مقالات

چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟

چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟

چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟ یکی از دستگاه هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید برای به دست آوردن تناسب اندام، قدم های موثری بردارید، روئینگ است. این دستگاه قادر است تمرینات کامل بدنی را در اختیار ورزشکاران قرار دهد. این دستگاه می تواند تمام عضلات بدن را وادار به کار کردن کند. با روئینگ هم عضلات پایین تنه و هم عضلات بالا تنه به خوبی تقویت می شوند و این تنها یکی از مزیت های و فوایدی است که این دستگاه دارد.

برای خرید یک دستگاه روئینگ عالی باید به برخی نکات مهم توجه داشت. بی اطلاعی نسبت به این نکات مهم، ممکن است باعث شود شما دستگاهی را خریداری کنید که با نیازها و شرایطتان تطابق ندارد. ما در این متن به ذکر نکات مهم به هنگام خرید یک روئینگ عالی خواهیم پرداخت. با کراسفیت24 همراه باشید.

نکات مهم در هنگام خرید دستگاه روئینگ

چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟

برای آنکه چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟ که تمامی نیازها و خواسته های ما را از یک روئینگ براورده نمایید، به این نکات توجه داشته باشید:

نوع مقاومت

روئینگ در چهار نوع مقاومت، ارائه می گردد؛ هوا، آب، پیستون هیدرولیک و مغناطیسی. هر یک از این مقاومت ها مزیت ها و معایب خاص خود را داشته و نیازهای فرد و هدف وی از تمرین با این دستگاه است که نوع مقاومت را تعیین می کند. روئینگ هایی که نوع مقاومت آنها هوا است، در باشگاه های ورزشی یافت می شوند و برای فضاهای بسته گزینه خوبی به شمار می روند.

نوع دیگری از مقاومت در دستگاه روئینگ، آب است. این دستگاه می تواند قایق رانی در آب را به صورت  واقعی شبیه سازی کند. روئینگ هایی که نوع مقاومت آنها مغناطیسی هستند بی صدا بوده و نگهداری کردن از آنها کار بسیار راحتی به نظر می آید. مقاومت هیدرولیک نیز از نظر هزینه، بسیار مقرون به صرفه است و در ضمن جمع و جور بوده و نگهداری از آنها نیز راحت تر از بقیه روئینگ های موجود در بازار می باشد. بنابراین به هنگام خرید، به موضوع مقاومت و نوع آن توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   اسکوات بدون وزنه و انواع آن

فضای قرارگیری روئینگ

اگر قرار است روئینگ در یک باشگاه قرار داده شده و ورزشکاران با آن تمرین کنند، معمولا از نظر فضا و مساحت نگرانی خاصی وجود ندارد. فضایی که این دستگاه در آن قرار داده می شود، باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا ورزشکار بتواند به خوبی در آن تمرین کند.

نکته مهمی که در مورد این دستگاه باید اشاره گردد این است که طول این دستگاه از سایر تجهیزات ورزشی بیشتر بوده و به همین دلیل فضای بیشتری برای آن مورد نیاز می باشد.

به هنگام خرید و برای آنکه مطمئن شوید فضای کافی برای این دستگاه دارید ابتدا فضایی که می خواهید روئینگ را در آن قرار دهید، اندازه گیری کنید و سپس دستگاهی که با میزان فضای شما تناسب دارد را خریداری کنید.

بودجه

تنوع قیمت در روئینگ بالاست و اگر می خواهید در این حوزه دچار سردرگمی نشوید، توصیه می کنیم ابتدا هزینه ای که برای خرید یک دستگاه می خواهید صرف کنید را مشخص نمایید. با این کار می توانید از تنوع مدل ها کاسته و دستگاهی که با شرایط مالی شما تناسب دارد را انتخاب نمایید.

هدف از تمرین با دستگاه

برای آنکه چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟ و قبل از خرید آن، اهداف تمرینی موضوعات مهمی هستند. توجه داشته باشید که برخی روئینگ ها برای تناسب اندام مناسب بوده و برخی از آنها نیز می توانند باعث تقویت عضلات بدن شوند. بعضی افراد نیز این دستگاه را خریداری می کنند تا بتواند وزن خود را کاهش دهند. با مشخص کردن هدف خود از خرید این دستگاه مثلا  تردمیل مکانیکی  می توانید یک دستگاه کارآمد خریداری کرده و به اهدافی که تعیین کرده اید، دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:   توپ های ورزشی پیلاتس و مزایای استفاده از آن

تعداد کاربران

اگر قرار است این دستگاه در یک باشگاه قرار داده شود، بهتر است مدلی که توان بالایی دارد برای خرید انتخاب گردد. این موضوع مهمی است که برای افزایش ماندگاری و عمر روئینگ باید به آن توجه داشت. چنانچه روئینگ در منزل قرار داده شده و وزن فردی که می خواهد با آن تمرین کند نیز بالا نیست، مانعی برای خرید انواع مختلف این دستگاه وجود ندارد. توجه داشته باشید که وزن زیاد به این دستگاه فشار مضاعفی وارد کرده و این مساله می تواند دوام و ماندگاری آن را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟

نمایشگر

نمایشگرهای روئینگ می توانند اطلاعات خوبی را در مورد سرعت، زمان و مسافتی که با دستگاه طی شده است را در اختیار ورزشکار قرار دهد. البته این موضوع یک موضوع کاملا شخصی است و کسانی که دوست ندارند در جریان این اطلاعات قرار گیرند می توانند به سراغ خرید دستگاه هایی بروند که از داشتن صفحه نمایشگر بی بهره هستند.

البته برخی نمایشگرهای تعبیه در این دستگاه می توانند ضربان قلب، میزان کالری مصرف شده و یا ارائه برخی برنامه های از پیش تعریف شده را نیز در اختیار قرار دهد. چنانچه تمایل دارید در جریان برخی از این اطلاعات قرارگیرید بهتر است به سراغ خرید دستگاه هایی بروید که به یک نمایشگر مجهز شده اند.

مشخصات دستگاه

برخی ویژگی ها و مشخصات مهم در دستگاه باعث راحتی در استفاده از روئینگ می شوند. برای مثال یکی از این مشخصات، داشتن یک صندلی راحت است. صندلی باید به گونه ای باشد که از خسته شدن ورزشکار جلوگیری کرده و باعث ناراحتی او نشود. بهتر است این صندلی بالشتک داشته باشد و صفحاتی که پا بر روی آنها قرار داده می شوند نیز قابلیت چرخش داشته تا پای ورزشکار راحت تر بچرخد.

بیشتر بخوانید:   مصرف مکمل های غذایی

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد. برای ورزشکارانی که قد بلندی دارند این موضوع بسیار حیاتی و مهم است. در انتخاب دستگاه هایی که وزن زیادی دارند به داشتن یا نداشتن چرخ در زیر دستگاه توجه داشته باشید. سنگینی این تجهیزات و بلند کردن آنها ممکن است باعث ایجاد آسیب در ناحیه کمر شود.

نام برند

برای آنکه بدانیم چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟،موضوع مهم نیازهای شما و بودجه شماست. برای خرید دستگاه های ورزشی به سراغ برندهایی بروید که هم قیمت مناسبی دارند و هم می توانند به تمامی خواسته های شما جامه عمل بپوشانند. به این شکل، دستگاهی که خریداری کرده اید می تواند شما را به ایده آل هایتان نزدیک کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.