کراس فیت, مقالات

آیا کراس فیت می‌تواند مکمل ورزش‌های دیگر باشد؟

تمرینات کراس فیت

برای عده بسیار زیادی از ورزشکاران و یا افرادی که قصد دارند چند نوع ورزش را به‌صورت هم‌زمان انجام دهند، ممکن است که این سؤال به وجود بیاید که آیا تمرینات کراس فیت می‌تواند مکمل ورزش‌های دیگر باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفته شود ازآنجایی‌که کراس فیت بر پایه تمریناتی برای آماده‌سازی بدن و بر اساس فاکتورهایی مانند قدرت، سرعت، استقامت، انعطاف و تعادل قرار دارد، می‌توان از آن به‌عنوان یک ورزش مکمل در کنار ورزش‌های دیگر استفاده کرد.

مزایای تمرینات کراس فیت چیست؟

این ورزش دارای مزیت‌های بسیار زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • افزایش استقامت قلبی و تنفسی در افراد
  • افزایش استقامت بدنی
  • افزایش استقامت فیزیکی
  • افزایش انعطاف‌پذیری
  • افزایش قدرت بدنی
  • افزایش سرعت
  • افزایش تعادل بدنی
  • افزایش دقت
  • افزایش میزان هماهنگی

همچنین علاوه بر مزایای ذکرشده در قسمت فوق، تمرینات کراس فیت دارای فواید دیگری نیز می‌باشد که عبارتند از:

  • تنفس بهتر: با انجام این ورزش در یک باشگاه کراس فیت مجهز، عملکرد فیزیکی بدن افزایش پیدا می‌کند و ماهیچه‌ها، مفاصل و رباط‌های موجود در بدن تقویت می‌شود و باعث بهبود سلامت جسمانی و انعطاف‌پذیری می‌شود.
  • کاهش وزن: بسیاری از افراد به دنبال ورزشی هستند که با استفاده از آن بتوانند میزان وزش خود را کاهش دهند. در رابطه با این موضوع نیز باید بگوییم که ورزش کراس فیت با استفاده از تمرینات شدید و سخت باعث سوزاندن چربی و لاغری زود هنگام تری نسبت به ورزش‌های کاردیو می‌شود.
  • عبور کردن از فلات ورزش: آیا می‌دانید فلات ورزش چیست؟ فلات ورزش یعنی اینکه حتی با استفاده از تمرینات مداوم و پی‌درپی به هیچ موفقیتی نتوان دست‌یافت. بااین‌وجود با استفاده از این ورزش که به‌صورت روزانه نیست و دارای حرکات ورزشی متنوع و با شدت‌های مختلف است، می‌توان فلات ورزش را حفظ کرد.
ورزش کراس فیت

ورزش کراس فیت

چه ورزش‌هایی می‌توانند با کراس فیت ترکیب شوند؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در این ورزش می‌توان دریافت که ورزش‌های پایه‌ای در رشته‌های تخصصی می‌توانند با این ورزش تکمیل شوند که برخی از این ورزش‌های پایه به‌صورت زیر می‌باشند:

وزنه‌برداری

آن دسته از ورزشکارانی که در وزنه‌برداری از کراس فیت در تمرینات خود استفاده می‌کنند دارای قدرت بیشتری در مقایسه با وزنه‌برداران عادی هستند. افرادی که وزنه‌برداری به‌صورت قدرتی انجام می‌دهند نسبت به ورزشکاران دیگر، قدرت بیشتری را از ترکیب تمرینات کراس فیت با حرکات عمومی به دست می‌آورند.

دو سرعتی و تمرینات کراس فیت

تقویت سیستم ایمنی و قلب در ورزشکاران استقامتی بسیار بیشتر از دوندگان و افرادی است که به حرکات ورزشی پشت سر هم نیاز دارند. ازاین‌رو ترکیب دو سرعتی با این ورزش بسیار تأثیرگذار است و این دو می‌توانند مکمل هم باشند.

تمرینات شدید و سخت

درصورتی‌که ورزش‌های شدید و سخت با این ورزش ترکیب شوند، قدرت فردی افزایش پیدا می‌کند و میزان چربی سوزی، کاهش وزن و ساخت عضله‌های قوی‌تر نیز در فرد بیشتر می‌شود. به‌علاوه، با استفاده از تمرینات کراس فیت میزان انجام حرکات سخت و شدید کاهش پیدا می‌کند و دیگر نیازی نیست که این ورزش‌ها به‌صورت روزانه انجام شود.

بدن‌سازی و ورزش‌های استقامتی

آن دسته از افرادی که ورزش‌های استقامتی و یا بدن‌سازی را انجام می‌دهند، تنها در یک جنبه مانند به دست آوردن عضلاتی قوی‌تر می‌توانند پیشرفت کنند. اما درصورتی‌که ورزش استقامتی و بدن‌سازی خود را با این ورزش ترکیب کنند، جنبه‌های دیگر بدن‌سازی مانند قدرت، استقامت و استحکام عضلانی نیز در فرد بهبود پیدا می‌کند. نتایج تحقیقات در مورد مقایسه کراس فیت و بدنسازی نیز گواه این مطلب است.

کلام پایانی

در انتها می‌خواهیم بدانیم که با توجه به موارد ذکرشده در قسمت‌های فوق آیا به پاسخ سؤال خود در رابطه بااینکه (آیا کراس فیت مکمل ورزش‌های دیگر می‌تواند باشد؟ یا خیر)، دست پیدا کردید؟ و یا هنوز ابهاماتی برای شما باقی‌مانده است؟ چنانچه هنوز هم در جواب این سؤال تردید دارید، به مطالعه مقالات دیگر ما بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *