رژیم غذایی

حفظ تناسب اندام با راهکارهای ساده

حفظ تناسب اندام

حفظ تناسب اندام با راهکارهای ساده مسئله‌ای است که برای تمام افراد اعم از بانوان و آقایان مهم می‌باشد. این مساله به‌ویژه برای افراد جوان از اهمیت بیشتری برخوردار است. با توجه به این مساله پیدا کردن راهکارهای ساده که با کمک آن‌ها بتوان در تناسب اندام را حفظ کرد، موضوعی است که در این مطلب می‌خواهیم در خصوص آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

راهکارهایی برای حفظ تناسب اندام

برای تناسب اندام راهکارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها با رعایت رژیم غذایی و برخی نیز توسط انجام حرکات ورزشی و یا حتی امور دیگر انجام می‌شوند. در این بخش برخی از این موارد را برای شما نام می‌بریم و توضیحاتی در خصوص آن‌ها مطرح می‌کنیم فروشگاه کراسفیت 24 را همراهی کنید.

به وجود آوردن تغییرات ساده در رژیم غذایی

درصورتی‌که قصد دارید به تناسب اندام خود را با راهکارهای ساده حفظ کنید، یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که وجود دارد، ایجاد تغییرات در برنامه غذایی همیشگی شما است.

همان‌طور که می‌دانید برای به دست آوردن هر چیزی در زندگی باید بهایی داده شود. به همین دلیل درصورتی‌که با برنامه غذایی خود قادر به کاهش وزن نیستید، مسلماً باید تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

اما برای شروع این کار نیازی نیست که به خودتان بیش‌ازحد فشار بیاورید، بلکه با اندکی تغییرات می‌توانید تأثیرات چشم‌گیری را ایجاد نمایید. انجام امور ذکرشده در قسمت زیر از تغییرات ساده و تأثیرگذار در این خصوص هستند.

حفظ تناسب‌اندام

  • پرهیز از خوردن تنقلات و نوشیدنی‌ها در طول هفته

مصرف تنقلات یکی از مواردی است که افراد بسیار زیادی به آن علاقه دارند. تنقلاتی مانند نوشابه، پفک و چیپس نه‌تنها مواد غذایی غیرسالمی هستند، بلکه دارای کالری بالایی می‌باشند و باعث افزایش وزن در افراد می‌شود. به‌عنوان‌مثال یک بطری نوشابه گازدار دارای 120 الی 180 کالری است که اگر آن را از وعده‌های غذایی حذف کنید، بعد از چند ماه خواهید دید که وزن شما به چه اندازه کاهش پیداکرده است. به‌جای این قبیل تنقلات پر کالری سعی کنید از میان وعده‌های سالم و کم کالری تری استفاده کنید.

  • مقدار نشاسته موجود در وعده‌های غذایی را نصف کنید

همان‌طور که  می‌دانید نشاسته یک ماده غذایی چاق‌کننده است که در مواد غذایی نظیر سیب‌زمینی، برنج و یا نان وجود دارد. درصورتی‌که تمایل به حفظ تناسب اندام با راهکارهای ساده دارید، به مصرف نشاسته‌ها و میزان آن‌ها در وعده‌های غذایی توجه کنید. برای انجام این کار می‌توانید به‌جای استفاده از یک سیب‌زمینی کامل در وعده غذایی خود، نصف آن را مصرف کنید و به‌جای نیم دیگر سیب‌زمینی از سبزیجات بخار پز شده استفاده کنید. این کار سبب تسریع چربی سوزی در بدن شما می شود.

  • از خوردن دسر صرف‌نظر کنید

اگر در گروه افرادی هستید که عادت به خوردن دسر پس از هر وعده غذایی دارید، باید برای کاهش دادن وزن، این عادت غذایی خود را ترک کنید. زیرا استفاده از دسر بعد از غذا می‌تواند به میزان 200 الی 300 کالری به بدن شما برساند که در صورت منع مصرف آن قادر خواهید بود تا به کاهش وزن خود کمک کنید.

  • نیازی نیست بشقاب خود را کاملا خالی کنید

زمانی که به رستوران می‌روید، نیازی نیست که تمام غذای موجود در داخل بشقاب خود را بخورید، بلکه می‌توانید نیمی از غذای خود را بخورید و نیم دیگر آن را برای جلوگیری از اصراف به خانه ببرید و بعداً میل کنید. انجام این کار در حفظ تناسب اندام تأثیر زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:   چگونه سریع وزن کم کنیم؟

ایجاد تغییر در سبک زندگی

برخی از عادت‌هایی که افراد در زندگی خود دارند، باعث افزایش وزن آن‌ها می‌شود که برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید عادات نامناسب حذف شوند و اصلاح گردند. به‌عنوان‌مثال باید سعی کنید که میزان خواب شما متعادل باشد زیرا نه‌تنها خواب زیاد باعث بروز چاقی می‌شود و تناسب اندام را به خطر می‌اندازد، بلکه کم‌خوابی نیز یکی از علل افزایش وزن در نظر گرفته می‌شود.

درصورتی‌که فرد خواب کافی در طول شبانه‌روز نداشته باشد، میل به خوردن مواد غذایی در او بیشتر می‌شود و این چنین تناسب اندام او به خطر می‌افتد.

دستیابی به تناسب اندام با استفاده از حرکات ورزشی

از دیگر مواردی که می‌توان در خصوص حفظ تناسب اندام مطرح کرد، به کار بردن ورزش‌ها و حرکات ورزشی ساده در خانه، پارک و یا هر محوطه فضای باز دیگری است. که با دستگاه هایی همچون تردمیل مکانیکی، ایربایک و روئینگ، محقق می شوند.

برای انجام این کار کافی است که یک ساعت مشخصی را در طول شبانه‌روز تعیین کنید مثلاً می‌توانید صبح‌های زود را انتخاب کنید. سپس در این ساعات مشخص‌شده به انجام حرکات ورزشی و نرمشی ساده بپردازید. تکرار این حرکات به‌صورت روزانه مسلماً در کاهش وزن تأثیرگذار خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.