مقالات, ورزش در خانه

انجام ورزش پیلاتس در خانه

پیلاتس در خانه

عوامل مختلفی مانند: عدم تمایل به هزینه کردن برای ورزش و یا عدم توانایی مالی در این خصوص، عدم تمایل به حضور یافتن در باشگاه‌های ورزشی و … باعث می‌شود که بسیاری از افراد تمایل داشته باشند به انجام ورزش پیلاتس در خانه بپردازند.

اما همان‌طور که می‌دانید پیلاتس یک ورزش تخصصی است و برای انجام دادن آن باید مهارت‌های مورد نیاز را آموخت و سپس به انجام آن پرداخت تا در هنگام ورزش به بدن آسیبی وارد نشود و ورزش به‌گونه‌ای صورت گیرد که شخص را به هدف موردنظر خود برساند. با این وجود برای اینکه افراد بتوانند به انجام ورزش پیلاتس در خانه بپردازند باید چه‌کار کرد؟ آیا راهی برای اینکه بتوان این ورزش را در خانه انجام داد وجود دارد؟

در پاسخ به این سؤالات باید خدمت شما عزیزان بگوییم که وب‌سایت ما تصمیم گرفته است تا نکاتی را در رابطه با انجام این تمرینات در خانه به شما عزیزان آموزش دهد تا بر اساس آن‌ها بتوانید به‌راحتی و به‌درستی برای انجام دادن آن‌ها در منزل خود اقدام کنید.

انجام پیلاتس در خانه

اگر تمایل به شروع ورزش پیلاتس دارید باید در‌ابتدا به تفاوت میان کراس‌فیت و پیلاتس توجه کنید. پس از آن، برای اینکه بتوانید این ورزش را به نحو احسن در منزل خود انجام دهید، باید نکات ذکرشده در زیر را رعایت کنید تا تمرینات موفقی داشته باشید:

لباس مناسب بپوشید

یکی از موارد مهم که در زمان انجام ورزش پیلاتس در منزل باید رعایت گردد این است که برای انجام دادن تمرینات باید لباس‌های راحتی بپوشید که قابلیت تنفس و نفوذ هوا را داشته باشد تا بتوانید حرکات را به‌راحتی انجام دهید و به بدن شما نیز هوا برسد. همچنین، باید از پوشیدن لباس‌هایی که بیش از اندازه گشاد هستند، نیز پرهیز کرد تا لباس‌زیر دست و پای شما نرود و مانع از انجام تمرینات نشود. به‌طور مثال لباس مناسب برای انجام این حرکات عبارت است از:

  • رکابی و تی‌شرت تنگ
  • شلوار یوگا
  • شلوارک‌های کشی

از مت مخصوص پیلاتس استفاده کنید

نخستین اقدام در انجام هر نوع ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی خاص آن است. استفاده از مت مخصوص پیلاتس را می‌توان به‌عنوان تجهیزاتی در نظر گرفت که از استخوان‌ها و مفاصل شما در حین انجام تمرینات محافظت می‌کند. همچنین ازآنجایی‌که مت دارای سطح ابری است، از ایجاد اصطکاک جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که تمرینات راحت‌تر صورت گیرند.

تمرینات خود را بر روی سطحی صاف انجام دهید

از دیگر نکات در رابطه با تمرین پیلاتس در خانه، ورزش کردن بر روی سطح صاف است. در این خصوص بهتر است که اطراف خود را از وسایل اضافی پاک‌سازی کنید تا فضای موردنیاز برای شما ایجاد شود. به‌عبارت‌دیگر شما نباید این حرکات را بر روی کاناپه و یا تخت خواب انجام دهید. زیرا در این صورت نمی‌توانید حرکات را به‌خوبی و به‌طور مؤثر انجام دهید.

پیلاتس در خانه

تکنیک‌های صحیح تنفسی را یاد بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکات دیگر در رابطه با انجام پیلاتس در منزل که بسیار باید به آن توجه شود، آموختن شیوه صحیح تنفس در حین انجام حرکات است. درصورتی‌که این شیوه را بیاموزید، می‌توانید اکسیژن موردنیاز را به خون برسانید.

برای صحیح تنفس کردن این امور را انجام دهید

  • روی زمین به پشت دراز بکشید و پاهای خود را آزاد و راحت بگذارید
  • یک دست را بر روی قفسه سینه قرار دهید و دست دیگر را بر روی شکم بگذارید.
  • هوا را به‌صورت عمیق توسط بینی به داخل بکشید و آن را به سمت شکم فشار دهید تا قفسه سینه پر شود.
  • عضلات شکم را منقبض کنید و هوا را به‌وسیله دهان به بیرون هدایت کنید.
  • دم و بازدم را به همین صورت ادامه دهید.

نحوه انجام درست حرکات را بیاموزید

برای اینکه بتوانید حرکات پیلاتس را به‌خوبی انجام دهید باید نقطه ثقل بدن خود را تشخیص دهید. تمرکز خود را بر روی جابه‌جایی‌ها و حرکات قرار دهید و نحوه صحیح قرار گرفتن بدن را پیدا کنید. درصورتی‌که بر روی این اصول تمرکز کنید، قادر خواهید بود که تمرینات را به‌طور بهتری انجام دهید و از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید. همچنین لازم است که عضلات میانی بدن خود را در طی انجام این ورزش به‌طور موثر درگیر نگه‌دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *