مقالات

تأثیر تی آر ایکس بر کمر و ستون فقرات

تأثیر تی آر ایکس بر کمر

تأثیر تی آر ایکس بر کمر و ستون فقرات، آیا تی آر ایکس به درمان آسیب‌های ستون فقرات کمک می‌کند و یا باعث تشدید آسیب‌های واردشده به آن می‌شود؟ آیا این ورزش برای درمان دیسک کمر مناسب است؟  آیا پاسخ این سؤالات را می‌دانید؟ اگر قصد دارید پاسخ این پرسش‌ها را دریافت کنید، این مطلب را که در رابطه با تأثیر تی آر ایکس بر کمر است، در کراسفیت24 مطالعه نمایید

تی آر ایکس بر کمر و ستون فقرات چه تاثیراتی به جا می گذارد؟

در رابطه با پرسش‌های ذکر شده در قسمت فوق باید خدمت شما عزیزان بگوییم که این ورزش برای درمان دیسک کمر، ورزش بسیار مناسبی است و به کمک آن می‌توان مشکلات ایجادشده برای دیسک کمر را رفع کرد. زیرا در این ورزش حرکات بسیار زیادی برای تقویت و درمان ستون فقرات وجود دارد.

انجام این ورزش به‌صورت کلی برای افرادی که ساعت‌های زیادی را در طول روز بر روی صندلی می‌نشینند، مفید است و از مبتلا شدن این افراد به دیسک کمر جلوگیری می‌کند. به کمک تی آر ایکس می‌توان به‌مرورزمان به تقویت بافت‌های نرمی که در اطراف ستون فقرات وجود دارند، مانند رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات کمک کرد.

از دیگر مزایای این ورزش برای ستون فقرات این است که تقریباً تمامی حرکاتی که در تی آر ایکس انجام می‌شوند، بر روی عضلات و یا قسمت‌های اسکلتی ستون فقرات تأثیر می‌گذارد و باعث تقویت آن‌ها می‌شود. این موضوع بدین معنا است که در زمان‌هایی که شما یک حرکت ورزشی تخصصی در این رشته را برای تقویت عضلات پا و صاف کردن شکم انجام می‌دهید، عضلاتی که در اطراف ستون فقرات و کمر قرار دارند نیز درگیر می‌شوند. این مساله خود گویای تاثیر تی آر ایکس بر کمر به صورتی بسیار مثبت است.

بیشتر بخوانید:   تقویت عضلات پا

 

تأثیر تی آر ایکس بر کمر

تأثیر تی آر ایکس بر بیماری اسکولیوز

اسکولیوز یک بیماری مادرزادی است که به آن انحنای ستون فقرات نیز می‌گویند. اکثراً این بیماری در دوران بلوغ پدیدار می‌شود و در افراد مسن نیز گا‌ها به علت تحلیل رفتن نامتقارن دیسک‌ها و یا اجزای ستون فقرات ایجاد می‌شود. این بیماری در بیشتر موارد قابل درمان است و در برخی از مواقع نیز برای درمان آن نیاز به جراحی می‌باشد.

در ورزش تی ار ایکس از یک بند مخصوص آویزی که به آن ترینر نیز می‌گویند، برای انجام حرکات ورزشی استفاده می‌شود که استفاده از آن به درمان بیماری اسکولیوز کمک می‌کند، زیرا در حرکاتی که به وسیله این ابزار انجام می‌شوند، قسمت‌های مختلف عضله اصلی که در اطراف ستون فقرات وجود دارد برای حفظ تعادل درگیر می‌شوند.

به‌صورت کلی نیز استفاده از این ابزار و حرکات ورزشی با استفاده از آن برای افرادی که به سلامت ستون فقرات خود اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود. در واقع این وسیله یکی از ابزارهای مهم در مثبت بودن تاثیر تی آر ایکس بر کمر و ستون فقرات است. 

تأثیر تی آر ایکس بر کمر

لازم به ذکر است که حتی برای گروهی از بیماران که دارای نوع حاد بیماری اسکولیوز نیز هستند و برای درمان آن نیاز به جراحی دارند، محدودیت خاصی در رابطه با به کار بردن حرکات توسط بند آویزی وجود ندارد. مگر اینکه ویژگی‌های خاصی از اسکولیوز وجود داشته باشد که ممکن است توانایی‌های این افراد را در انجام حرکات محدود کند.

در نتیجه بیماران اسکولیوزی که دارای نوع حاد این بیماری هستند، بهتر است که برای انجام تمرینات با استفاده از ترینر با پزشک خود مشورت کنند، اما در عین حال افرادی که به انجام تمریناتی مانند یوگا، دوچرخه‌سواری و پیلاتس می‌پرداخته‌اند و از سوی پزشک معالج برای آن‌ها محدودیتی اعمال نشده است، از جمله افرادی هستند که برای انجام این تمرینات مناسب می‌باشند.

بیشتر بخوانید:   تاثیر ورزش هوازی بر بدن

کلام پایانی

در انتهای این مطلب باید خدمت شما عزیزان بگوییم که با توجه به تأثیر تی آر ایکس بر کمر و مزایایی که این ورزش برای ستون فقرات دارد، پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که دارای بیماری‌های مربوط به کمر و ستون فقرات هستید و یا درصورتی‌که قصد پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ستون فقرات را دارید، و البته با در نظر گرفتن توصیه های مهم برای پیشگیری از آسیب های ورزشی، ورزش تی آر ایکس را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.