رژیم غذایی

چربی سوزی و تسریع آن

تسریع چربی سوزی

برای عزیزانی که به کاهش وزن خود فکر می‌کنند و درگیر این موضوع هستند، تسریع چربی سوزی موضوع بسیار مهم و بااهمیتی است و برای افرادی که به‌تناسب اندام خود فکر می‌کنند این مسئله دغدغه بسیار بزرگی می‌باشد.

آیا راهکارها و یا ورزش‌هایی وجود دارد که به کمک آن بتوان میزان سوخت‌وساز بدن را افزایش داد؟ خوشبختانه پاسخ به این سؤال مثبت است و سرعت چربی سوزی و سوخت‌وساز بدن را می‌توان به کمک برخی از ورزش‌ها و یا مواد غذایی افزایش داد. درصورتی‌که قصد دارید با راهکارهای موجود در این خصوص آشنا شوید، در مطالعه این مطلب تردید نکنید.

تسریع چربی سوزی با استفاده از مواد غذایی

در این بخش به برخی از انواع مواد غذایی که سرعت سوخت‌وساز چربی‌های بدن را افزایش می‌دهند می‌پردازیم.

  • ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از مواد غذایی است که به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. این ماده غذایی سرشار از امگا 3 و اسیدهای چرب می‌باشد و علاوه بر تسریع سوخت‌وساز بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ماده‌ای که در این ماهی سالمون باعث کاهش وزن می‌شود، سلنیوم نام دارد.

  • پرتقال

پرتقال یک میوه سرشار از ویتامین سی است و دارای کالری پایینی می‌باشد. درصورتی‌که این میوه را قبل از تمرینات خود بخورید، می‌توانید میزان کالری سوزی را افزایش دهید. به‌صورت کلی فیبر موجود در پرتقال باعث سیر نگه‌داشتن شما می‌شود و درنتیجه شما را از خوردن میان وعده‌های پر کالری باز می‌دارد.

  • مرغ

مرغ یک ماده غذایی که در تسریع چربی سوزی نقش دارد و دربرگیرنده میزان زیادی پروتئین است که به همین دلیل شما را سیر نگه می‌دارد و درنتیجه باعث می‌شود که غذای کمتری بخورید.

  • توت

توت‌ها دارای قند بسیار کم و خواص زیادی برای سلامتی هستند و به‌عنوان یک منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها در نظر گرفته می‌شوند. با مصرف توت می‌توان قند خون را تنظیم کرد و میزان موردنیاز فیبر موجود در آن باعث می‌شود که بتوان سوخت‌وساز بدن را تنظیم کرد.

  • ماست

ازآنجایی‌که ماست دارای میزان زیادی فیبر و پروتئین است، می‌توان با استفاده از آن به  افزایش سوخت‌وساز بدن کمک کرد و چربی‌های شکم را سوزاند.

  • چای سبز

چای سبز یکی از معروف‌ترین مواد غذایی در خصوص افزایش میزان سوخت‌وساز بدن است. چای سبز دارای ترکیبات بسیار مفیدی است که این ترکیبات سلول‌های چربی موجود در بدن را تحریک می‌کنند و سوخت‌وساز بدن را به این شکل افزایش می‌دهند.

  • کلم بروکلی

این ماده غذایی تقریباً فاقد کالری می‌باشد و محتوای آن از نود درصد آب تشکیل‌شده است. همچنین لازم به ذکر است که کلم بروکلی به سیستم هضم بدن کمک می‌کند و باعث تسریع چربی سوزی در بدن می‌شود.

  • سیر و پیاز

سیر و پیاز نیز از جمله مواد غذایی هستند که میزان سوخت و ساز بدن را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.

  • تخم‌مرغ

چربی سوزی

چربی سوزی و تسریع آن با انجام حرکات ورزشی

برای تسریع در سوخت و ساز بدن، علاوه بر اینکه باید تغذیه پیش و پس از ورزش را جدی بگیرید، باید به دیگر راهکارهایی که برای تسریع چربی سوزی وجود دارد نیز توجه کنید. مسلماً انجام حرکات ورزشی، یکی از این راهکارهاست. اما آیا می‌دانید چه ورزش‌هایی تأثیر بیشتری در کالری سوزی و افزایش سوخت‌وساز بدن دارند؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که هر ورزشی به سوخت کالری در بدن کمک خواهد کرد، اما ورزش‌هایی که باعث می‌شوند که شما به منطقه ضربان قلب هدف هدایت شوید، مناسب‌ترین ورزش‌ها در این خصوص هستند. در این زمینه می‌توان به نقش تردمیل در چربی سوزی اشاره کرد

همچنین اگر ورزشی را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید، مسلماً میزان چربی بیشتری را می‌توانید بسوزانید، زیرا علاقه باعث تشویق شدن شما به انجام مکرر حرکات ورزشی می‌شود و درنتیجه با این شیوه شما قادر خواهید بود تا به هدف نهایی خود دست پیدا کنید.

به‌صورت کلی بهترین ورزش‌هایی که برای افزایش چربی سوزی وجود دارند را می‌توان ورزش‌هایی از قبیل بدنسازی، پیلاتس، ایروبیک و تی آر ایکس نام برد. اما ورزش‌های شدید و سخت دیگر مانند کوهنوردی، ورزش‌های رزمی، شنا، صخره‌نوردی و دو نیز تأثیر بسیار زیادی در سوختن چربی‌ها خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *