ورزش در خانه

چگونه از ورزش کردن لذت ببریم؟

چگونه از ورزش کردن لذت ببریم؟

ورزش کردن تاثیر زیادی بر‌روی سلامت ما می‌گذارد. با استفاده از ورزش می‌توانیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته، فشار خون و … را کاهش دهیم. ما اغلب ورزش را با ذوق و اشتیاق شروع کرده و پس از مدتی خسته شده و آن را رها می‌کنیم. این امر به این دلیل است که ما ورزش را به صورت اجباری انجام می‌دهیم و سعی نمی‌کنیم که از آن لذت ببریم. برای لذت بردن از ورزش راه حل های زیادی وجود داشته و باید ابتدا ورزش مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را دنبال کنید.

پرهیز از ورزش کردن سنگین

برخی از افراد بر این باورند که ورزش باید بسیار سخت بوده و بدون نفس بریدن، خسته شدن و عرق کردن ورزش امکان پذیر نیست. برای این که پس از مدتی از ورزش کردن خسته نشده و آن را رها نکنید، ورزش را به صورت ملائم آغاز کنید و به مرور آن را افزایش دهید.

به همان صورت که دوست دارید ورزش کنید

ورزش را طوری انجام دهید که از آن لذت ببرید. به عنوان مثال برخی از افراد ورزش تک نفره و برخی دیگر ورزش را به صورت گروهی دوست دارند. بنابراین شما می‌توانید با هر فردی و هر طور که دوست دارید ورزش کنید. همچنین ورزش انواع مختلفی دارد، شما می‎توانید هر ورزشی را دوست دارید انجام دهید.

در هنگام ورزش کردن صبور باشید

برخی از افراد توقع دارند که به محض شروع ورزش تاثیر آن را مشاهده کنند و وقتی این اتفاق نمی‌افتد سریع ناامید شده و جا می‌زنند. صبور باشید و بگذارید که ورزش به مرور تاثیر خود را بر روی اندام شما نشان دهد و به این موضوع فکر کنید که هر روز دارید به سلامت بیشتر نزدیک می‌شوید.

بیشتر بخوانید:   انجام ورزش پیلاتس در خانه

همراه ورزشی داشته باشید

تنها ورزش ممکن است شما را خسته و کسل کند به همین دلیل بهتر است که یک همراه ورزشی داشته باشید تا سرگرم بوده و یکدیگر را برای انجام حرکات ورزشی همراهی کنید.

در فضای باز ورزش کنید

ورزش در هوای آزاد باعث ایجاد حس خوشایند در افراد می‌شود بنابراین برای ورزش لوکیشنی زیبا را انتخاب کنید. معمولا پارک‌ها بهترین مکان برای ورزش کردن می‎باشند و شما با دیدن افراد دیگر که در حال ورزش کردن هستند و فضای زیبای اطراف، انگیزه بیشتری برای ورزش کردن پیدا خواهید کرد.

به صورت گروهی ورزش کنید

با قرار گرفتن در کنار افراد دیگر میل و انگیزه شما برای ورزش افزایش خواهد یافت. برای این کار می‌توانید وارد گروه های ورزشی شده و به صورت گروهی ورزش کنید.

برای ورزش کردن باشگاه بروید

باشگاه‌ها مکانی مناسب برای انجام حرکات ورزشی می‌باشند. شما با رفتن به باشگاه، در کنار افرادی قرار خواهید گرفت که انگیزه و شوق شما به ورزش را افزایش می‌دهند. همچنین لوازم ورزشی موجود در باشگاه‌ها باعث ترغیب شما به ورزش خواهد شد. علاوه بر آن می‌توانید با خرید لوازم ورزشی کوچک و ارزان یک باشگاه ورزشی در خانه خود داشته باشید.

موسیقی گوش دهید

گوش کردن موسیقی‌های ملائم و پرانرژی در هنگام ورزش باعث شادی شده و انرژی شما را برای ورزش کردن افزایش خواهد داد. بنابراین شما می‌توانید در حین انجام حرکات ورزشی، آهنگ مورد علاقه خود را گوش کنید.

ورزش کردن

نوع ورزش کردن خود را انتخاب کنید

ورزش انواع مختلفی داشته و سبک هر کدام با دیگری متفاوت است. ورزش مورد علاقه خود را مشخص کرده و سبک خاصی را برای خود انتخاب کنید. بدین صورت لذت بیشتری از ورزش کردن خواهید برد و ورزش برای شما کسل کننده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:   آیا تردمیل برای خانه مناسب است؟

برای خود هدف مشخص کنید

برای این که لذت بیشتری از ورزش ببرید، هدف خود را از ورزش مشخص کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید. به عنوان مثال در صورتی که هدف شما از ورزش خوش اندامی می‌باشد، تا رسیدن به هدفتان عقب نکشیده و نهایت تلاش خود را به کار ببرید.

با مزایای ورزش کردن آشنا شوید

ورزش مزایای بی شماری داشته و تاثیر زیادی بر روی سلامت و زیبایی اندام دارد. با مزایای ورزش آشنا شوید تا هدف و انگیزه شما از ورزش بیشتر شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.