دسته‌بندی نشده

راه کار هایی برای بدن شل و افتاده

راه کار هایی برای بدن شل و افتاده

ما امروز قرار است که درباره راه کارهایی برای بدن شل و افتاده با یک دیگر صحبت کنیم اما قبل از آن بهتر است که به سراغ علت های افتادگی بدن برویم.  دلایل زیادی برای شل و افتاده شدن بدن وجود دارد برای مثال چربی بالا، ورزش نکردن، کاهش وزن و بیماری موجب این اتفاق می شود. چنان چه بعد از مدتی ورزش آن را کنار بگذارید قطعا شاهد این اتفاق هستید. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم با گذشت زمان بدن روبه فرسوده شدن می رود اما اگر بدون هیچ دلیل موجه و منطقی شاهد شل شدن شکم، سینه  و یا بازو خود هستید ممکن است نشانه ی بیماری باشد که حتما باید به پزشک مراجعه کنید. اما اجازه دهید که برای رهایی از این مشکل با کراس فیت همراه شوید و راه حل های زیر را انجام دهید.

تنبلی را کنار بگذارید و ورزش کنید

اولین و اصلی ترین علت افتادگی عضلات بدن بی تحرکی است و شما نی توانید با ورزش این مشکل را از میان بردارید. لازم به ذکر شما با استفاده از وزنه خیلی سریع به نتیجه می رسید اما در اول راه بهتر است که کار خود را با تمرین های هوازی شروع کنید زیرا تمرین های هوازی با چاقی مبارزه می کنند و چربی سوز هستند.  بهتر است برای شروع خیلی خود را اذیت نکنید و روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید و چنان چه آمادگی لازم را دارید روزی سی دقیقه بدوید. البته می توانید از دوچرخه ثابت نیز استفاده کنید و یا ا این که با ایروبیک و رقص به کار خود ادامه دهید.

بیشتر بخوانید:   واد در کراس فیت چیست ؟

از عضلات خود کار بکشید

شما می توانید بعد از این که به آمادگی لازم رسیدید تمرینات بدنسازی را شروع کنید. هر حرکت و تمرین موجب ساخت و تقویت عضله های بدن می  شود. برای مثال اگر ران های شل و افتاده ای دارید به راحتی می توانید با اسکات و لانگز به عضلات خود فرم دهید‌. برای فرم دهی عضلات بازو و سفت کردن آن ها باید سه بار در هفته ۳۰ بار شنا سوئدی و شنای روی دیوار انجام دهید. به هیچ عنوان در تمرین های خود از وزنه و دمبل دوری نکنید دیگر وقت آن رسیده است که با این دو وسیله ی فوق العاده پیمان یاری ببندید. سعی کنید تمرینات مربوط به وزنه زا جدی تر انجام بدهید.

از ریکاوری غافل نشوید

تا به این جا گفتیم که اولین راه کار برای بدن شل و افتاده ورزش است اما باید اضافه کنیم که همان قدر که ورزش مهم و موثر است استراحت و ریکاوری بین این تمرین ها نیز مهم است. بهتر است روز های اول که همچنان بدنتان ضعیف است بین تمرین ها زمان مناسبی را به استراحت اختصاص دهید. خواب کافی در فاصله بین تمرین ها می تواند به نتیجه ی بهتر کمک کند.

با پلانک و دراز نشست آشتی کنید

لازم است بدانید که دراز نشست از حرکات اصلی و پایه ی بدنسازی است که به تقویت عضلات میان تنه و شکم کمک کنید.  معمولا افراد از عارضه های ستوان فقرات مثل گودی کمر و یا قوز پشت رنج می برند. اگر شما نیز بر اثر بی تحرکی و یا هر دلیل دیگری از این مشکلات رنج می برید وقت آن رسیده است که با دراز نشست،  کرانچ و پلانک به این مشکلات خاتمه دهید و عضلات اندام های خود را تقویت کنید ؛ برای شروع کار ما به شما پیشنهاد می کنیم که در روز های اول ۳۰ ثانیه پلانک را انجام دهید و به مرور زمان آن را بیش تر کنید.

بیشتر بخوانید:   دمبل مناسب برای افراد مبتدی، دمبل چند کیلویی بزنیم؟

رژیم غذایی مناسب برای سفت شدن عضلات

رژیم غذایی مناسب برای سفت شدن عضلات

یکی دیگر از راه های سفت شدن عضلات بدن رعایت رژیم غذایی است. شما باید به میزان کالری که در روز دریافت می کنید و یا این که می سوزانید خیلی اهمیت دهید . قطعا یک سری تفاوت ها در کسانی که قرار است وزن گم کنند و کسانی که قصد دارند برای سفت کردن عضلات وزن بگیرند وجود دارد.   به هیچ عنوان از پروتئین مصرفی خود غافل نشوید و از کنار آن ساده رد نشوید چون که پروتئین موجب عضله سازی می شود پس مواد غذایی هم چون تخم مرغ،  ماهی، سینه مرغ،  سویا و حبوباتی مثل نخود و عدس را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید از سبزیجاتی که قند و نشکسته ی پایین دارند مصرف کنید و چنان چه قصد افزایش وزن دارید می توانید کره بادام زمینی،  سیب و موز بخورید تا خیلی زود به نتیجه برسید.

آیا تا به حال مکمل غذایی مصرف کرده اید؟

بدن انسان نیاز دارد که روزانه مقدار معینی پروتئین، کربوهیدرات، انواع ویتامین و مواد مغذی را دریافت کند و چنان چه هر کدام از مواد کم شود عوارض زیادی دارد و با توجه به برنامه غذایی های امروزی می نمی توانیم آن گونه که باید این مواد مغذی و املاح را دریافت کنیم . دقت کنید که تمام این پروتین ها، مواد مغذی و املاح در مکمل غذایی ها وجود دارند و شما به راحتی می توانید عضلات بدن خود را تقویت کنید. معمولا مکمل های بدنسازی شامل پروتین های زیر هستند.

  • بی سی ای ای
  • کازئین
  • بتا آلانین
  • گینر
  • کراتین
  • پروتین وی
  • و غیره
بیشتر بخوانید:   بیماری هایی که چاقی را برای ما ایجاد می کنند
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *