رژیم غذایی

رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟

رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟

رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟ مدرن شدن، اتفاقات خوبی را در زندگی ما رقم زد، اما مضراتی را نیز شامل زندگی ما کرد که یکی از آنها افزایش وزن و چاقی بود. معمولا تا زمانی که اطرافیان به شما تذکر ندهند شما در حال اضافه وزن هستید و یا تا زمانی که پزشکتان به شما هشدار ندهد وزنتان بی رویه در حال بالارفتن است، شما به خود نیامده به فکر کاهش وزن نخواهید افتاد. وقتی هم که افراد به فکر کاهش وزن می افتند، اولین سوالی که برایشان مطرح می شود این است که رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟ کراسفیت 24 در این نوشتار به این سوال خواهد پرداخت و به شما در یافتن پاسخ درست کمک خواهد کرد.

روش های مفید در کاهش وزن

رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟

برای کاهش وزن، دو روش وجود دارد:

  • تغذیه
  • ورزش

اگر ورزش و رژیم را به تنهایی ارزیابی کنیم، مزیت ها و معایبی دارند که آشنایی با مزیت ها و معایب آنها می تواند به شما در یافتن پاسخ این سوال مهم که رژیم بهتر است یا ورزش، کمک کند.

تاثیرات خوب و بد ورزش بر کاهش وزن

بنا به دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم، ورزش کردن برای کاهش وزن می تواند مفید باشد:

  • ورزش کمک می کند تا فرد انرژی بیشتری مصرف کند.
  • خالی شدن بدن از چربی های اضافه از دیگر فواید ورزش می باشد.
  • ورزش به بدن کمک می کند تا از چربی و کربوهیدرات، به نحو موثرتری استفاده نماید.
  • حفظ عضلات تاثیر مثبت دیگری است که با ورزش حاصل می شود.
  • ورزش مرتب می تواند باعث کاهش وزن شود.
  • سلامت روح و روان نیز یکی از اثرات جانبی ورزش به شمار می رود.
  • تثبیت وزن در صورت کاهش آن، از دیگر مزیت های ورزش کردن است.
بیشتر بخوانید:   چگونه سریع وزن کم کنیم؟

درست است که ورزش کردن مزیت های زیادی دارد، اما اگر برای کاهش وزن، تنها بر روی آن تمرکز شود معایبی در پی خواهد داشت که به شرح زیر است:

  • گاهی اوقات، بعضی از ورزشکاران فکر می کنند چون در حال ورزش کردن هستند، نیازی نیست میزان کالری دریافتی را کاهش دهند و به همین سبب با افزایش وزن به جای کاهش وزن مواجه می شوند.
  • اگر فردی میزان تحرک خود را زیاد کند و سعی کند برای مدت طولانی به همان رویه ادامه دهد، کاهش وزن تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که نوع ورزش را تغییر دهد.
  • در اثر ورزش کردن، اشتهای فرد شدت پیدا کرده و این مورد می تواند باعث افزایش وزن و افزایش میزان کالری دریافتی شود.

تاثیرات خوب و بد رژیم بر کاهش وزن

رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟

دلایل زیر برای آنکه در رژیم غذایی تان تجدید نظر کرده و آن را تغییر دهید، کافی به نظر می رسد:

  • تغییر در رژیم غذایی می تواند به افزایش سلامت جسم کمک کند.
  • اعتیاد به خوردن مواد غذایی فاقد ارزش همچون تنقلات، چیپس، پفک و غیره می تواند به فرد کمک کند زندگی سالمی را در پیش بگیرد.
  • کاهش میزان چربی خون و یا حتی فشار خون از جمله تاثیرات قابل‌توجه رعایت یک رژیم اصولی و صحیح است.
  • کاهش وزن در پی کاهش کالری های دریافت نیز اتفاق خواهد افتاد.
  • بهبود وضعیت سیستم گوارشی فرد نیز از دیگر مزیت های رعایت رژیم می باشد.

با وجود تمام مزیت هایی که می توان برای کاهش وزن با رعایت رژیم غذایی ذکر کرد، تکیه کردن به تنهایی بر این روش نیز می تواند خطرات خود را داشته باشد. برخی معایب انتخاب رژیم به تنهایی برای کاهش وزن به شرح زیر است:

  • یکی از معایبی که گاهی اوقات، نگران کننده به نظر می رسد، به نتیجه نرسیدن یک رژیم غذایی است.
  • از دست رفتن حجم عضلات از دیگر مضراتی است که تنها با تکیه کردن بر روی رژیم غذایی به منظور کاهش وزن، می تواند بروز پیدا کند.
  • دریافت نکردن برخی مواد غذایی در اثر کاهش کالری های دریافتی از دیگر مضرات این روش می باشد.
بیشتر بخوانید:   تغذیه مناسب در کراس فیت

ورزش یا رژیم، کدام بهتر است؟

برای آنکه متخصصان به منظور پاسخ به سوال ورزش رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟ ،3 گروه را تحت آزمایش و بررسی قرار دادند. به یک گروه، تنها یک برنامه غذایی و رژیم پیشنهاد کردند، گروه دیگر فقط ورزش می کردند و گروه آخر، هم ورزش می کردند و هم رژیم غذایی مناسبی را رعایت می کردند. با مقایسه نتایج به دست آمده از این سه گروه، مشخص شد که گروه سوم که به صورت ترکیبی کار می کردند، نتایج بهتری را برای کاهش وزن مشاهده کرده بودند. گروهی که فقط ورزش می کردند، به کمترین نتیجه برای کاهش وزن دست پیدا کرده بودند.

افرادی که قصد دارند سبک زندگی خود را تغییر دهند باید به موضوع تناسب اندام و کاهش وزن، در کنار هم،  توجه داشته باشند. رعایت یک رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت های ورزشی معقول می تواند به افراد کمک کند تا وزن خود را کاهش داده و در کنار آن به تناسب اندام نیز دست پیدا کنند. در انجام فعالیت های ورزشی نیز زیاده روی نکنید؛ زیرا ممکن است دچار پدیده ای به نام تمرین زدگی شوید. در این پدیده، افراد بعد از انجام فعالیت های ورزشی سنگین، تمایل خود را برای تحرک و ورزش کردن از دست داده و این اتفاق خوبی نیست.

یک نکته مهم

رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟

در کاهش وزن و رسیدن به وزنی که فکر می کنید با فیزیک بدنی شما کاملا متناسب است باید به صورت همه جانبه و کامل کار کرده و به سبکی عمل کنید که بتوانید بیشترین نتیجه را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اگر تنها به ورزش کردن روی آورده و کالری های دریافتی خود را کم نکنید، نمی توانید به وزن دلخواه و ایده آل خود برسید. ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی مناسب، مکمل هم و تکمیل کننده هم هستند و در صورتی که هر دو فاکتور و هر دو عامل حضور داشته باشند می توانند فرد را به هدفش برسانند.

بیشتر بخوانید:   چه کسانی به مصرف مکمل غذایی نیاز دارند؟

پس برای آنکه به یک زندگی سالم و شاداب در پیش بگیرید، اصولی و سالم غذا بخورید، فعالیت و تحرک به اندازه کافی داشته باشید، ورزش کنید و سعی کنید عضلات مهم بدن خود از جمله قلب و ریه را تقویت کنید. این یکی از روش هایی که می تواند روند پیری را به تعویق بیندازد. اگر دوست دارید جوان تر از سن و سال شناسنامه ای تان به نظر آیید خود را به این اصول پایبند کنید.

امید می رود که تا به اینجا از سوال رژیم بگیرم یا ورزش کنم؟ پاسخ خود را گرفته باشید. مجموعه کراس فیت برای ورزش راحت و در دسترس برای تمامی اقشار، وسایل و دستگاه هایی را تهیه نموده از قبیل: تردمیل مکانیکی، ایر بایک و دستگاه روئینگ. علاقه مندان به ورزش ولی دارای عذر که نمی توانند ساعات زیادی را در خارج از منزل بگذرانند، و یا حتی باشگاه ها برای تکمیل دستگاه های خود و همچنین بروز نمودن و پیشرفته کردن آن ها، می توانند از این وسایل بهره ببرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.