مقالات

چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟

چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟

چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟کراسفیت24 مطالب زیادی که برای شما مفید هست میگوید ، تردمیل هایی که برای خانه خریداری می شوند، یک روش سرمایه گذاری عالی برای داشتن جسمی سالم به شمار می روند. اوقاتی که یا زمان کافی برای رفتن به باشگاه وجود ندارد و یا در شرایطی که بنا به دلایل مختلف باشگاه ها تعطیل می باشند، این دستگاه می تواند بسیار کمک کننده و پرفایده ظاهر شود.

موضوع بسیار مهمی که در مورد خرید یک دستگاه تردمیل باید به آن دقت کرد این است معمولا قیمت این دستگاه بالاست و باید در مورد خرید آن به موارد و نکته های زیادی توجه داشت. متن حاضر، به بررسی نکته های مهم در مورد خرید یک دستگاه تردمیل خوب پرداخته است. با ما همراه باشید تا بدانید که به هنگام خرید تردمیل باید به چه نکاتی توجه کرد.

نکات مهم قبل از خرید تردمیل

چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟

  • ابتدا مشخص کنید که چه مقدار بودجه برای خرید یک تردمیل خوب می خواهید هزینه کنید.
  • در قدم بعدی باید به گزینه ها و امکانات اضافی که تردمیل در اختیار شما قرار می دهد توجه داشته باشید و آنها را در هنگام خرید لحاظ کنید.
  • مشخص کنید که چند نفر در طول هفته می خواهند از آن استفاده کنند و دفعات تمرین چند وقت یک بار است.
  • فضایی که می خواهید تردمیل را در آن قرار دهید، چقدر است؟ آیا به دلیل کمبود فضا باید به سراغ تردمیل های تاشو بروید؟
  • تنها می خواهید بر روی دستگاه پیاده روی کنید و یا قصد دارید بر روی آن بدوید؟ باید بدانید که دویدن، فشار بیشتری را به دستگاه تحمیل کنید. در ضمن افرادی که می خواهند با قدم هایی بلند، بر روی این دستگاه راه بروند باید دستگاه هایی که تسمه های بلندی دارند را خریداری کنند.

چند نکته مهم در خریداری تردمیل

برای آنکه بدانیم چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟ به نکات زیر حتما باید توجه داشت و در هنگام خرید آنها را مد نظر قرار داد.

هزینه

به هنگام خرید تجهیزات تناسب اندام، اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار داده شود، بودجه است. دستگاه تردمیل از جمله دستگاه های گران قیمت تناسب اندام می باشد. خرید یک دستگاه با کیفیت، مورد بسیار مهمی است، اما اینکه دستگاه مورد نظر کیفیت لازمه را نیز داشته باشد در نوع مهم به شمار می رود. دستگاهی یک دستگاه تردمیل خوب به شمار می رود که بی صدا بوده، استفاده از آن آسان باشد، دوام و عمر بالایی داشته و خوب و راحت باشد.

توجه داشته باشید که هر چه هزینه هایی بالاتری برای خرید یک تردمیل مکانیکی در نظر بگیرید، بدون شک می توانید دستگاه هایی با کیفیت تری را خریداری کنید. معمولا تردمیل های گرانتر، موتورهای بهتر و مقاوم تری دارند و به همین دلیل، عمر بالایی نیز می توان برای آنها در نظر داشت. اگر در یک خانواده چندین نفر، قصد دارند از یک دستگاه استفاده کنند بهتر است هزینه خوبی برای این مورد نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:   ورزش چربی سوزی برای پا

اگر از نظر هزینه در مضیقه هستید، بهتر است به سراغ دستگاه های دست دوم و سالمی که در بازار موجود هستند، بروید. اگر این دستگاه ها از نظر فنی و موتور سالم باشند، می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

قدرت موتور

معمولا قدرت موتور را با اسب بخار عنوان می کنند. اگر می خواهید بر روی تردمیل بدوید، بهتر است تردمیل هایی که قدرت موتور آنها 2.5 تا 3.5 اسب بخار است را خریداری کنید.

توجه داشته باشید که هر چه وزن افراد بالاتر باشد، قدرت موتور نیز باید بالاتر باشد. در ضمن، قدرت موتور بر نحوه تمرین شما با این دستگاه تاثیرگذار است. پس به هنگام خرید به این موضوع نیز دقت کنید.

مشخصات تردمیل

موضوع دیگری که در هنگام خرید یک تردمیل عالی باید به آن توجه کرد، مشخصات دستگاه است. به هنگام خرید به مشخصات زیر توجه کنید:

  • شیب دستگاه یکی از مشخصات تردمیل است. سعی کنید دستگاه هایی با شیب تا 10 درصد و یا بیشتر تهیه کنید.
  • حداکثر وزنی که یک تردمیل می تواند تحمل کند از دیگر مشخصات دستگاه است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد.
  • سرعت دستگاه نیز برای کسانی که می خواهند بر روی دستگاه بدوند مهم است.
  • ثبات و پایداری دستگاه نیز در نوع بسیار مهم است. هنگامی که بر روی دستگاه می دوید و یا راه می روید، تردمیل نباید از جای خود حرکت کرده و باید در جای خود ثابت باقی بماند.
  • صفحه کنترل دستگاه نیز ابزاری است که می توان به کمک آن با دستگاه ارتباط داشت. نمایشگر تردمیل باید ساده بوده، کاربردی باشد و کاربر به هنگام کار با آن با پیچیدگی و سردرگمی مواجه نشود.
  • شاسی تخته تردمیل نیز از دیگر مشخصات دستگاه تردمیل می باشد. تخته شاسی این دستگاه باید به گونه ای باشد که ضربه های ناگهانی را جذب کند و یک ثبات نسبی برای ورزشکار فراهم کند. در ضمن، این دستگاه باید بتواند تحمل حرکت های شدید را داشته و به راحتی دچار نقص فنی نگردد. اگر از برندهای معتبر خرید یک دستگاه تردمیل عالی صورت گیرد این مشکل به وجود نخواهد آمد.
  • سرعت تردمیل، برای کسانی که می خواهند بر روی آن بدوند بسیار مهم است. اگر قصد شما از خرید این دستگاه دویدن است، توصیه می شود انواعی را خریداری کنید که بتوانند حداقل سرعت 15 کیلومتر بر ساعت را در اختیار قرار دهند.
  • تسمه دستگاه نیز در نوع بسیار مهم است. برای انجام تمرین های هوازی حداقل طول تسمه باید 120 سانتی متر و پهنای آن نیز 45 سانتی متر باشد. افرادی که قدی بالاتر از 180 سانتی متر دارند بهتر است دستگاه هایی که حداقل طول تسمه در آنها 140 سانتی متر است را بخرند.
بیشتر بخوانید:   چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟

قابلیت تاشوندگی تردمیل

چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟

موضوع دیگری که بدانیم چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟ ، مدل تردمیل و قابلیت تاشوندگی آن است. اگر فضایی که قصد دارید تردمیل را در آنجا قرار دهید بزرگ نیست، بهتر است تردمیل هایی را خریداری کنید که قابلیت تاشوندگی دارند.

سعی کنید قبل از خرید، مساحت محل در نظر گرفته شده برای قرار دادن تردمیل را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به اندازه هایی که در اختیار دارید، برای خرید یک دستگاه تردمیل عالی اقدام کنید.

حمل و نقل راحت

از دیگر موضوعاتی که بدانیم چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟ ، حمل و نقل آن است. دستگاه های بزرگ، وزن زیادی داشته و جا به جا کردن آنها کار بسیار سختی است.

اگر در زیر تردمیل، چرخ قرار داده شده باشد، مشکل حمل و نقل نیز به راحتی حل خواهد شد. پس در هنگام خرید نیز به این نکته و مساله بسیار مهم توجه داشته باشید. فراموش نکنید که قرار است شما دستگاهی خریداری کنید که بتواند به شما در داشتن یک وزن ایده ال و تناسب اندام کند، قرار نیست به دلیل جا به جا کردن اشیاء سنگینی مانند تردمیل، دچار نقص در ناحیه کمر شوید.

