دسته‌بندی نشده

هر آنچه باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید

هر آنچه باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید

هر آنچه باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید

همان گونه که می دانید تا به امروز مقالات زیادی درباره ی کراس فیت داشته ایم. امروز قرار است هر آنچه که باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید را برای شما شرح دهیم . اگر به تازگی کودکی خود را برای کراس فیت ثبت نام کرده اید اما چیزی در مورد آن نمی دانید ما را تا انتهای این مقاله با کراسفیت 24 همراه باشید. لازم به ذکر است که کراس فیت ترکیبی از تمرینات انفجاری سرعتی، قدرتی، ژیمناستیک و کتل بلز است و در کنار این تمرینات قطعا تمرینات هوازی را مشاهده می کنید. باید خدمتتان عرض کنیم که کراس فیت برای همه ی سنین مناسب است اما کراس فیت کودکان بهتر است که با نظارت یک مربی متخصص و کار کشته انجام شود. لازم به ذکر است که کراس فیت کودکان چگونه ای زیر شاخه برنامه های استقامتی و قدرتی بزرگسالان محسوب می شود اما حواست نباشد این برنامه ها نسخه های ساده ای از تمرینات بزرگسالان نیست اما خوب بهتر است برخی تمرینات مثل وزنه برداری از آن  حذف شود و یا این که تمرینات ساده و سبکی باشند.

هر آنچه باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید

تمرینات کراس فیت

از آن جایی که تمرینات کراس فیت روی منعطف شدن، پلیومتریک و تمرین های هوازی می شود. این تمرینات شامل تمرینات قدرتی و مقاومتی می شود که ما در این بخش هر کدام را به صورت جداگانه برای شما شرح می دهیم.

  • تمرینات مقاومتی

این تمرینات شامل تمریناتی می شود که از وسایل وزنه برداری و وزن بدن در آن استفاده می شود. این وسایل شامل دمبل، هالتر، توپ های چرمی سنگین و باند های الاستیک می شود. حواستان باشد که این تمرینات با وزنه برداری فرق می کنند، وزنه برداری از حرکات انفجاری بسیار کنترل شده تشکیل شده است که نیازمند به مهارت خاصی است.

  • تمرینات قدرتی

تمرینات استقامتی یا همان قدرتی روش تخصصی است که کودک را در مقابل طیف وسیعی از وزن ها برای تقویت عملکرد بدن و تناسب اندام می کند؛ اما نکته مهم این که خیلی از کودکان و نوجوانان توانایی استفاده از تکنیک برای انجام حرکات های وزنه برداری مثل بلند کردن وزنه و وزنه  زدن را به طور صحیح ندارند.

بیشتر بخوانید:   مکمل های مناسب ورزش کراس فیت

وزنه برداری یا کراس فیت؟

والدین زیادی از ما سوال می پرسند که کودک خود را در کلاس های وزنه برداری ثبت نام کنند یا کراس فیت؟ به خاطر دلایلی که در بخش‌های قبل خدمتتون عرض کردیم پاسخ ما به تمامی والدین ثبت نام در ورزش کراس فیت است علاوه بر تناسب اندام و قدرتمند شدن محصولات یادگیری ایمن و هم چنین تسلط  بر تکنیک ها موثر است. شایان ذکر است که هدف از کراس فیت کودکان رسیدم به عضلات خیلی حجیم و بزرگ نیست بلکه هدف  بر روی قدرت، استقامت و اجرای تکنیک ایمن و درست است حواستان باشد که انجام این تمرینات ذکر شده مشکلی برای کودک و نوجوان شما ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این‌ها باید خدمتتون عرض کنیم که پزشکان زیادی توصیه میکنند که تا زمانی که  اسکلت کودک و نوجوان به طور کامل رشد نکرده است نباید وزنه برداری کند زیرا وزنه برداری آسیب  زیادی به این کودکان در حال رشد وارد می کند.

ایمنی کار را تضمین کنید

شما والدین عزیز برای بالا بردن ایمنی و هم چنین کارایی کار بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید.

  • اولین و مهم ترین نکته در کراس فیت کودکان این است که توسط فردی متخصص و کارکشته تمرین داده شود‌.
  • در همین ابتدای کار باید اهداف و نیاز کودک و نوجوان شناسایی را برطرف شود.
  • حواستان باشد که تمرینات کودک شما زیر نظر مربی انجام شوند تا در صورت اشتباه به آن تذکر داده شود.
  • و غیره

هر آنچه باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید

کراس فیت برای کودکان چه مزیتی دارد

شاید با خود فکر کنید که مزیت های کراس فیت به نکات فوق خلاصه می شود در صورتی که این گونه نیست و این مزایا هم چنان ادامه دارند. بالا بردن اعتماد به نفس یکی دیگر از مزیت ها است؛ زمانی که کودک به طور منظم تمرینات کراس فیت را انجام دهد نگرشی جدید پیدا می کند. ممکن است کودک شما روز اول برای انجام تمرینات خجالت زده باشد و دائم زمین را نگاه کند و یا این که از شرکت در کلاس ها سرباززند اما بعد از گذشت مدتی مطمئنا برای رسیدن به مهارت ها و اهدافی که دارد خودش برای شرکت در کلاس ها پیش قدم می شود و با اعتماد به نفس خیلی بیش تری در کلاس ها حاضر می شود. اگر مایل هستید به کودک خود نظم و انضباط آموزش دهید بهتر است در کلاس های گروهی او را ثبت نام کنید. برای مثال کودکان در کلاس گروهی کراس فیت باید در یک صف بایستند و به نوبت تمرینات خود را انجام دهند. این گونه نه تنها منظم در صف ماندن بلکه رعایت نوبت و احترام گذاشتن به وقت دوست خود را نیز آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید:   بیماری هایی که چاقی را برای ما ایجاد می کنند

آیا کراس فیت برای کودکان خطرناک است؟

روزانه افراد زیادی این سوال را از من می پرسند که آیا کرسی برای کودکان خطرناک است؟ ما باید به این نکته اشاره کنیم که شما هر ورزشی را به صورت غیر اصولی انجام دهید  ممکن است خطر آفرین باشد برای مثال شما اگر روبیک را نیز اصولی انجام ندهید ممکن است از آن آسیب ببینید پس کراس فیت نیز از این قاعده مستثنا نیست اما اگر قبل از انجام تمرینات کراس فیت بدن  خود را به خوبی گرم کنید و حرکات خود را در فرم صحیح انجام دهید قطعاً از خطرات این ورزش ایمن خواهد بود. کراس فیت جز آن دسته ورزش هایی  است که ساختار کاملی دارد و شما علاوه بر خودتان می توانید آن را برای کودکتان نیز انتخاب کنید و از انجام تمرینات آن لذت ببرید . فقط بهتر است قبل از ثبت نام کودک خود بدن آن را از لحاظ رشد چک کنید و سپس آن را در این کلاس ثبت نام کنید و به هیچ عنوان در این کار سهل انگاری و کوتاهی نکنید زیرا هر گونه کوتاهی شما عواقب سنگینی برای کودکتان خواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *