن، افزایش ضربان قلب و غیره اشاره کرد. اگر با سرعت بالایی رکاب بزنید بدون شک تاثیری که از آن دریافت می کنید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

البته دست پیدا کردن به مزیت های این دستگاه، در حالی می تواند شامل حال شما شود که بهترین و عالی ترین ایربایک را خریداری کنید. ما در این متن برخی فاکتورهای مهم و اساسی که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار داده شوند را یادآور خواهیم شد.

عالی ترین ایربایک ها چه مشخصاتی باید داشته باشند؟

ایربایک اسالت کلاسیک

همان طوری که در فوق اشاره کردیم، خرید این دستگاه و کار کردن با آن مزیت های زیادی داشته و در صورتی شما می توانید از این فواید نهایت استفاده را ببرید که یک دستگاه عالی و متناسب با شرایطتان خریداری کنید. به فاکتورها و معیارهای زیر در هنگام خرید ایربایک ها توجه داشته باشید:

هدف شما از تمرین :

اولین و مهمترین فاکتور در هنگام تصمیم گیری برای خرید ایربایک،هدف شما از تمرین است.
به دلیل اینکه بیشترین خریداران این دستگاه،ورزشکاران کراس فیت میباشند،بنابر این اگر شما قصد شرکت در مسابقات جهانی کراس فیت را دارید،حتما باید از برندهای مورد تایید کمپانی کراس فیت گیمز خرید نمایید.
اگر شما برای ورزش و تناسب اندام قصد خرید این دستگاه را دارید،رعایت سایر نکات زیر شما را در هنگام خرید بیشتر کمک خواهد کرد :

بیشتر بخوانید:   ورزش کراس فیت چیست؟

 

پایداری و ثبات دستگاه

یکی از نکات مهمی که در مورد اینکه چگونه یک ایربایک عالی خریداری کنیم؟ ، ثبات و پایداری آنها در زمانی است که ورزشکار در حال کار کردن با آن است. مسلما هیچ کسی دوست ندارد بر روی دستگاهی که مرتبا در حال تکان خوردن و لرزیدن است، ورزش کند. زمانی که یک ورزشکار با تمام توان خود رکاب زده و دسته ها را در دست دارد، می خواهد اطمینان داشته باشد که در حال استفاده از تجهیزاتی است که با تسلط در جای خود ایستاده است. هر چه  ایربایک سنگین تر باشد، قیمت بالاتری دارد اما در عوض، شرایط بهتر و ایمن تری برای ورزشکار فراهم می کند.

تسمه یا زنجیر ایربایک

موضوع مهم دیگر در رابطه با اینکه چگونه یک ایربایک عالی خریداری کنیم؟ ،نوع زنجیری یا تسمه ای بودن آنهاست.
اگر شما برای یک فضای کوچک خانگی قصد خرید دارید،بهتر است از نوع تسمه ای خریداری نمایید زیرا دارای سر و صدای کمتری میباشد.
اگر برای یک باشگاه یا خانه با فضای مجزای ورزشی خرید می نمایید نوع زنجیری آن میتواند برای شما مناسب باشد.

در نهایت میتوان گفت که زنجیری یا تسمه ای بودن ایربایک مزیت خاصی ایجاد نمیکند و بیشتر به حس شما از تمرین ارتباط دارد.
مانند افرادی که از صدای ماشین لذت میبرند و افرادی که از ماشین های برقی بیشتر خوششان می آید.

قسمت نشیمن ایربایک

یکی از مهم ترین قسمت های ایربایک، صندلی و یا قسمت نشیمن آن است. بهتر است ایربایک هایی را برای خرید انتخاب کنید که صندلی و یا زین دوچرخه قابلیت تنظیم شدن داشته باشند. این مورد به شما کمک می کند تا بتوانید راحت تر ورزش کنید. صندلی باید بسیار راحت باشد تا افراد از نشستن بر روی آن احساس خستگی پیدا نکنند و در تمام مدتی که در حال کار کردن با ایربایک هستند، انرژی خود را در سطح نرمالی نگه دارند.

بیشتر بخوانید:   میزان کالری سوزی کراسفیت چقدر است ؟

بررسی مشخصات فنی دستگاه

در هنگام خرید یک ایربایک عالی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • میل لنگ پدال ها و پدال ها باید قوی بوده و از متریال هایی با کیفیت ساخته شده باشند. در برخی مدل ها می توان پدال ها را با انواع بهتری تعویض کرد و شرایط مساعدتری را برای تمرین فراهم آورد.
  • موضوع دیگری که آن نیز جزء مشخصات فنی ایربایک می باشد، وجود دستگیره برای قرار دادن مچ، دست و بازوها است. دستگیره ها به فرد این امکان را می دهند تا بتواند بهترین حالت را برای حرکت دست خود انتخاب کرده و از خسته شدن آنها در حین ورزش جلوگیری گردد.
  • وجود یک مانیتور در یک ایربایک اهمیت زیادی دارد. انتخاب برنامه های تمرینی، فواصل زمانی، سرعت، کالری سوزی و مسافت طی شده از جمله مواردی است که توسط این نمایشگر به اطلاع ورزشکار رسانده می شود.
  • وجود چرخ در جلو و زیر فن برای حرکت دادن آن می تواند کمک شایان توجهی باشد. برخی افرادی که این دستگاه را برای خانه و یا منزل خود خریداری می کنند، فضای کافی برای این دستگاه نداشته و به همین دلیل هر زمان که تمرین به پایان رسید باید به محل دیگری انتقال داده شود. این چرخ ها برای حرکت و جا بجایی این دستگاه بسیار کمک کننده هستند.

وجود پایه های تسطیح

ایربایک اسالت کلاسیک

گاهی اوقات محلی که ایربایک قرار داده می شود کاملا صاف و مسطح نیست. در این مواقع اگر ایربایک به پایه هایی مسطح مجهز شده باشد به راحتی می توان آن دستگاه را حتی بر روی زمین های ناهموار نیز تراز کرد و در بهترین شرایط به ورزش و تمرین پرداخت. البته تنها مزیت این پایه ها، تراز کردن دستگاه نیست. پایه های تراز کننده ایربایک قابلیت چسبندگی بالایی داشته و از حرکت و تکان خوردن دستگاه در حین تمرین جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید:   ورزش کراس فیت آقایان و دانستنی های آن

گارانتی

موضوع مهم دیگری که در موقع خرید ایربایک باید به آن توجه کرد، بحث گارانتی است. سعی کنید مدل هایی را خریداری کنید که شرکت تولیدکننده آن می تواند تا چندین سال دستگاه را گارانتی کند. فرقی نمی کند که این دستگاه در یک باشگاه بدنسازی قرار داده شده و یا کاربران خانگی آن را خریداری کرده و در خانه مشغول به تمرین هستند.

در هر صورت این دستگاه و کلیه قطعات آن باید  توسط سازنده گارانتی شود تا در صورتی که یکی از قطعات دچار آسیب و خرابی شد، هر گونه نقص و شکستگی به راحتی تحت پوشش قرار داده شود. البته به این موضوع توجه داشته باشید که در مواردی که از دستگاه به صورت نادرست استفاده شده و دستگاه دچار فرسودگی شده، گارانتی، تعویض قطعات را تحت پوشش قرار نخواهد داد.

لوازم جانبی ایربایک

دستگاه هایی که برخی لوازم جانبی را ارائه می دهند، شرایط مناسب تری برای ورزش کردن در اختیار ورزشکار قرار می دهند. مثلا ایربایک هایی که یک گیره برای قرار گیری تلفن همراه در آنها پیش بینی شده است.

اگر در حین ورزش کردن عادت دارید آب بنوشید، بهتر  است برای خرید ایربایک هایی اقدام کنید که محلی را برای قرارگیری قمقمه آب در نظر گرفته اند. شاید این مورد در ظاهر اهمیت زیادی نداشته باشد، اما به هر حال بودن آن از نبودن آن بهتر است و به شما کمک می کند تا در شرایط و موقعیت بهتری به تمرینات خود ادامه دهید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *