بدنسازی

حرکات تمرینی با استپ در خانه

حرکات تمرینی با استپ در خانه

امروز در این مقاله  می خواهیم درباره حرکات تمرینی با استپ در خانه  و فواید آن با شما صحبت کنیم چنانچه مایل هستید اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید لطفا با ما همراه باشید. شاید امروزه با توجه به بیشتر شدن مشغله های کاری در بیرون از خانه, دیگر فرصت باشگاه رفتن را نداشته باشید.

باید بدانید که در هر صورت نباید ورزش را ترک کنید تا سلامتی شما به خطر نیوفتد.انجام حرکات تمرینی در خانه یکی از راه هایی است که شما می توانید با وقت گذاشتن در حد چند دقیقه هم زمان هم به سلامتی خود اهمیت بدهید و دیگر نگران ترافیک و زمان وکار های خانه نباشید.تمرین در خانه می تواند به اندازه ورزش در باشگاه موثر باشد کافی است فقط با برنامه و وسایل اصولی جلو بروید.

فواید تمرین با استپ

تخته استپ یک راه عالی و ارزان برای تمرین در خانه می باشد. این تخته برای ورزش هایی مثل ایروبیک و پیلاتس و یوگا استفاده می شود. این محصول برای تقویت عضلات پایین تنه و بعد از آن سیستم قلب و عروق موثر است که شما می توانید همزمان با موزیک این حرکات را انجام دهید.

  • این تخته که از جنس فوم و یا پلاستیم است در ابعاد مختلف برای تناسب اندام استفاده می شود.
  • هم چنین این تخته در توانبخشی اندام در فیزوتراپی و کاردرمانی مورد استفاده قرار می گیرد که عضلات بیما را تقویت کنند و آمادگی جسمانی او را افزایش دهند.
  • این تخته به هماهنگی عصب و عضله و تعادل و چابکی بدن نیز کمک شایانی می کند.
  • از مهم ترین فواید حرکات تمرینی با استپ می توان به این اشاره کرد که خلق و خوی شما را نیکو می کند و شما می توانید با افسردگی و اضطراب به راحتی مبارزه کنید.
بیشتر بخوانید:   کراس فیت یا بدن سازی:کدامیک برای عضله سازی بهتر است؟

حرکات تمرینی با استپ در خانه

لاغری با استپ

استفاده از استپ باعث سوزاندن کالری زیادی می شود که بسیار برای افرادی که قصد لاغری دارند مناسب است.حال در ادامه می خواهیم چند حرکت تمرینی به شما آموزش دهیم تا در خانه ورزش کنید.

  1. اولین تمرین به این شکل است که پای راست خود را روی استپ می گذارید و سپس با پای دیگر بالا می روید سپس پای راست را پایین می آورید و بعد پای جپ را به دنیال آن پایین می گذارید.
  2. سپس در تمرین دوم این حرکت رو به طور برعکس با پای چپ شروع کنید.
  3. تمرین بعدی که می توانید انجام بدهید انجام دراز و نشست روی استپ است! روی استپ دراز بکشید و زانو ها را کمی خم کنید. دست ها را بالای سر بگذارید سپس عمل دراز و نشست را انجام دهید.
  4. برای لاغر کردن سریع این تمرین را با سرعت و در تکرار های مداوم انجام دهید.
  5. شما حتی می توانید این تمرین را با دمبل انجام دهید.
  6. تمرین دیگر این است که با پای راست کنار گوشه ی استپ بایستید و روی نوک استپ بروید. سپس با پای چپ قدم به عقب بردارید و پایین بیایید.
  7. بعد از این تمرین رو با پای دیگر خود ادامه دهید.
  8. تمرین بعدی این است که از عرض استپ  با پای راست روی استپ بیایید سمت پای دیگر را نیز بالا بیاورید و پاها را جفت کنید و بعد پای چپ را پایین برده و به دنبال آن پای راست خود را پایین ببرید.

حتما همه ی تمرین های ذکر شده را برای هر دو پا انجام دهید.

بیشتر بخوانید:   ضرورت داشتن برنامه ریزی در بدنسازی

حرکات تمرینی با استپ در خانه

یکی از  دیگر از مفیدترین حرکات تمرینی با استپ  که باعث تقویت کمربند شانه ای و عضلات دوسر و سه سر بازو و همچنین عضلات پشت بدن می شود تمرین شنای سوئدی با استپ یا همان پوش آپ می باشد.معمولا شنا سوئدی روی زمین برای افراد تازه کار سخت می باشد ولی این تمرین مقداری راحت تر است و به مرور زمان باعث تقویت عضلات شما می شود.

این حرکت را باید این گونه انجام دهید:

  • کف دست خود را روی استپ قرار دهید و به حالت شنا روی زمین قرار بگیرید.
  • سینه و صورتتان را به استپ نزدیک کنید و حرکت شنا را انجام دهید.
  • این تمرین را سعی کنید که در 3 ست 15 تایی انجام دهید.
  • نکات مهم هنگام تمرین با تخته استپ:
  • حتما تخته استپ را درست روی زمین قرار دهید اصلا زمین نباید شیب داشته باشد.
  • حتما از کفش های مناسب و ارگونومیک استفاده کنید.
  • نوشیدن آب در هر 10 دقیقه را فراموش نکنید.

جمع بندی

امروزه شما می توانید حرکات تمرینی خود را با استپ در خانه انجام دهید و به تناسب اندام خود کمک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *