مقالات

تقویت عضلات پا

تقویت عضلات پا

ورزش‌ها و حرکات بدنسازی مناسب برای تقویت عضلات پا

پاها ابزارهای حرکتی بسیار مهمی هستند و برای یک زندگی سالم و باکیفیت بسیار مهم محسوب می‌شوند به همین دلیل باید آن‌ها را در برابر ناتوانی و آسیب‌دیدگی ایمن کنیم. امروزه تمرینات ورزشی بسیار زیادی برای تقویت استخوان‌ها و انعطاف‌پذیری آن‌ها وجود داشته و برای سلامت بیشتر آن‌ها باید با یک پزشک مشورت کرده و یا از دستگاه‌های ورزشی استاندارد کمک بگیرید. در این مقاله قصد داریم ورزش‌ها و حرکات بدنسازی مناسب برای تقویت عضلات پا را برای شما بازگو کنیم تا به‌راحتی به اندام ایده آل خود رسیده و پاهایی مقاوم و قوی داشته باشد همراه کراسفیت24 باشید.

بیماری‌های پا که می‌توانید با ورزش درمان کنید

  • پوکی استخوان
  • درد سیاتیک
  • التهاب تاندون
  • آرتروز زانو و یا آرتروز ران
  • روماتیسم مفصلی
  • بورسیت
  • گرفتگی عضلات پا
  • زانو درد

تمرینات ورزشی مؤثر برای تقویت عضلات پا

با انجام حرکات ورزشی می‌توانید بافت‌های استخوانی را تحریک کرده تا به‌صورت استاندارد شکل‌گیری کنند. انجام این حرکات قدرت و توانایی پاها را افزایش داده و از این رو ورزش‌های خاصی مخصوص پا طراحی‌شده است.

تقویت عضلات پا

اسکات

اسکات یکی از درش های مؤثر بر روی تقویت عضلات پا می‌باشد. برای انجام حرکت اسکات پاها را به اندازه عرض شانه بازکرده و پس از منقبض کردن عضلات شکم، دست‌ها را به سمت جلو بکشید و سپس به‌آرامی تا نیمه نشسته و بلند شوید. برای انجام این حرکت تنها از پاها کمک گرفته و به‌هیچ‌عنوان کمر خود را خم نکنید. برای انجام حرکات اسکات می‌توانید از دستگاه سی سی  اسکات نیز استفاده کنید تا انجام حرکات برای شما آسان‌تر شود.

بیشتر بخوانید:   چرا تردمیل یکی از بهترین دستگاه‌های ورزش هوازی است؟

لانژ پهلو

پاها را بیشتر از عرض شانه بازکرده و سپس وزن خود را بر روی یکی از پاها قرار داده و مدتی در آن حالت بمانید و پاها را عوض کرده و مجدد این حرکت را تکرار کنید. در حین انجام حرکت لانژ پهلو کمر خود را خم نکرده و تنها از عضلات پای خود کمک بگیرید.

پرش جعبه

برای انجام این حرکت می‌توانید از هر نوع جعبه‌ای استفاده کنید ولی جعبه‌های پولیمتریک نرم بوده و ارتفاع استانداردی دارد به همین دلیل استفاده از این جعبه بهتر می‌باشد. در این روش به پهلو ایستاده و با استفاده از پا بر روی جعبه پریده و سپس به حالت اولیه خود برگردید.

استفاده از کتل بل

کتل بل ها یکی از ابزارهای ورزشی مخصوص تقویت عضلات می‌باشد که برای تقویت عضلات پا آن را به‌پای‌خود بسته و با استفاده از آن حرکات ورزشی مختلفی را انجام دهید. با استفاده از کتل بل ها در مدت کوتاهی شاهد تغییرات زیادی بر روی عضلات پای خودخواهید بود.

تقویت عضلات پا

تقویت پا با جیم بال

انجام حرکات ورزشی با جیم بال پاهایی زیبا و مقاوم را به شما می‌بخشد. برای انجام این حرکت بر روی زمین دراز کشیده و توپ جیم بال را در زیر پای خود قرار دهید و باسن خود را بلند کنید. این ورزش برای تقویت عضلات پا مورداستفاده قرارگرفته و بسیار مفید می‌باشد.

