دسته‌بندی نشده

کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

لازم به ذکر است که ما تا به امروز مقالات زیادی درباره ورزش کراس فیت به شما ورزشکاران عزیز ارائه داده ایم تا بهتر این ورزش را بشناسید و به کمک آن زندگی سالم تر و شاداب تری  داشته باشید. قطعاً می دانید که ورزش کراس فیت شامل  ورزش هایی هم چون وزنه برداری ، ژیمناستیک  و دو میدانی است. از آنجایی که این تمرینات همانند حرکات روزمره افراد در خانه است افراد زیادی به دنبال آن می روند. ما امروز این جا هستیم تا درباره رده ی سنی این ورزش با یک دیگر صحبت کنیم و بررسی کنیم که ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است پس با کراسفیت 24 همراه باشید.از آن جایی که کراس فیت شامل تمرین های سرعتی، قدرتی، مقاومتی و غیره می شود باید با نهایت دقت و تخصص انجام شود.

کراس فیت کودکان

کراس فیت کودکان در واقع یک زیر  شاخه از برنامه های استقامتی و قدرتی از کراس فیت بزرگ سالان است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فکر نکنید برنامه کودکان یک نسخه ساده از برنامه های بزرگسالان است؛ این برنامه ها طوری تنظیم شده اند  موجب رشد کودک می شوند. نکته خیلی مهمی که در این رابطه وجود دارد و مربی نیز باید به آن توجه کند این است که وقتی تمرینات مثل وزنه برداری برای سنین کم مناسب نیست و بهتر است آن ها را از برنامه کودکان حذف کند.‌ اگر قرار است به کودکی برنامه بدهید سعی کنید تمرینات سبک تری را در تعداد بالا به آن ها بدهید.

بیشتر بخوانید:   دمبل مناسب برای افراد مبتدی، دمبل چند کیلویی بزنیم؟

کراس فیت برای همه

لازم به ذکر است یکبار در برابر این سوال که کراس فیت برای چه کسانی مناسب است تاکید کنیم : کراس فیت را همه افراد در سنین مختلف می توانند انجام دهند پس به جرأت می توان گفت ورزش کراس فیت برای همه سنین مناسب است اما سرعت و قدرت انجام تمرینات در افراد مختلف متفاوت است یعنی هر کسی با توجه به توانایی هایی که دارد تمرین می کند. بهتر است خدمتتان عرض کنیم که این ورزش نه تنها موجب عضله سازی و سلامت بدن می شود بلکه روحیه ورزشکار را نیز بالا می برد.

کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

کراس فیت بانوان

متاسفانه برخی از افراد گمان می کنند که این ورزش را تنها آقایان می توانند انجام دهند اما غافل از این که اولین افرادی که به این ورزش علاقه نشان دادند و آن را شروع کردند بانوان بودند پس اگر خانم هستید به هیچ عنوان به خاطر جنسیت از این ورزش دست نکشید. اگر در میانه ی راه نا امید شدید و یا این که برخی افراد سعی داشتند که شما را دلسرد کنند یک نگاهی به زندگی  کریستین هولته، جیمی سیموندز، تیا کلر تومی، کارا پیرس بیندازید تا متوجه شوید که کراس فیت خانم ها نه تنها چیزی از کراس فیت آقایان کم ندارد بلکه در برخی مواقع نیز حتی از آن ها بهتر است.  ورزش کراس فیت بانوان موجب تقویت عضلات بدن و تناسب اندام آن ها می شود اگر مایل هستید که عضلات بدن خود را فرم دهید از این ورزش دوست داشتنی غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:   بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند

آسیب های کراس فیت را کم کنید‌

این طبیعی است که هر کاری یک سری آسیب ها به همراه داشته باشد.  ما در این بخش برخی نکات را برای شما نام می بریم تا با رعایت آن ها احتمال آسیب آن را کم کنید.

  • باشگاه معتبر پیدا کنید

همان گونه که می دانید این روزها تعداد باشگاه ها در سطح شهر بسیار زیاد شده است به همین دلیل شما باید سعی کنید که باشگاهی را انتخاب کنید که به جدید ترین و به روز ترین وسایل مجهز باشد تا بتوانید با خیال راحت در آن تمرین کنید.

  • مربی با سواد انتخاب کنید

به جرات می توان گفت که مهم ترین عنصر در انجام تمرینات کراس فیت انتخاب یک مربی باسواد و با تجربه است. یک مربی خوب می داند با توجه به شرایط شما چه تمرینی را به شما بدهد که خیلی سنگین نباشد . افراد زیادی ادعا  دارند که می توانند مربی ورزشی باشند اگر شما این افراد را بدون توجه به مهارت و تخصص انتخاب کنید ممکن است تمرینات سنگینی به شما بدهند و شما در حین انجام این تمرینات آسیب ببینید.

  • تمرینات را در فرم درست انجام دهید

حتی اگر بهترین مربی را داشته باشید و مجهزترین باشگاه بروید اما تمرینات را در فرم درستی انجام ندهید یا به نتیجه دلخواه خود نمی رسید و یا این که احتمال آسیب دیدن شما بالا می رود. مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که در هنگام تمرین قوز نکنید و یا این که در هنگام اسکات زدن مراقب باشید که زانو ها خیلی جلو نروند. اگر این حرکات را به درستی انجام ندهید ممکن است به زانو و ستون فقرات خود آسیب بزنید.

بیشتر بخوانید:   بهترین ورزش باشگاهی برای لاغری شکم و پهلو

کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

 فواید کراس فیت

کراس فیت جز آن دسته ورزش هایی است که شما به راحتی می توانید به صورت انفرادی، دسته جمعی و یا با کمک مربی تمرینات آن را انجام دهید .علاوه بر این شما می توانید در منزل ، باشگاه ، پارک و یا هر جای دیگری که مایل هستید تمرینات کراس فیت را انجام دهید.  از آن جایی که این حرکات را حتی بدون دستگاه نیز می توان انجام داد و یا این که اگر مایل باشید دستگاهی برای تمرینات خود تهیه کنید قیمت مناسبی دارند این رشته جز رشته های ارزان قیمت محسوب می شود و همان گونه که بار ها در این مقاله اشاره کردیم کراس فیت ورزشی است که محدودیت سنی ندارد و هر فردی با هر سن و جنسیتی می تواند تمرینات آن را انجام دهد. ورزش کراس فیت شامل حرکاتی است که همه ی ما در طول روز بار ها آن ها را انجام می دهیم؛ هول دادن، کشیدن ، چمباتمه زدن و غیره از جمله کار های روزمره ی همه ی ما است که در تمرینات کراس فیت نیز شاهد آن هستیم. البته این حرکات رفته رفته سنگین  تر و سخت تر می شوند و به ساخت عضلات کمک شایانی می کنند پس هر سنی که دارید خیلی فوری این تمرینات را شروع کنید و یک زندگی سالم داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.