دسته‌بندی نشده

دمبل مناسب برای افراد مبتدی، دمبل چند کیلویی بزنیم؟

دمبل مناسب برای افراد مبتدی، دمبل چند کیلویی بزنیم؟

چنان چه مایل هستید درباره دمبل مناسب برای افراد مبتدی را بشناسید و یا این که به تازگی ورزش خود را شروع کرده اید و دائم از خود می پرسید که دمبل چند کیلویی بزنیم  امروز با همراه باشید تا این باره به صورت مفصل با یک دیگر صحبت کنیم. اگر مبتدی هستید بهتر است از دمبل های سبک استفاده کنید چون که دمبل های سنگین ممکن است به شما آسیب بزنند و گاهی ممکن است این آسیب ها سال ها طول بکشد تا درمان شود و یا این که به طور کامل از بین نرود. با کراس فیت قبل از بررسی این موضوع بهتر است به معرفی دمبل ها بپردازیم لازم به ذکر است که دمبل ها دو نوع هستند.

  • ثابت
  • متغیر

دمبل های ثابت بیش ترین کاربرد را دارند و معمولا از جنس چدن هستند که یک روکش پلاستیکی دارند که شما به راحتی می توانید آن را در دست بگیرید. این دمبل های ۶ ضلعی از دمبل های ایروبیک سنگین تر هستند.  دمبل فلزی از دیگر مدل های دمبل های ثابت هستند که ممکن است کمی با دستتان اذیت شود اما خب به مرور عادت می کنید. دمبل سیمانی نیز از ارزان قیمت تر است اما عمر زیادی ندارد. دمبل های متغیر نیز قابل تنظیم است و شما می توانید با گیره این وزنه ها را تنظیم کنید.

هدف خود را مشخص کنید

اگر می خواهید بدانید که دمبل مناسب برای افراد مبتدی چه دمبلی است ابتدا باید هدفی که دارید را مشخص کنید بهتر است که از دمبل های سنگین برای عضله سازی و دمبل های سبک هم برای تقویت عضله،  تاندون و مفصل مناسب است. اگر عضله های بزرگی دارید می توانید از دمبل های سنگین استفاده کنید.  علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که این بهتر است برای عضله های دو سر بازویی و یا سه سر بازویی بهتر است دمبل سبک بزنید و برای عضله های پشت و پایین تنه نیز دمبل سنگین بزنید. اگر بخواهیم یک دسته بندی منظم از هدف و تعداد دمبل ها داشته باشید باید این گونه عمل کنید.

  1. افزایش قدرت عضلات: شما باید به گونه ای دمبل انتخاب کنید که بتوانید تا ۶ بار حرکات درست و اصولی انجام دهید.
  2. حجم عضلانی: برای این هدف طوری دمبل بردارید که ۸ تا ۱۲ حرکت درست بزنید.
  3. استقامت عضلات: استقامت عضلات به حداقل ۱۵ بار تمرین با دمبل های مناسب دارد.
بیشتر بخوانید:   بهترین ورزش باشگاهی برای لاغری شکم و پهلو

از مربی خود سوال بپرسید

از مربی خود سوال بپرسید

لازم به ذکر است که معمولا زمانی که مربی باشگاه یک برنامه ی جدید برای ورزشکاران مبتدی می نویسد وزن دمبل ها را در برنامه ذکر می کند تا فرد به راحتی و بدون هیچ مشکلی تمرین های خود را انجام می دهد چنان چه مربی شما وزن دمبل ها را در برنامه یادداشت نکرده است می توانید به راحتی از آن بپرسید و اصلا هم خجالت نکشید. علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که شما باید متناسب با خودتان دمبل بردارید و اصلا به دیگر افراد توجه نکنید‌. شاید فردی که در کنار شما با دمبل های سنگین تری تمرین می کند سالیان سال است که ورزشکار است و به آمادگی جسمانی لازم رسیده است.

به موقع وزن دمبل ها را بیش تر کنید

لازم به ذکر است که همان گونه که دمبل های سنگین می تواند به ورزشکار آسیب بزند دمبل سبک نیز می تواند موجب آسیب به فرد شود پس بهتر است که به صورت اصولی دمبل های خود را انتخاب کنید. در رابطه با انتخاب دمبل مناسب برای افراد مبتدی باید خدمتتان عرض کنیم که سعی نکنید که حرکات اصولی را فدای وزن دمبل کنید. از آن جایی که در تمرین های اول فرد با دمبل هیکلی سبک کار می کند ممکن است میزان آسیب حرکات اشتباه خیلی کم تر باشد اما به مرور هر چه این وزن دمبل ها بیش تر شود در صورت اشتباه زدن حرکات ممکن است آسیب جدی تری ببینید. با توجه به توضیحات داده شده قطعا متوجه شده اید که به تنهایی و بدون آگاهی نمی توانید در منزل و یا حتی باشگاه دمبل انتخاب کنید و حتما باید با نهایت علم و آگاهی این کار را انجام دهید پس خودسرانه دمبل انتخاب نکنید.

بیشتر بخوانید:   تاثیر کراس فیت در منزل
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *