کراس فیت

حرکات اصلی در ورزش کراس فیت

حرکات اصلی کراس فیت یکی از ورزش‌های بسیار شیرین و لذت‌بخش برای بدنسازی می‌باشد. شما با استفاده از این روش می‌توانید اندامی ورزیده و زیبا داشته باشید. کراس فیت حرکات بی‌شماری دارد که اغلب این حرکات نیازمند لوازم و ابزار خاصی می‌باشد. اجرای حرکات این ورزش به‌گونه‌ای است که می‌توان آن را در منزل و یا باشگاه انجام داد به همین دلیل این ورزش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. کراسفیت24 در ادامه به شما تعدادی از حرکات اصلی کراس فیت را عنوان خواهید کرد تا بهتر با این ورزش آشنا شوید.

ورزش کراس فیت چیست؟

ورزش کراس فیت ترکیبی از تمرینات استقامتی، قدرتی، ژیمناستیک، وزنه‌برداری، سرعتی، پلومتریک و انفجاری است که تناسب‌اندام را به دنبال دارد. این ورزش در مدتی کوتاه بدن شما را ورزیده و بسیار زیبا می‌کند. با انجام مداوم حرکات ورزش کراس فیت شما می‌توانید به بهبود قلب کمک کرده و سرعت، چاپکی، قدرت و استحکام بدن خود را افزایش دهید. بهتر است  این فعالیت‌ها را در باشگاه های کراس فیت انجام دهید.

آشنایی با حرکات اصلی کراس فیت

کراس فیت حرکت های مختلفی برای بانوان و آقایان دارد که شما برای تقویت عضلات، لاغری و … می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه به چند حرکت و چگونگی انجام آن اشاره می کنیم.

حرکت برپی

برپی یکی از حرکات اصلی ورزش کراس فیت به شمار می‌رود. برای انجام حرکت برپی نیازی به وزنه ندارید. برای اجرای این حرکت ایستاده و سریع به حالت شنا بر روی زمین قرار بگیرید و حرکت شنا را برای یک مرتبه اجرا نمایید.

بیشتر بخوانید:   تردمیل مکانیکی اسالت پرو

سپس به حالت اسکوات رفته و به شکل انفجاری به سمت بالا پرش کنید.

حرکات اصلی کراس فیت

تراستر

اجرای حرکت تراستر به صورت کامل بر روی وزن بدن صورت گرفته و برای اجرای آن ابتدا به حالت ایستاده باشید و هالتر را تا نزدیک شانه خود بالا بیاورید.

سپس به حالت اسکوات پایین آمده تا زانوهای شما با زمین موازی شود. پس از آن سریع به سمت بالا رفته و هالتر را به شکل پرس بر بالای سر خود قرار دهید.

حرکات اصلی کراس فیت

اسکات عقب

برای اجرای این حرکت هالتر را در پشت گردن خود قرار داده و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. سپس اندام خود را سفت کرده و به سمت پایین حرکت نمایید. مجدد این حرکت را تکرار کنید تا تمامی اندام شما درگیر شده و از این طریق بدنی خوش‌فرم و قوی داشته باشید.

حرکت پول آپ

یکی از حرکات اصلی کراس فیت پول آپ است. این حرکت در واقع همان بارفیکس است با این تفاوت که شما وزنه‌ای به پای خود وصل کرده و با استفاده از دست خود را به سمت بالا می‌کشید.

درصورتی‌که حس کردید انجام این حرکت برای شما آسان شده وزنه را سنگین‌تر کنید تا عضله‌های شما بیشتر درگیر شود.

حرکت ددلیفت

حرکت ددلیفت یکی از ورزش‌هایی است که برای بدن ضرورت دارد. برای اجرای این حرکت ایستاده و پای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوهای خود را کمی خمیده کرده و هالتر را بردارید و تا نزدیکی زانوهای خود بیاورید.

سپس کمر خود را صاف کرده و یک نفس عمیق بکشید. این حرکت را 5 بار تکرار کنید تا تأثیرات آن را ببینید.

بیشتر بخوانید:   چربی سوزی در تمرینات کراسفیت

حرکات اصلی کراس فیت

حرکت لندماین

برای اجرای این حرکت باید از هالتر مخصوص استفاده کنید. این هالتر از یک سمت به زمین وصل شده و طرف دیگر را با دست خود بگیرید و این وزنه را به سمت چپ و راست ببرید تا عضلات بالا تنه و دست شما کشش پیدا کند.

برای این که تأثیرات این حرکات را بر روی بدن خود ببینید باید آن را 5 تا 8 مرتبه تکرار نمایید.

حرکات اصلی کراس فیت

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.