کراس فیت

دار حلقه چیست ؟

دار حلقه چیست ؟

دار حلقه چیست ؟

آیا می دانید دار حلقه چیست ؟ دار حلقه یکی از ابزار های ژیمناست هنری میباشد ‌. این ابزار فقط توسط مردان ژیمناست به کار می‌رود.دارحلقه یکی از چندین وسیله مورد نیاز در رشته ژیمناست است که تمرین های گوناگون و زیادی با این حلقه می‌توان انجام داد..دارحلقه مخصوص مردان است و فقط آقایان از آن استفاده می‌کنند.این وسیله عموما از دو حلقه ی کوچیک تشکیل شده است که جنس آن حلقه ها چوب یا پلاستیک است .

دار حلقه وسیله ای کوچک است اما بر خلاف ظاهر کوچکش کارایی و کاربرد های بسیار زیادی در ورزش ژیمناست دارد.در اکثر باشگاه های موجود حلقه ژیمناستیک (دارحلقه) وجود دارد اما ممکن است شما آن را ندیده باشید و یا اگر هم دیدید نشناخته باشید که چه چیزی است و چه کارآمد هایی دارد .در ادامه این مقاله به توضیح موارد مختلفی مربوط به  اینکه دار حلقه چیست ؟ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا از این مطالب نهایت استفاده را ببرید.

تاریخچه دار حلقه

نام قدیمی حلقه هایی که از طناب در قسمت میانی به صورت آهنگی آویزان هستند و در مسابقه های ژیمناستیک به نسبت جدید هستند حلقه های رومی بوده است .هنگامی که مسابقات ژیمناست در قرن ۱۹ ام معمول شد دار حلقه در مسابقات مورد استفاده قرار نگرفت و تنها استفاده آن در مدارس جهت اجرای تابها بود .شکل دار حلقه در کشور روم و هلند و بلژیک و لوکزامبورگ که تا حد قابل توجهی در تشکیل فدراسیون بین المللی ژیمناستیک همکاری داشتند متفاوت بود .

اولین حضور دار حلقه در مسابقات آنتورپ بلژیک بسال ۱۹۰۳ برمی‌گردد که این مسابقه به اولین مسابقات جهانی ژیمناست در تاریخ مشهور شد.در این مسابقات حلقه ها به صورت گرد و هم به صورت سه گوش بودند.حتی تا سال ۱۹۲۰ جایی برای خود در فدراسیون ژیمناستیک آلمان داشته باشد جنس حلقه ها آهنگی بود و از چرم پوشیده شده بودند هر چند که حلقه های چوبی و حصیری هم ساخته و طراحی شده بودند اما کارایی و کاربرد چندان زیادی نداشتند و ضخامت آن ها بین ۱۳ الی ۱۵ سانتی متر بود و نوع چوبی ۳۰ الی ۳۵ سانتی متر بود.خاستگاه و اولین جای دارحلقه ایتالیا است و توسط هنرمندان ایتالیا مورد استفاده قرار می‌گرفت و می‌توان گفت شاید هم در روم به همین جهت به نام حلقه های رومی مشهور شد.

بیشتر بخوانید:   انواع تمرین های قابل اجرا با مدیسن بال

دار حلقه چیست ؟

کاربرد دار حلقه در ژیمناستیک

 کاربرد دار حلقه چیست ؟ همان طور که گفته شد دار حلقه وسیله ای است که در ژیمناستیک مردان کاربرد ها و فواید زیادی دارد و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان چندین ورزش مختلف را انجام داد.در ادامه به توضیح برخی از کاربرد های دار حلقه و ورزش های ان خواهیم پرداخت.

چند حرکت با دار حلقه

پوش آپ :

دار حلقه را بین دستانتان بگیرید به حلقه فشار زیادی وارد کنید پاهایتان را به صورت ۹۰ درجه با بدنتان تراز قرار دهید دستانتان را به هم نزدیک کرده و به باسن فشار بیاورید.

طرح حلقه:

بر روی سطحی با ارتفاع کم بایستید و دار حلقه را مقابل خود قرار دهید آرام با بدنی صاف به سمت جلو متمایل شوید چند ثانیه در همین حالت بمانید حلقه هارا به عقب بکشید و عضلات شکمتان را صاف کنید.

داخل و خارج :

یک بازو باید ثابت بماند به حلقه فشار زیادی وارد کنید به سمت بالا بازوی دیگر به سمت بیرون کشیده شود.

دیپ :

تلاش کنید حلقه هارا آنقدر پایین بیاورید که بتوانید زانو هایتان را خم کنید برای مدتی که طبق نظر مربی تعین می‌شود در این حالت بمانید.

ال نشسته:

  • زانو هایتان را قفل کنید و انگشتان تان را هنگام آویزان کردن از میله موازی بگیرید
  • خود را روی یک جفت حلقه بلند کنید
  • بازوهای خود را محکم به پهلو فشار بیاورید
  • پاهارا به آرامی بالا برده و در ۹۰ درجه قفل کنید.

کاربرد دار حلقه در کراس فیت

کراس فیت ورزشی قدرتی است که دارای دستگاه ها و تجهیزات مختلف و بسیار مفید و پر کاربردی است که با استفاده از آن ها می‌توانید چندین ورزش مختلف را انجام دهید.دارحلقه چوبی در کراس فیت یک عضو لایتناهی در این ورزش است.دار حلقه چوبی کراس فیت همان عضوی است که از حرکات ژیمناستیک در این حرفه و ورزش حمایت می‌کند و مهر اعظم ژیمناستیک در کراس فیت است.دارحلقه کراس فیت عموما برای اجرای حرکات آکروباتیک با شدت های بسیار بالا و قوی مانند باتر فلای استفاده می‌شود.از این رو نیاز به امنیت بسیار بالا و فوق العاده ای هم از سمت سازه کراس فیت و هم از سمت خود دار حلقه دارد.به طور کلی کراس فیت زنجیره ای از تولید مهارت های کاربردی است که بر مبنای علم روز شکل می‌گیرد و همچنین لوازم و سازه های کراس فیت هرروز در حال پیشرفت و تکامل هستند.

بیشتر بخوانید:   ورزش کراس فیت آقایان و دانستنی های آن

دار حلقه چیست ؟

 چگونه با دار حلقه تمرین کنیم

شاید شما هم برای اولین بار اسم دارحلقه را در مسابقات المپیک شنیده باشید و دیده باشید.اما الان به منظورم شناخته شدن کراس فیت و تمرینات کلستنیکس باشگاه های بیشتری در سالن های خود دارحلقه دارند.برای شروع استفاده از این وسیله شما باید کارهایی را انجام دهید که در ادامه ما برای شما توضیح خواهیم داد.

حرکت حمایت یا ساپورت:

در ابتدا ممکن است این حرکت کمی سخت و دشوار باشد باید روی دار حلقه بلند شوید در شرایطی که بازو ها صاف باشد و در راستای پهلو ها قرار بگیرند.

حرکته نشسته ال

  • زانو هایتان را قفل کنید و انگشتان تان را هنگام آویزان کردن از میله موازی بگیرید
  • خود را روی یک جفت حلقه بلند کنید
  • بازوهای خود را محکم به پهلو فشار بیاورید
  • پاهارا به آرامی بالا برده و در ۹۰ درجه قفل کنید.

حرکت اهرم

حرکت اهرم به جلو خیلی سخت است ک برای بعضی افراد تقریبا غیر ممکن است .پس برای شروع سعی کنید در حالت اولیه حرکت قرار بگیرید و در همین شرایط که روی پاها بلند شده اید در حالت اولیه قرار بگیرید باید ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بتوانید در این حالت بمانید سپس از آن آویزان شوید و تلاش کنید کمر و پاها موازی با زمین قرار بگیرند .

برنامه شروع

  • حمایت در بالا
  • آویزان شدن
  • شنای دار حلقه
  • بارفیکس
  • نشسته ال
  • حرکت اهرم از عقب
  • حرکت اهرم از جلو

و همین طور بقیه ی مواردی که در تیتر های بالاتر به طور کامل توضیح داده شد و در اختیارتان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:   چگونه با ورزش دوست باشیم؟

نصب دار حلقه

در ابتدا باید توجه داشت که چه نوع دارحلقه هایی را باید انتخاب کرد. دار حلقه های چوبی می‌تواند برای مچ ها مناسب باشد و گرفتن و کار با آن راحت تر است اما قیمت بیشتری دارد.دارحلقه پلاستیکی ارزان تر است و در هر آب و هوایی قابل استفاده است.شاخه یک درخت می‌تواند مناسب باشد برای نصب دار حلقه یا بارفیکس هایی که در پارک ها هستند اگر به اندازه کافی محکم ببندید.ارتفاع دار حلقه ای که شما نصب می‌کنید به نوع تمرین های شما بستگی دارد. معمولا شما یا در بالای حلقه تمرین ميکنيد یا زیر حلقه که معمولا این تمرین ها به صورت جدا گانه انجام می‌شود

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *