بدنسازی

دستگاه های ورزشی خانگی و مواردی که خوب است بدانیم.

دستگاه های ورزشی خانگی

آیا خرید دستگاه های ورزشی خانگی به صرفه است؟

خیلی از افراد تمایلی به باشگاه رفتن ندارند و یا این که وقت رفتن به باشگاه را ندارند و مایلند در زمان استراحت خود و در منزل ورزش کنند. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید که تمایل دارید که برای منزل خود دستگاه ورزشی بخرید اما دائم از خود می پرسید که آیا خرید دستگاه های ورزشی خانگی به صرفه است یا خیر ما را این مقاله همراهی کنید.

لازم به ذکر است که انواع و اقسام زیادی از لوازم ورزشی در بازار وجود دارند که شما می توانید متناسب با ورزش دلخواه خود و هدفی که دارید وسایل ورزشی مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای مثال اگر مایل هستید عضلات بالا تنه و سر شانه قوی داشته باشید حتما باید یک دستگاه پرس سر شانه تهیه کنید؛ این دستگاه انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و شما می توانید تمرینات زیادی را با کمک این دستگاه انجام دهید.

دستگاه های ورزشی خانگی

به سراغ وسایل مناسب خانه بروید

این روز ها در اکثر خانه ها تردمیل پیدا می شود؛ شما می توانید برای شروع هر ورزشی بدن خود را با کمک تردمیل گرم کنید. البته که نمی توان از خاصیت چربی سوز دستگاه تردمیل چشم پوشی کرد. حتی خانم های باردار هم می توانند از تردمیل استفاده کنند اما خب متاسفانه قیمت این دستگاه بالا است و شما برای خرید آن باید خیلی هزینه کنید. اگر به دنبال یک خرید به صرفه تر هستید می توانید دوچرخه ثابت تهیه کنید. دوچرخه ها نه تنها قیمت مناسب تری دارند بلکه مثل تردمیل به ماهیچه های پا فشار نمی آورند .

بیشتر بخوانید:   مهمترین دلایل توقف رشد عضلات

نقش رویینگ در ورزش

اهمیت رویینگ در تمرین ها و ورزش ها به حدی بالا است که به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشی کرد.  شایان ذکر است که رویینگ عضلات پایین تنه و بالا تنه را درگیر می کند و بیش ترین چربی سوزی را به همراه دارد. این دستگاه قیمت خیلی پایین تر از تردمیل است و می توان گفت که خرید این دستگاه به صرفه است. کش باند پاور یکی از اساسی ترین لوازمی است که باید تهیه کنید و قیمت خیلی زیادی هم ندارد و می توان تمرین های بیشماری با این کش انجام داد.

دستگاه های ورزشی خانگی

 

چقدر مایلید خرج کنید

قطعا که دستگاه ها و وسایل خیلی بیش تر و مجهز تری وجود دارند که ما می توانیم آن ها را به شما معرفی کنیم.  شما می توانید وسایلی تهیه کنید که ضربان قلب و میزان کالری را به شما نشان دهد اما این که شما قرار است چه قدر هزینه کنید و چه قدر بودجه دارید خیلی مهم است‌ حتی پاسخ به این سوال که آیا خرید دستگاه های ورزشی خانگی به صرفه است با خیر نیز به بودجه و سرمایهی شما بستگی دارد؛ اگر درآمد و بودجه ی معمولی دارید بهتر است که از وسایل باشگاه استفاده کنید اما اگر وضع مالی خوبی دارید می توانید با خیال راحت یک باشگاه کوچک خانگی برای خود و اعضای خانواده خود تهیه کنید.

باید به فکر یک جای مناسب باشید

اگر قرار است که در منزل تمرین کنید و می خواهید که وسایل ورزشی متنوعی تهیه کنید باید به فکر جای این وسایل هم باشید. حواستان باشد که وسایل ورزشی مثل هالتر، پلت، دمبل و غیره اگر در جای مناسب خود نباشند و در مسیر رفت و آمد افراد خانه و کودکان باشند ممکن است عواقب خوبی نداشته باشد پس یک محیط مجزا برای وسایل خود در نظر بگیرید و با خیال راحت و تمرکز حواس تمرین کنید.

بیشتر بخوانید:   عوارض لاغری سریع

چه نوع دستگاهی بهتر است

حالا که قرار است کلی هزینه کنید و باشگاه خانه ی خود را مجهز کنید بهتر است  که همه ی دستگاه را امتحان کنید و تحقیق کنید که چه وسیله ای بیش ترین کاربرد را دارد و بیش تر به درد شما می خورد.

حواستان باشد ممکن است یک دستگاهی با بهترین مواد و با بهترین شکل ممکن طراحی شده باشد اما احساس راحتی به شما ندهد پس در فروشگاه با آن کار کنید و ببینید که آیا می توانید به راحتی با این دستگاه کار کنید با خیر. امیدواریم که بعد از کمی تحقیق و پرس و جو بهترین و پر کاربرد ترین وسایل را تهیه کنید.

دستگاه های ورزشی خانگی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.