بدنسازی

تمرین با دوچرخه ایر بایک چه فوایدی دارد؟

فواید تمرین با دوچرخه ایر باک

فواید تمرین با دوچرخه ایر بایک

آیا تا به حال نام دوچرخه ایر بایک به گوشتان خورده است؟ یا این که می دانید ایربایک برای چه نوع ورزشی است و چه مزایایی دارد؟ اصلا ناراحت نباشید ما امروز آمده ایم تا به طور کامل در این باره صحبت کنیم و فواید تمرین با دوچرخه ایر بایک را بازگو کنیم پس با ما همراه باشید.‌

لازم به ذکر است که ایر بایک را می توان در کنار دیگر لوازم هم چون تردمیل و یا اسکی فضایی جای داد. اولین فایده ی تمرین با دوچرخه ایر بایک این است که شما می توانید با سه روز در هفته مقدار قابل توجهی چربی بسوزانید.  اگر می خواهید با چربی های دردسر ساز خود خداحافظی کنید هر بار ۴۵ دقیقه با دوچرخه ایر بایک تمرین کنید. شاید با خود فکر کنید که ایر بایک همان دوچرخه ثابت است اما در واقع ایر بایک عضلات ساعد و بازو را نیز با خود درگیر می کند.  شایان ذکر است که ایر بایک دارای فن مقاومتی است که هر چه سرعت و شدت پدال بالا تر رود باد بیش تری تولید می کند در نتیجه شما کالری بیش تری می سوزانید.

فواید تمرین با دوچرخه ایر باک

عضلات پایین تنه خود را تقویت کنید

ایر بایک به طور همزمان عضله کمر، دست و ران را درگیر می کند و موجب تقویت  عضلات این قسمت می شود. شما باید درجه دوچرخه را سخت تر کنید تا عضلات پایین تنه ی خود را تقویت کنید. تمرینات منظم ایر بایک باعث تقویت عضلات پشت پا، همسترینگ و چهار سر می شود. فقط در حین دوچرخه سواری حتما باید نکاتی را رعایت کنید که قطعا مربی باشگاه نیز این نکات را به شما گوشزد می کند.

  • سعی کنید همیشه پشت خود را صاف نگه دارید.
  • زانو باید در یک خط ممتد باشد.
  • زاویه ی زانو های شما نباید به هیچ وجه بیش تر از ۹۰ درجه خم شود.
  • حواستان به درجه ی دوچرخه باشد ؛ بهتر است که ابتدای کار درجه دوچرخه را خیلی سخت نکنید.
  • و غیره
بیشتر بخوانید:   ورزش‌ چربی‌ سوزی‌ کاردیو

به وسیله تمرین با دوچرخه ایر بایک قدرت مند تر عمل کنید

از دیگر فواید تمرین با دوچرخه ایربایک می توان به قدرتمند تر شدن فرد اشاره کرد. شما با کمک این تمرین ها ۵ درصد توانایی انجام تمرین های خود را بالا می برید و  ۱۵ درصد هم قدرت ذهنی خود را بیش تر می کنید. با این تفاسیر شما می توانید هم ذهنی و هم جسمی خود را بهتر کنید و بهتر زندگی کنید.

فواید تمرین با دوچرخه ایر باک

با استرس خود خداحافظی کنید

این روز ها به خاطر شرایط زندگی و پر مشغله تر شدن افراد اکثر مردم با استرس و فشار روانی درگیر هستند. ‌شما می توانید با کمک دوچرخه ایر بایک ذهن خود را درگیر کنید و استرس خود را به مقدار قابل توجهی کم کنید. علاوه بر این باید خدمتتان عرض کنیم که انجام این تمرین موجب ترشح سراتونین می شود؛ سراتونین هم موجب حال خوب و سرخوشی می شود پس به هیچ عنوان از دوچرخه ایر بایک و فواید آن غافل نشوید.

با سرطان خداحافظی کنید

قطعا می دانید که علت بروز سرطان این است که سلول های بدن بر اثر سیستم ایمنی ضعیف به دیگر سلول های خودی حمله می کنند. شما نی توانید با انجام تمرین های دوچرخه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و یک بدن قوی تر داشته باشید و احتمال بروز سرطان را خیلی کم کنید پس سعی کنید همیشه و به طور منظم ورزش کنید تا بدن سالم تر و زندگی شاد تری داشته باشید.

احتمال آسیب دیدن به عضلات را کم کنید

قطعا نمی توان تمام فواید تمرین با دوچرخه ایر بایک را در یک مقاله خلاصه کرد و باید ساعت ها در این باره صحبت کرد و آن را تحلیل کرد. اما از آن جایی که ما زمان کمی در اختیار داریم مجبور هستیم که تنها به تعدادی از این فواید بسنده کنیم. یکی دیگر از فواید تمرین با دوچرخه ایر بایک این است که عضلات بدن شما آسیب زیادی نمی بینند. این که می گوییم خیلی آسیب نمی بینند به این منظور است که استفاده از هر وسیله ای و هر ورزشی ممکن است عوارض خاص خود را داشته باشد اما شما می توانید احتمال این آسیب ها را به حداقل ممکن برسانید.

بیشتر بخوانید:   درمان کمر درد با ورزش

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *