بدنسازی

شکم شش تیکه ، چگونه ساخته می شود؟

شکم شش تیکه

چگونه شکم شش تیکه بسازیم؟

این روز ها بیش از قبل افراد به زیبایی و استایل خود اهمیت می دهند و به دنبال بهترین راه برای خوش تیپ و خوش اندام شدن هستند. خیلی از افراد دوست دارند شکم شش تیکه داشته باشند و البته این خوش اندامی را در زمان کوتاه و سریع می خواهند. به ندرت پیش می آید که افراد به دنبال شکم شش تکه و تناسب اندام باشند تا سلامتی خود را حفظ کنند و این هم کاملا طبیعی است چرا که همه دوست دارند جذاب به نظر برسند. اما خوب است بدانید که اگر در مسیر زیبایی و تناسب اندام  به سلامتی توجه نشود کاملا بی نتیجه و نامطلوی خواهد بود.

شکم شش تیکه

شکم شش تیکه ساختن به صبر و حوصله  و البته تمرینات زیادی نیاز دارد. در این مسیر دو نکته اساسی را باید مورد توجه قرار بدهید: از دست دادن چربی ها  و ساختن ماهیچه، تنها با رعایت رژیم غذایی  مناسب و ورزش کردن پیوسته این دو نکته حاصل می شود. برخی از افراد ممکن است ورزش کنند اما مولفه ی دوم را که رژیم غذایی مناسب است در نظر نگیرند. برای رسیدن به نتیجه هر دوی این مولفه باید باشند و با یکی از آن ها شما نمی توانید به هدف خود برسید.

حتی اگر شما یک دست ترین و بهترین ماهیچه و عضلات را داشته باشید، بدون از بین بردن لایه های چربی که روی آن ها پوشانده است شکم شش تیکه و اندام ایده آل برای شما حاصل نمی شود.

 

مکمل های غذایی برای ساختن شکم شش تیکه

همانطور که گفتیم رژیم غذایی یکی از مولفه های مهم برای ساختن شکم شش تیکه است. اما متاسفانه رژیم غدایی ما به گونه است که همه ی مواد غذایی ضروری بدن را تامین نمی کند و افراد برای جبران این کمبود از مکمل های غذایی استفاده می کنند. انواع مکمل های غذایی کابرد های متنوعی دارند که باید با مشورت مربی متخصص و حرفه ای خود آن ها مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:   سرشانه هالتر پرس از جلو

در ادامه به بهترین برنامه ی غذایی برای ساختن شکم شش تیکه اشاره می شود:

  • فلفل دلمه ای بخورید.
  • صبحانه تخم مرغ مصرف کنید.
  • موز بخورید که از نفخ شکم جلوگیری می کند.
  • شیر و ماست غنی شده با ویتامین دی بسیار مفید است.
  • نوشیدن چای سبز می تواند فعالیتی را که در باشگاه انجام می دهید با ارزش تر می کند.
  • مرغ و بوقلمون کم چرب به چربی سوزی بدن شما کمک می کند.
  • کدو هلوایی و پاستای سبوس دار بخورید.

نکته ی مهم: حتما شما هم این حرف را از قدیمی تر های خود شنیده اید که کم بخور اما همه چیز بخور، بله این ضرب المثل درست اما نه مطلق برای کسی که از اول رعایت کرده، اما کسی که الان توی وضعیتی قرار گرفته است که چربی های زیادی دارد. قطعا باید رعایت کند و برای مدتی یک سری چیز ها را نخورد. مقصود از همه چیز در این ضرب المثل آنچه است که خوردن آن مفید است نه چیزی که حتی استفاده ی محدود آن می تواند به سلامتی فرد آسیب بزند.

شکم شش تیکه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *