مقالات

شیوه مقابله با استپ وزنی

استپ وزنی

دستیابی به اندام ایده آل فرآیند سختی است و شما در ابتدای شروع این کار به‌صورت نرمال و مطلوبی کاهش وزن دارید ولی به مرور وزن شما ثابت مانده و دیگر تغییری نمی‌کند که این امر با نام استپ وزنی شناخته می‌شود. برخی از افراد با مواجه‌شدن با این مشکل رژیم غذایی خود را رها کرده و مجدد وزن کاهش‌یافته خود را بازمی یابند. کراسفیت24  در ادامه مقاله چند شیوه مقابله با استپ وزنی را برای شما بازگو خواهد کرد تا با استفاده از این راهکارها به وزن ایده آل خود دست یابید.

انواع استپ وزنی

در اینجا به بررسی انواع استپ وزنی یا توقف در وزن می‌پردازیم:

استپ وزن کاذب

استپ وزن کاذب هنگامی اتفاق می‌افتد که روند کاهش وزن شما بنا به دلایلی کند شده باشد که این کندی موقتی بوده و با رفع مشکل آن مجدد کاهش وزن صورت می‌گیرد. به‌عنوان مثال افرادی که کورتون مصرف می‌کنند آب در زیر پوستشان جمع می‌شود و با قطع آن این مشکل رفع می‌گردد.

استپ وزن واقعی

استپ وزن واقعی هنگامی اتفاق می‌افتد که کاهش وزن شما متوقف‌شده و برای رهایی از این مشکل باید اقداماتی صورت گیرد. در این روش شما باید با رفع این مشکل مجدد برای دستیابی به وزن ایده آل خود تلاش کنید.

انواع استپ وزنی

راه‌های مبارزه با استپ وزنی

برای برطرف کردن توقف وزنی موارد زیر را در نظر داشته باشید :

کنترل کردن استرس

استرس تولید کورتیزول در بدن را افزایش داده و همین امر موجب افزایش وزن می‌شود. در نتیجه برای مقابله با استپ وزنی باید استرس را از خود دور کنید. این موضوع باعث تجمع چربی دور شکم می‌شود که این امر در زنان شایع‌تر از مردان است.

بیشتر بخوانید:   چگونه یک روئینگ عالی بخریم؟

پروتئین مصرف کنید

برخی از افراد برای کاهش وزن از مصرف پروتئین خودداری می‌کنند درصورتی‌که پروتئین خاصیت سیرکنندگی داشته و با اشغال حجم معده موجب می‌گردد که شما سیر شده و دیگر اشتهایی به غذا نداشته باشید. صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است که پروتئین بدن شما را تأمین کرده و سبب می‌شود که شما کمتر هله هوله مصرف کنید.

آب بیشتری بخورید

نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه که دارای قند است باعث ایجاد اضافه وزن می‌شود. در مقابل نوشیدن آب وزن شما را کاهش می‌دهد. بنابراین شما هر چه آب بیشتری مصرف کنید، روند کاهش وزن شما سریع‌تر صورت می‌گیرد. همچنین درصورتی‌که شما پیش از خوردن غذا آب بنوشید میل شما به غذا کاهش پیداکرده و همین امر به مقابله با استپ کمک بسیاری می‌کند.

فعالیت زیادی کنید

باید توجه داشته باشید که شما بدون فعالیت به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید وزن خود را کاهش دهید. در نتیجه برای مقابله با این امر ورزش را حتماً در لیست کارهای روزانه خود قرار دهید. انجام ورزش خصوصاً ورزش‌های قدرتی همچون کراس فیت می‌تواند به شکلی کاملاً باورنکردنی وزن شما را کاهش دهد.

به مصرف فیبر روی بیاورید

فیبرها حرکت غذا را در لوله‌های گوارشی کندتر کرده و از این رو سبب می‌گردد که شما زودتر احساس سیری کنید. سبزیجات، غلات و میوه‌ها منبع خوبی از فیبر هستند که قرار دادن آن در لیست مواد غذایی روزانه راهی بسیار پربازده برای مبارزه با استپ وزنی به شمار می‌رود.

خواب کافی داشته باشید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بی‌خوابی خود یکی از دلایلی است که استپ وزنی را به دنبال دارد. افرادی که خواب کمتری دارند سطح متابولیسم پایین‌تری داشته و همین امر موجب اضافه وزن می‌شود. در نتیجه برای این که با این مشکل مقابله کنید بهتر است در روز خواب کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:   شیوه تمرین با وزنه و نکات مهم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.