حرکت قیچی

راه‌های ساده زیادی برای تقویت عضلات پا وجود دارد و برای انجام آن حتماً نیازی به رفتن به باشگاه‌های وزشی نمی‌باشد. یکی از این روش‌ها انجام حرکات قیچی می‌باشد برای این کار به پشت خوابیده و پاهای خود را مانند حرکت قیچی باز و بسته کنید. همچنین می‌توانید این حرکت را به‌صورت خوابیده بر روی پهلو نیز انجام داده و یکی از پاهای خود را به سمت بالابرده و پس از کمی مکث آن را پایین بیاورید.

بیشتر بخوانید:   شیوه تمرین با وزنه و نکات مهم

تقویت ساق پا با هالتر

هالترها صفحاتی هستند بر روی زمین قرارگرفته و تأثیر زیادی بر روی سلامت و زیبایی اندام شما دارد. برای این کار صفحه هالتر را درون یک میله ورزشی قرار داده و آن را بلند کنید و پشت سر قرار دهید تا با فشار وارد کرده به پا باعث تقویت آن‌ها شود.

حرکت پل

انجام حرکت پل یکی از راه‌های مؤثری است که با درگیر کردن عضلات آن‌ها را تقویت می‌کند. برای این کار روی زمین دراز کشیده و کف پای خود را به باسن خود نزدیک کنید و دست‌ها را نیز در دو طرف گردن قرار داده و به‌صورت هماهنگ بدن خود را بلند کنید و چند قدم حرکت کنید.

بلند شدن روی پنجه

یکی از راه‌های آسان برای تقویت عضلات پا بلند شدن بر روی پنجه پا می‌باشد. برای این کار بهتر است که هر بار که روی پنجه‌ها می‌ایستید حدود 5 ثانیه صبر کنید، این حرکت را تا جای ممکن تکرار نمایید.

پیاده‌روی

پیاده‌روی یکی از ورزش‌های فوق‌العاده برای تقویت عضلات پا می‌باشد که تأثیر زیادی بر روی زیبایی و جذابیت اندام دارد. بهتر است برای اثرگذاری بیشتر و حفظ سلامت، در روز حداقل به مدت نیم ساعت پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی برعکس تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی تقویت عضلات پا دارد و شما می‌توانید حداقل 5 دقیقه از زمان خود را به‌صورت برعکس پیاده‌روی نمایید. درصورتی‌که فضای کافی برای پیاده‌روی ندارید می‌توانید از تردمیل استفاده کنید.

پرس پا

امروزه دستگاهی به نام پرس پا تولید و به بازار عرضه شده که تنها بر روی تقویت عضلات پا متمرکز است. این دستگاه تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی تمامی عضلات پا داشته و تنها با انجام این حرکت به مدت 10 دقیقه در طول روز می‌توانید پاهایی خوش‌فرم و قوی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   انواع کفپوش باشگاهی

مزایای تقویت عضلات پا

پاها اندام‌های حرکتی است که تمامی وزن بدن بر روی آن قرار دارد و برای این‌که بتواند تا مدت‌ها وزن بدن را تحمل کرده و آسیبی نبیند، باید آن را قوی کنید.

پاها تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی زیبایی اندام شما دارند و با انجام تمرینات ورزشی مناسب می‌توانید پاهای خود را زیبا و خوش‌فرم نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تقویت عضلات پا

  1. tehrani گفت:

    چقدر خوبه که الان تو اینترنت همه جیز رو میشه پیدا کرد. قبلا باید کلی میگشتیم تا کسی رو پیدا کنیم که بهمون چیزی یاد بده یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه ولی الان دیگه از شیر مرغ تا جون آدمیزاد تو اینترنت هست. از اطلاعات عمومی ساده گرفته تا انواع آموزش های فنی و… رو میشه از تو اینترنت پیدا کرد. سوال اینه که میشه به همه اطلاعاتی که توی نت پیدا میشه اعتماد کرد؟ بهرحال بعضی چیزا مثل سلامت، موضوعات مهمیه..

    1. crossfit@dmin گفت:

      امیدواریم محصولی که پیدا میکنید از کیفیت راضی باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.