دستی و یا برقی بودن تردمیل

فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید یک دستگاه تردمیل عالی باید به آن توجه داشت، برقی و یا دستی بودن آن است. تردمیل ها یا موتور داشته و موتور آنها با برق کار می کند و یا دستی هستند و حرکت پاها بر روی تسمه ها آنها را به کار می اندازد.

تردمیل های دستی قیمت پایین تری در مقایسه با تردمیل های برقی دارند و ویژگی ها و امکانات کمتری را می توان در این نوع مشاهده کرد. البته تردمیل دستی نیز به این علت که برای کار کردن به برق نیاز ندارد، مزیت هایی زیادی را می توان برای آن برشمرد.

برای مثال کاهش هزینه خرید یک تردمیل، کاهش هزینه های مصرف برق و افزایش چربی سوزی و کالری سوزی از جمله مزیت های این دستگاه می باشد. در ضمن، این دستگاه را می توان در هر جایی قرار داد؛ حتی در جاهایی که دسترسی به انرژی برق وجود ندارد.

تردمیل های برقی نیز مزیت هایی همچون نیاز کمتر به استفاده از نیرو برای راه اندازی و حرکت دارند. تنها کاری که یک ورزشکار به هنگام کار با این دستگاه باید انجام دهد، روشن کردن و راه رفتن و یا دویدن بر روی آن است. با این دستگاه می توانید به برنامه های تمرینی نیز دسترسی داشته باشید و تمرینات عالی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:   تقویت عضلات پا

تحمل وزن تردمیل

موضوع دیگری که باید در هنگام خرید بهترین و عالی دستگاه تردمیل مورد توجه قرار داده شود، تحمل وزن افراد است. معمولا تردمیل هایی که برای باشگاه خریداری می شوند با دستگاه هایی که برای استفاده و کاربری خانگی خریداری می شوند از این نظر با هم تفاوت دارند.

برای مثال تردمیل های خانگی می توانند وزن افراد تا حداکثر وزن 140 کیلوگرم را تحمل کنند اما تردمیل هایی که قرار است در باشگاه قرار داده شوند می توانند تا حداکثر وزن 300 کیلوگرم را تحمل کنند. توجه کنید که هر چه وزن افراد بیشتر باشد، به دلیل آنکه فشار بیشتری به افراد وارد می شود، قدرت موتور نیز باید بالاتر باشد تا دستگاه دچار آسیب و خرابی نشود.

سروصدای دستگاه

موضوع مهم دیگری که می تواند به شما کمک کند تا عالی ترین دستگاه تردمیل را خریداری کنید، سروصدای آن است. تردمیل هایی که امروزه وارد بازار شده اند، سروصدای کمتری داشته و مزاحمت کمتری را برای سایرین به وجود خواهند آورد.

البته باید توجه کرد که در زمان دویدن، سروصدای دستگاه افزایش پیدا کرده و این می تواند دردسرهایی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل می توانید برای کاهش آلودگی های صوتی ناشی از این دستگاه، آن را بر روی یک سطح سیمانی قرار دهید تا صدای به هنگام دویدن، از دستگاه به گوش برسد.

امکانات تردمیل

قبل از خرید تردمیل به امکانات و کارهایی که می توان به کمک آن انجام داد توجه کنید. از جمله این امکانات می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آیا می توان برای تردمیل برنامه ورزشی تعریف کرد؟
  • آیا می توان تردمیل را به وب سایت ها و یا برخی اپلیکیشن های کاربردی متصل کرد؟
  • آیا فناوری شمارش ضربان قلب در نمایشگر تردمیل به کار برده شده است؟
  • آیا می توان شیب تردمیل را تغییر داد و آیا امکان شبیه سازی سربالایی و یا سرپایینی برای آن وجود دارد؟
  • آیا می توان برنامه های دویدن و یا پیاده روی را به دستگاه اضافه کرد؟

گارانتی

از دیگر موضوعات مهمی که بدانیم چگونه یک تردمیل عالی انتخاب کنیم؟ ، گارانتی است. قاب و موتور این دستگاه 10 سال و لوازم مربوط به برق نیز باید حداقل 5 سال گارانتی داشته باشد. قطعات نیز باید حداقل به مدت 2 سال گارانتی داشته باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *