آموزش, بدنسازی, رژیم غذایی, کراس فیت

چگونه با ورزش دوست باشیم؟

چگونه با ورزش دوست باشیم؟

چگونه با ورزش دوست باشیم؟

 

ورزش کردن یکی از بهترین عادت‌هایی است که هر شخصی می‌تواند برای خود ایجاد کند چرا که هم سلامت جسم و هم سلامت روح را تقویت می‌کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد در مورد ورزش کردن تنبلی می‌کنند و این کار را برای خود سخت و دشوار می‌بینند. در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه خواهیم کرد تا رابطه بهتری با ورزش کردن برقرار کنید  و همچنین از انجام این کار نهایت لذت را ببرید پس همراه کراسفیت 24باشید.

توجه داشته باشید که ورزش کردن باید همیشگی و مستمر باشد و انجام نامنظم ورزش نه تنها نتیجه مطلوبی برای شما به همراه نخواهد داشت بلکه بدن شما نیز هیچگاه به انجام حرکات ورزشی عادت نخواهد داشت.

چگونه با ورزش دوست باشیم؟

۱- آسان کردن مسیر

برای اینکه ورزش طولانی مدت را برای خود لذت بخش و راحت کنید بهتر است با برنامه‌های ورزشی سبک و آسان شروع به کار کنید. یعنی نیاز نیست از همان ابتدا حرکات ورزشی سخت و دشوار انتخاب کرده و تصمیم بگیرید که روزی یک ساعت یا بیشتر ورزش کنید. در قدم‌های اول از حرکات کششی استفاده کرده و حداقل ۱۵ دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه در روز مشغول ورزش شوید، حتی می‌توانید یک روز در میان نیز حرکات ورزشی را انجام دهید.

 

۲- ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید

یکی از موثرترین روش‌ها برای علاقه‌مند شدن و دوست شدن با ورزش انتخاب رشته‌ی ورزشی است که به آن علاقه داریم، به عنوان مثال اگر شما به رشته ورزشی دو و میدانی هیچ علاقه‌ای نداشته باشید و آن را در برنامه ورزشی خود قرار دهید نه تنها با ورزش دوست نمی‌شوید بلکه با گذشت اندک زمانی آن را ترک می‌کنید. بنابراین بهتر است در ابتدای مسیر به سراغ رشته‌های مورد علاقه خود بروید تا لذت بیشتری از ورزش کردن ببرید.

بیشتر بخوانید:   کراس فیت بانوان

 

۳- یک دوست ورزشی انتخاب کنید

اگر برای ورزش کردن یک همراه و هم مسیر داشته باشید انگیزه شما برای ورزش کردن چند برابر خواهد شد، در تنهایی ممکن است تنبلی بر شما غلبه کند و به صورت منظم حرکات ورزشی خود را انجام ندهید. اما وجود یک دوست که شما را در پیاده‌روی یا انجام حرکات کششی همراهی می‌کند بسیار لذت‌بخش خواهد بود. و داشتن یک دوست ورزشی همچون یک محرک قوی عمل می‌کند که راه را برای شما دلچسب‌تر و هموارتر خواهد کرد.

 

۴- برنامه ورزشی خود را یادداشت کنید

در هر کاری نوشتن یک راهکار بسیار موثر است و ورزش کردن نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. بنابراین سعی کنید برنامه ورزشی خود را به صورت روزانه یادداشت کنید و در این میان رکوردها و مدت زمان هر ورزش را نیز ثبت کنید. این راهکار نیز انگیزه شما را برای ادامه مسیر و هر چه بهتر کردن خود افزایش خواهد داد، زیرا زمانی که نتیجه کار خود را به صورت واضح برای خود مشخص می‌کنید به راحتی می‌توانید عملکرد خود را آنالیز کنید و پیشرفت‌های خود را به راحتی ببینید.

۵- تعیین هدف

زمانی که کم کم به ورزش کردن عادت کردید و تا حدودی از سختی آن کاسته شد، سعی کنید برای خود یک هدف تعیین کنید. بسیاری از افراد که اضافه وزن دارند ورزش را برای لاغری انتخاب می‌کنند و بسیاری از افراد که در حالت مناسب قرار دارند ورزش را برای تناسب هر چه بهتر اندام خود انتخاب می‌کنند. انتخاب یک هدف درست و مناسب انگیزه شما را برای ادامه مسیر افزایش می‌دهد، البته توجه کنید که انتخاب هدف‌های سنگین و دشوار ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد.

بیشتر بخوانید:   وسایل مورد نیاز کراس فیت را بشناسیم.

 

۶- استفاده از لوازم مناسب

اگر به هنگام ورزش از راحتی لازم برخوردار نباشید این کار برای شما لذت بخش نخواهد بود، بنابراین تا حد امکان سعی کنید از امکانات و لوازم مناسب برای ورزش کردن استفاده کنید. به عنوان مثال انتخاب یک کفش ورزش راحت و مناسب بسیار مهم است، چرا که اگر کفش ورزشی شما مناسب نباشد و با آن احساس راحتی نکنید دیگر به سراغ ورزش نمی‌روید.

 

۷- در نظر گرفتن پاداش

اگر بعد از گذشت مدت زمانی از عملکرد خود راضی بودید بهتر است که یک پاداش برای خود انتخاب کنید، چرا که این موضوع نیز علاقه شما را به ورزش بیشتر می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید یکی از  وسایل مورد علاقه خود را تهیه کنید یا یک دورهمی کوچک با دوستانتان داشته باشید و یا اینکه به سینما بروید. توجه داشته باشید که به همان میزان که دادن پاداش انگیزه شما را برای ورزش افزایش می‌دهد، استفاده از ورزش به عنوان تنبیه نیز به همان میزان انگیزه شما را کاهش خواهد داد. یعنی اگر در خوردن غذا زیاده‌روی کنید و برای تنبیه خود مدت زمان ورزش را افزایش دهید این کار شما را نسبت به ورزش بی علاقه خواهد کرد.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.