آموزش

چند روز در هفته ورزش کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

ورزش کردن

چند روز در هفته ورزش کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟

امروزه کم تر کسی را می بینید که به فکر زیبایی و تناسب اندام خود نباشد در واقع با گذشت زمان و ماشینی شدن کارها همچنین مشغله های بسیار زیاد افراد مدام به دنبال خوردن غذا های حاضری و فست فود ها رفتند بنابراین همین مشکل اتفاق بزرگی برای اندام افراد شد زیرا توانست با افزایش کالری و ذخیره آن سبب چاقی و افزایش وزن شود به همین خاطر افراد سعی کردند با انجام ورزش و فعالیت ها و تمرین های مختلف و با لوازم تمرینی کالری بیش تری بسوزاند و به وزن و اندام ایده آل خود برسند. اما سوالی که در این میان برای افراد پیش می آید در رابطه با مقدار ورزش و دوره آن است که افراد می پرسند چند هفته در روز ورزش کنیم تا بهترین نتیجه را دریافت نماییم. اگر شما هم می خواهید پاسخ این سوال را بیابید تا پایان این مطلب با کراسفیت 24 همراه باشید.

هفته چند روز را به ورزش کردن اختصاص دهیم؟

اگر بخواهیم خیلی رک و روراست با شما در ارتباط باشیم به سادگی می گوییم ورزش را در هر هفت روز هفته انجام دهید چرا که ورزش باعث مزایا و ویژگی ‌های بسیار زیادی برای بدن می ‌شود که با انجام فعالیت های دیگر قابل قیاس نیست اما برخی افراد به خاطر مشغله های کاری و هم چنین وضعیت جسمانی نمی توانند هر روز ورزش کنند به همین خاطر توصیه ما به این عزیزان این است که تا جایی که می ‌توانید برنامه‌ های کاری خود را طوری تنظیم کنید که یک روز در میان و هفته سه الی چهار روز را حتماً به ورزش اختصاص دهید. در این صورت خواهید دید که نتیجه و تاثیر گذاری این مقدار ورزش چقدر عالی خواهد بود هرچند که هر روز ورزش کردن نتیجه ‌ی مثبت و سریع تر به بار خواهد آورد اما یک روز درمیان ورزش کردن هم بسیار مفید و انگیزه بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   اسکوات بدون وزنه و انواع آن

ورزش در طول هفته

ارتباط ورزش یک روز در میان در هفته با نوع ورزش

در واقع اگر بخواهیم در مورد مقدار و میزان ورزش در هفته با شما عزیزان صحبت کنیم باید بگوییم که تعیین روز های ورزش در هفته به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • چه نوع ورزشی را برای فعالیت روزانه خود انتخاب کرده اید؟
  • قرار است ورزش مورد نظر خود را زیر نظر مربی انجام دهید یا خیر؟
  • تمرینات و ورزش مورد نظرتان را در خانه انجام می دهید یا در باشگاه؟
  • ورزش مورد نظر شما برای انجام به تجهیزات و لوازم نیاز دارد یا خیر؟

با توجه و پاسخ به چنین مواردی می توانید به راحتی مقدار و میزان تمرینات ورزشی خود را در هفته مشخص نمایید نتیجه گیری سریع و راحت تری داشته باشید.

انجام ورزش های مختلف در روزهای هفته

توجه کنید که نوع ورزشی که برای انجام انتخاب می کنید با مقدار انجام آن رابطه مستقیم دارد زیرا باید شما همه موارد را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید یعنی متناسب با توانایی و قابلیت بدنی خود پیش روید. برای مثال ممکن است برخی از افراد به دنبال انجام تمرینات ورزشی یوگا باشد قطعاً این نوع ورزش می ‌تواند هر روز هفته انجام شود و هیچ گونه آسیبی به بدن وارد نکند زیرا که بسیار آرامش ‌بخش است. اما برخی دیگر از ورزش ها مثل وزنه برداری و دوچرخه سواری و دو میدانی که جزئی از ورزش های کراس فیت محسوب می ‌شوند باید برای ریکاوری به بدن زمان داده شود یعنی بهترین کار این است که این ورزش ها را به صورت یک روز در میان انجام دهید. البته که این ورزش ها باید حتما زیر نظر مربی انجام شوند تاثیر گذاری مثبت و نتیجه بخشی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:   چگونه پاهای قوی داشته باشیم؟

ورزش و پیاده روی

انجام تمرینات ورزشی در باشگاه

اکنون اگر ورزش مورد نظر خود را از نمونه ورزش های کراسفیت و هوازی و بی هوازی انتخاب نموده‌ اید می دانید که این ورزش ها باید در محیط باشگاه انجام شوند چراکه به تجهیزات و لوازم مختلف نیاز دارند از این رو اگر بتوانید شرایط و موقعیت کاری خود را طوری تنظیم کنید که حتماً یک روز در میان حدود یک الی دو ساعت را به رفت و آمد به باشگاه اختصاص دهید قطعاً نتیجه بسیار عالی دریافت خواهید نمود گذشته از این موضوع تجهیزات و لوازم باشگاه به قدری مناسب و ایمن هستند که هیچ گونه مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد و شما در مدت کوتاهی نتیجه و اثر فوق العاده عالی آن را خواهید دید. پس از زمان را از دست ندهید و هرچه سریعتر برای انجام فعالیت ورزشی مورد علاقه خود اقدام نموده و از نتایج آن لذت ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *