دسته‌بندی نشده

کراس فیت بهتر است یا Trx

کراس فیت بهتر است یا Trx

زمانی که صحبت از رشته های ورزشی می شود هر کس رشته مورد علاقه خود را نام می ‌برد و در مورد آن صحبت می کند. در این میان رشته های بسیار زیادی وجود دارند که تاکنون طرفداران بسیاری هم به خود جلب نموده است اکنون اگر بخواهیم با شما عزیزان در رابطه با رشته های ورزشی صحبت کنیم قطعاً رود ها طول می کشد اما امروز قصد داریم دو رشته مختلف را باهم بررسی کنیم تا به نتیجه برسیم که کدام یک از آن ها بهتر است زمانی که شما نام ورزش trx و کراس فیت را می شنوید ممکن است برای تان سوال پیش آید که کدام یک از آن ها بهتر است یا اینکه نتیجه کدام یک برای بدن سریع تر می باشد. اکنون اگر بخواهید پاسخ این سوالات را بیابید دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کراس فیت چه نوع ورزشی است؟

اگر بخواهیم در مورد ورزش کراس فیت صحبت کنیم باید بگویم کراس فیت در واقع یکی از بهترین ورزش های موجود در میان رشته های ورزشی است زیرا این ورزش با هدف افزایش استقامت بدن و قدرت و حجم دهی عضلات و انعطاف پذیری آن ها فعالیت های مختلفی به علاقه ‌مندان ارائه می دهد. در واقع اگر در مورد رشته ورزشی کراس فیت تحقیق کنید متوجه خواهید شد که ورزش کراس فیت برگرفته از چند رشته ورزشی دیگر است که به شرح زیر می باشد:

  • از جمله رشته های ورزشی که در فعالیت های کراس فیت هم گنجانده ‌شده قایق رانی است.
  • یکی دیگر از رشته های ورزشی که در کلاس پیت هم مورد استقبال قرار گرفته ژیمناستیک می باشد.
  • حتماً می دانید که در میان این رشته ها دو و میدانی هم وجود دارد.
  • دوچرخه سواری و اسکی و وزنه‌ برداری هم از دیگر فعالیت هایی است که در کراس فیت انجام می شود.
بیشتر بخوانید:   هر آنچه باید در مورد کراس فیت کودکان بدانید

اکنون دیگر شما عزیزان با رشته ورزشی کلاس آشنایی کامل دارید و میدانی که هدف از آن چیست و از چه فعالیت هایی تشکیل شده است.

ورزش تی آر ایکس چه نوع ورزشی است؟

ورزش تی آر ایکس چه نوع ورزشی است؟

ورزش ‏trx از دیگر رشته های ورزشی است که امروزه در باشگاه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است زیرا این ورزش علاوه بر تقویت عضلات و استحکام و مقاومت آن ها باعث تناسب اندام هم می شود. به طور کلی ورزش ‏trx به وسیله کش و بند هایی که به ضخامت مشخص از میله های آهنی باشگاه ها آویزان هستند و به آن ها بند تی آر ایکس گفته می شود انجام می گیرد. اکثر از فعالیت هایی که در ورزش تی آر ایکس انجام می شود کششی می باشد. همین موضوع سبب شده که همه ماهیچه های بدن کشیده شوند و در بیش ترین حالت انعطاف خود قرار بگیرند. به همین خاطر آمادگی جسمانی بالاتر رفته و همه عضلات به وسیله تمرینات مختلف تی ار ایکس تقویت می شوند. قطعاً شما هم در باشگاه ها انجام انواع فعالیت ها و ورزش های تی آر ایکس را توسط افراد دیگر دیده اید.

تناسب اندام با تی آر ایکس بهتر است یا با کراس فیت

بیش تر افرادی که به دنبال ورزش هستند علاوه بر افزایش سطح سلامتی بدن خود بیش تر در فکر تناسب اندام هستند. بنابراین هر کاری می کنند تا تناسب اندام خود را حفظ نمایند زیرا افزایش وزن و چاقی و هم چنین لاغری و کاهش وزن می تواند خطر داشته باشد و بیماری های مختلفی را به همراه بیاورد از آن گذشته افراد به زیبایی اندام خود اهمیت می دهند بنابراین انتخاب رشته ورزشی مناسب می تواند آن ها را در راه رسیدن به هدف شان هدایت کند البته که رسیدن به هدف می تواند زمان بر باشد اما افراد مختلف کوتاه ترین راه و زمان را برای رسیدن به هدف خود انتخاب می کنند. به نظر می‌ رسد که ورزش کراس فیت با وجود تمام فعالیت های بدنی برای تناسب اندام بهتر باشد زیرا تی آر ایکس تنها با ورزش ها و فعالیت های کششی همراه است و زمان بسیار زیادی تا رسیدن به هدف صرف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:   چگونه چربی‌سوزی و کنترل وزن بیشتری داشته باشیم؟

کدام را انتخاب کنیم بهتر است کراس فیت یا تی آر ایکس؟

اکنون با توجه به تمام اطلاعاتی که در مورد این دو رشته ورزشی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تنها سوالی که ذهن شما را مشغول می کند این است که کدام یک را انتخاب کنیم در واقع پیشنهاد ما این است که کراس فیت را انتخاب کنید چرا که این ورزش از رشته ‌های مختلفی تشکیل شده و می تواند شما را سریع تر به هدف تان که تناسب اندام است برساند. اما تی ار ایکس تنها یک رشته است که به فعالیت های محدودی می پردازد و برای رسیدن به هدف زمان بسیار زیادی لازم دارید از این رو پیشنهاد می کنیم با قرار دادن توان بدنی و تمرکز خود بر روی رشته کراس فیت زمان را هدر ندهید و هر چه سریع تر به هدف خود برسید مطمئن باشید که در این راه موفق شد علاوه بر آن باید قوای بدنی خود را نسبت به قبل افزایش دهید تا بتوانید در برابر فعالیت های سنگین دوام بیاورید.

مزایای انتخاب ورزش کراس فیت نسبت به ورزش تی آر ایکس

در این مطلب ما به همه اطلاعات در مورد ورزش کراس فیت و تی آر ایکس اشاره نمودیم اما باید این مورد هم در نظر داشته باشید که انجام ورزش کراس فیت علاوه بر این که می ‌تواند سریع تر شما را به هدف تان برساند قطعاً از ورزش های مختلفی تشکیل شده که می‌ تواند شما را در زمینه های مختلف هم حرفه ‌ای سازد به طوری که افرادی که برای اولین بار می خواهند وارد فعالیت های رشته ورزشی کراس فیت شوند از تمرینات مبتدی شروع می‌ کنند و سپس به مرحله متوسط میرسند پس از گذراندن تمرینات برنامه ریزی شده برای ورزشکاران کراس فیت در حد متوسط به سطح حرفه ای خواهند رسید و پس از گذشتن از آن می توانند در زمینه استادی فعالیت کنند. این مراحل برای تمامی فعالیت های رشته کراس فیت انجام می ‌شود یعنی شما قایقرانی و وزنه برداری و دوچرخه سواری و ژیمناستیک و اسکی و دو میدانی حرفه ای خواهید شد.

بیشتر بخوانید:   بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *