دسته‌بندی نشده

مکمل های مناسب ورزش کراس فیت

مکمل های مناسب ورزش کراس فیت

همان طور که می دانید امروزه ورزش ها و فعالیت های ورزشی تنوع بسیار زیادی دارند کراس فیت هم یکی دیگر از ورزش هایی است که با هدف استقامت و سرعت و قدرت و توان و تعادل و انعطاف پیش می رود. بنابراین می توان گفت چنین ورزشی می تواند باعث دریافت انرژی زیادی از بدن شود به همین خاطر شما باید توان خود را در انجام چنین فعالیت های افزایش دهید و تنها راه افزایش مقاومت و توانایی بدن در چنین شرایطی استفاده از مکمل های مرغوب و با کیفیت است. بنابراین پیشنهاد ما این است که ادامه این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت نموده و بتوانید بهترین مکمل برای ورزش کراس فیت را انتخاب نموده و خریداری کنید و حتی نحوه و شیوه مصرف آن را نیز یاد بگیرید پس با ما همراه باشید.

انواع مکمل های مناسب ورزش کراس فیت

قطعاً شما عزیزان همه از مکمل های بسیار زیادی اطلاع دارید و می دانید که تنوع بالایی دارند خوشبختانه این مکمل ها در ایران به راحتی یافت می شوند و شما هر زمان که بخواهید می توانید برای خرید اقدام کنید اما بهترین کار این است که بدانید چه مکملی برای چه فعالیت ورزشی مناسب است امروز تعدادی از مکمل های مناسب ورزش کلاسیک را خدمتتان معرفی خواهیم نمود که به شرح زیر است:

  • پروتئین یا همان مکمل پروتئین وی یکی از مهم ترین مکمل های مصرفی در زمان ورزش کراس فیت می باشد.
  • از جمله مکمل های مناسب ورزش کراس فیت می توان به کراتین و کربوهیدرات ها اشاره نمود.
  • آمینو اسید ها و ویتامین ها و املاح و سایر موارد از دیگر موارد مورد نیاز بدن است که در مکمل ها یافت می شود.
بیشتر بخوانید:   دمبل مناسب برای افراد مبتدی، دمبل چند کیلویی بزنیم؟

البته که در ادامه این مطلب هر کدام را با جزئیات و به طور کامل توضیح خواهیم داد.

پروتئین وی برای ورزش کراس فیت

ورزش کراس فیت ورزشی است که توانسته از رشته های ورزشی دیگر بهره گرفته و در این زمینه موفق عمل کند در واقع ورزش کراس فیت از رشته های وزنه برداری و دوچرخه و اسکی و قایق رانی ورزش ژیمناستیک بسیار الهام گرفته است بنابراین توانسته یک ورزش منسجم برای علاقمندان ایجاد نماید. پروتئین یکی دیگر از مهمترین عواملی است که یک ورزشکار باید به صورت مکرر به بدن خود برساند به خصوص اگر ورزش کراس فیت انجام دهد زیرا این ورزش به استقامت و توده عضلانی و بدنی بسیار قوی نیاز دارد و عضلات تنها به وسیله پروتئین قوی می شوند پس پروتئین وی و مصرف مکمل های پروتئینی دیگر می تواند در این راه بسیار تاثیر گذار واقع شود. از این رو اگر می خواهید ورزش کراس فیت انجام دهید باید حتماً از مکمل پروتئین استفاده کنید.

مصرف کراتین در ورزش کراس فیت

کراتین یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای بدن است به خصوص برای ورزشکارانی که فعالیت بدنی زیادی دارند البته که کراس فیت باعث افزایش بیش ترین فعالیت در ورزش می شود و بدن را از جهات مختلف مورد تمرین قرار می دهد از این رو نیاز بسیار زیادی به کراتین دارد کراتین باعث افزایش حجم عضله و آب در بدن می شود. غذای شما می ‌توانید با مصرف مکمل کراتین به این وضعیت کمک کنید و بدن خود را از این نظر تقویت نمایید توجه داشته باشید که بدن انسان ها به مقدار معینی کراتین نیاز دارند و نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. بهتر است شما عزیزان مکمل کراتین را روزی ۱۵ الی ۲۰ گرم در وعده‌ های غذایی ۵ گرمی همراه با آب مصرف کنید در واقع باید کراتین را درون آب رفته و حل کنید سپس میل نمایید.مصرف کراتین در ورزش کراس فیت

بیشتر بخوانید:   بیماری هایی که چاقی را برای ما ایجاد می کنند

مصرف مکمل کربوهیدرات در ورزش کراس فیت

شما عزیزان می دانید که کربوهیدرات ها نقش بسیار زیادی در زندگی روزانه افراد دارند و اگر فردی ورزشکار هم باشد آن هم از نوع رشته کراس فیت قطعاً نیاز بسیار زیادی به کربوهیدرات ها پیدا می کند. این رو باید بدن به عنوان یک فعالیت کننده قوی همه نیاز های خود را برآورده نماید. کربوهیدرات ها در عوامل بسیار زیادی وجود دارند در واقع مواد غذایی روزانه سرشار از کربوهیدرات است اما افرادی که ورزشکار هستند قطعاً نیاز بیشتری نسبت به افراد عادی به کربوهیدرات دارند بنابراین می توانند برای افزایش عضله و حجم گیری از مکمل کربوهیدرات استفاده نمایند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که مصرف کربوهیدرات می تواند به همراه آب و در کنار وعده های غذایی یا قبل یا بعد از ورزش مصرف شود.

مصرف آمینو اسیدها در ورزش کراس فیت

اسید امینه یکی از مهم ترین و ضروری ترین نیاز های بدن است بنابراین فردی که مشغول فعالیت ورزشی کراس فیت می باشد باید حتما به صورت منظم اسید آمینه به بدن خود برساند چرا که اسید آمینه می تواند از تخریب عضلات جلوگیری نموده و به قدرت و استقامت آن ها کمک می کند. در این میان اگر بخواهیم بهترین اسید امینه را معرفی کنیم باید به گلوتامین اشاره نماییم گلوتامین در واقع می تواند یک مکمل بسیار قوی برای تقویت حجم عضلات باشد گذشته از آن مصرف ال آرژنین نیز می ‌تواند باعث سرعت بخشی به بدن شود و همین موضوع در ورزش کراس فیت از اهمیت بالایی برخوردار است. مکمل بتا آلانین یکی دیگر از اسید آمینه های مفید و ضروری برای بدن است که به شدت توصیه می شود زیرا می تواند باعث تقویت بدن به هنگام انجام ورزش های کراس فیت باشد.

بیشتر بخوانید:   کراس فیت بهتر است یا Trx

مصرف ویتامین ها در ورزش کراس فیت

در میان همه مکمل هایی که خدمت تان نام بردیم ویتامین ها و عناصر و املاح و مواد دیگری هم هستند که بدن به شدت به آن ها نیاز دارد. انواع گروه ویتامین های B که باعث جذب بهتر مکمل ها در بدن می شود. گذشته از آن می توان به ویتامین های D و C هم اشاره نموده که به شدت برای بدن مفیدند. با این وجود شما عزیزان باید حتما از زینک و سلنیوم و منیزیم و اسید های چرب امگا 3 هم به هنگام ورزش کراس فیت استفاده نمایید و به این روش بدن و عضلات آن را در برابر تمام تمرینات و فعالیت های سخت کراس فیت تقویت نمایید. با مصرف این مکمل ها و مواد دیگر بدن شما به هنگام انجام فعالیت های کراس فیت دچار ضعف نخواهد شد و علاوه بر آن قوی تر از همیشه به فعالیت ادامه خواهد داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.