آموزش

ورزش هوازی از چه بیماری هایی جلوگیری می کند؟

ورزش هوازی

ورزش هوازی از چه بیماری هایی جلوگیری می کند؟

اگر دقت نموده باشید ورزش هوازی شامل انواع ورزش هایی می شود که تمرینات مختلف که با انجام آن ها و به کمک اکسیژن کالری می سوزد. ورزش های هوازی به چند دسته مختلف تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها علاقه مندان ویژه خود را دارند برای مثال ورزش کراس فیت که یک ورزش هوازی و بی هوازی با درجات مختلف است. اما موضوعی که امروز قرار است به آن بپردازیم در رابطه با تاثیرات ورزش های هوازی بر روی سلامتی بدن انسان است در واقع یکی از مهم ترین کار هایی که می توان برای افزایش سلامت بدن انجام داد ورزش هوازی می باشد اما اگر بخواهیم جزئی ‌تر به این موضوع بپردازیم دعوت می کنیم که تا پایان این مطلب برای یافتن پاسخ سوالات خود در مورد درمان بیماری ها به وسیله ورزش هوازی با کراسفیت 24 همراه باشید.

جلوگیری از انواع بیماری ها با انجام ورزش هوازی

ورزش های هوازی قابلیت جلوگیری از بیماری ها و یا درمان آن ها را دارند اما بستگی دارد شما کدام تمرین از ورزش های هوازی را برای درمان کدام بیماری به کار بگیرید. بهتر است که در مورد انواع تمرینات هوازی و تاثیر آن ها بر اعضای مختلف بدن اطلاعات به دست آورید تا متناسب با هدفی که دارید و درمان بیماری ها آن ها را انجام دهید. از این رو توجه شما را به موارد زیر جلب می کنیم:

  • ورزش های هوازی می تواند مانع ایجاد آلزایمر شوند.
  • شما عزیزان می توانید با انجام ورزش های هوازی درمان دیابت را سرعت بخشید.
  • ورزش های هوازی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و از ایجاد سرماخوردگی جلوگیری کنند.
  • انجام ورزش و تمرین های کششی هوازی می توانید باعث کاهش درد کمر و لگن و گردن شوید.
  • مطمئن باشید که با انجام ورزش های هوازی می توان مشکلات تنفسی و آسم را کنترل نمود.
  • پیشگیری از بیماری ‌های قلبی و انواع سرطان ها با انجام تمرینات هوازی امکان پذیر خواهد بود.
بیشتر بخوانید:   چرا در ورزش انرژی ندارم ؟ این علت ها را بررسی کنید.

ورزش از نوع هوازی

 

جلوگیری از آلزایمر با انجام فعالیت های هوازی

یکی از مهم ترین تاثیراتی که ورزش های هوازی بر روی بدن می گذارند کنترل فعالیت های مغزی و جلوگیری از آلزایمر است در واقع زمانی که شما فعالیت های هوازی انجام می دهید به طور کلی اکسیژن در تمام نقاط بدن پخش می شود که یکی از این نقاط مربوط به مغز می شود نی که اکسیژن به اندازه کافی به مغز می ‌رسد دیگر گرفتگی ‌ها پیش نخواهد آمد و گذشته از آن مغز تنفس بهتری خواهد داشت تنفس بهتر مغز مانع از کوچک شدگی یا عدم کارکرد خواهد شد بنابراین مغز شما از همیشه فعال تر خواهد بود و به هیچ عنوان یادآوری های خود را از دست نخواهد داد همین موضوع مانع از ایجاد آلزایمر و فراموشی می شود که برای افراد بسیار اهمیت دارد به خصوص افرادی که پا به سن میگذارند و نمی خواهند به هیچ عنوان آلزایمر بگیرند.

 درمان دیابت و تقویت سیستم ایمنی به وسیله ورزش های هوازی

یکی از تمرینات مهمی که در ورزش های هوازی مورد انجام قرار می گیرد در واقع دوچرخه سواری است دوچرخه سواری می تواند تاثیر مستقیمی بر درمان و جلوگیری از دیابت داشته باشد چرا که دوچرخه‌ سواری قند بسیار زیادی می سوزاند یعنی گلوکز اضافی بدن به وسیله دوچرخه سواری خواهد سوخت بنابراین گام بزرگی برای جلوگیری و درمان دیابت برداشته خواهد شد. بدن نیز به هنگام انجام فعالیت های هوازی به طور کلی درگیر می‌ شود و همین موضوع باعث ترشح و افزایش پلاکت ها و گلبول های سفید خونی خواهد شد که می توانند در برابر میکروب ها و ویروس ها و بیماری ها ایستادگی نموده و مقاومت کنند و به سرعت آن ها را از بین ببرند بنابراین بدن به راحتی دچار سرماخوردگی و بیماری های مختلف دیگر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:   تشخیص تی ار ایکس اصلی

ورزش هوازی

 

کاهش و کنترل بیماری های تنفسی با انجام تمرینات هوازی

با انجام فعالیت ها و تمرینات هوازی تمام بدن و اعضای آن مشغول به فعالیت هستند بنابراین اکسیژن در تمام قسمت ها گردش خواهد کرد این گردش اکسیژن می تواند باعث بهبود عملکرد بدن شود و بدن را در برابر بیماری های تنفسی مقاوم کند البته افرادی که دچار بیماری ‌های تنفسی مثل آسم هستند با انجام فعالیت های هوازی اکسیژن بیش تری را به سمت ریه ها هدایت می کند که می تواند آن ها را درمان نموده و تقویت کند. با انجام فعالیت های هوازی می توان شدت و مقدار درد قسمت های مختلف بدن مثل لگن و کمر را کاهش داد البته اگر این تمرینات به درستی انجام شود و زیر نظر مربی باشند. تمرینات هوازی تاثیر مثبتی بر اعضای مختلف بدن دارند که می ‌توانند در مقابل سرطان‌ های مختلف مقاومت نشان داده و مانع ایجاد بیماری های قلبی شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *