آموزش

کدام ورزش ها بی هوازی هستند؟

ورزش بی هوازی

کدام ورزش ها بی هوازی هستند؟

افرادی که مدام به دنبال تحقیق و بررسی در مورد ورزش ها و نوع سوخت و ساز و سوزاندن کالری در آن ها هستند می دانند که به طور کلی ورزش ها به دو دسته تقسیم می شوند هوازی و بی هوازی ورزش هوازی در واقع ورزشی است که به کمک اکسیژن گلوکز را می سوزاند و به همین شیوه باعث سوختن کالری و کاهش وزن خواهد شد اما ورزش بی هوازی ورزشی است که به هیچ عنوان به اکسیژن نیاز ندارد بنابراین ممکن است سرعت آن بیش تر و مقدار آن کم تر از ورزش های هوازی باشد البته که می توان گفت تاثیر آن نیز از ورزش های هوازی بیش تر خواهد بود. امروز هم در خدمت شما عزیزان هستیم با اطلاعات ارزشمندی در مورد ورزش های بی هوازی و معرفی آن ها بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ورزش های بی هوازی کدامند؟

ورزش های بی هوازی از ورزش های هوازی جدا هستند زیرا این ورزش ها شدت و سرعت بیش تری نسبت به ورزش های هوازی دارند ممکن است چند ورزش از ورزش های هوازی با ورزش های بی هوازی مشترک باشد اما شدت و سرعت در ورزش های بی هوازی آن ها را مجزا می ‌کند و باعث سوختن کالری بیش تر خواهد شد مواردی که در زیر می بینید از جمله ورزش های بی هوازی هستند:

  • دوچرخه سواری با شدت و سرعت زیاد از جمله ورزش های بی هوازی به شمار می آید.
  • وزنه برداری با شدت زیاد می تواند جز ورزش های بی هوازی محسوب شود.
  • مطمئن باشید که با انجام دو و میدانی شما در حال انجام فعالیت و ورزش های بی هوازی هستید.
  • یکی دیگر از ورزش های بی هوازی انجام تمرینات طناب زنی است.
  • و همچنین همه تمریناتی که با شدت و سرعت بالا و یا بادستگاه بدن سازی انجام شوند.
بیشتر بخوانید:   چرا در ورزش انرژی ندارم ؟ این علت ها را بررسی کنید.

ورزش های بی هوازی چگونه باعث سوخت و ساز بیش تر در بدن خواهد شد؟

حتما شما هم با خود می گوید مگر ممکن است ورزش های بی هوازی که به اکسیژن نیاز ندارند سوخت و ساز بیش تری داشته باشند در پاسخ به این سوال باید گفت بله دقیقا همین طور است در واقع بدن زمانی که تحت انجام تمرینات سریع و شدت بالا قرار می گیرد فرصت استفاده از اکسیژن را نخواهد داشت بنابراین می تواند در زمان کوتاهی مقدار بیش تری چربی و کالری بسوزاند. به همین خاطر اگر افراد چاق و دارای اضافه وزن بخواهند وزن کم تری را تجربه کنند قطعاً به آن ها گفته می ‌شود که کار تمرینی را که مایل هستند انجام دهند با سرعت بیش تر و شدت بالاتر شروع کنند و تا پایان ادامه دهند. البته که با گذشت مدت کوتاهی متوجه نتایج مثبت و مفید این و تمرینات خواهند بود فقط باید به نکات مختلف مهمی به هنگام تمرینات بی هوازی توجه کرد که به آن ها نیز اشاره خواهیم نمود.

ورزش از نوع بی هوازی

مزایای انجام تمرینات بی هوازی چیست؟

هر ورزش یا تمرینی دارای مزایای مختلفی است اما ورزش های بی هوازی بیش از چندین مزایا به هنگام انجام دادند دارند یکی از مهم ترین مزایای ورزش های بی هوازی استقامت و استحکام استخوان ها و ماهیچه ها و عضلات است. در واقع با انجام ورزش های سنگین بی ‌هوازی تمام ماهیچه ها عضلات درگیر خواهند شد و همین موضوع می ‌تواند باعث تقویت و استحکام آن ها شود. در این میان می ‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن توسط ورزش های بی هوازی اشاره کرد که تاثیر مستقیم بر آن دارند. بدن با انجام ورزش های بی هوازی استقامت و انعطاف پذیری بسیار خوبی هم به دست خواهد آورد به طوری که بدن تحت شرایط صورتی و شدتی کشش بیش تر و انعطاف بیش تری خواهد داشت. هم چنین متابولیسم بدن تقویت شده و وزن ایده آل را فراهم خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:   چگونه پاهای قوی داشته باشیم؟

ورزش های بی هوازی

نکاتی در مورد انجام ورزش های بی هوازی که باید مورد توجه قرار گیرد؟

توجه داشته باشید که ورزش های بی هوازی باید کاملاً تخصصی و زیر نظر مربی انجام شود چرا که این ورزش ها شدت و سرعت بالایی دارند و اگر اشتباه انجام شوند قطعاً به اعضای بدن آسیب خواهند رساند می تواند ماهیچه ها را مختل نموده و باعث گرفتگی در قسمت کمر و شانه و گردن شوند از این رو پیشنهاد ما این است که ورزش های بی هوازی را تحت نظر مربی و در محیطی مناسب انجام دهید در واقع منظور از محیط مناسب محیطی است که دارای تجهیزات و لوازم مناسب برای انجام ورزش های بی هوازی باشد. نکته دیگر این است که سعی کنید ورزش های بی هوازی را برای افراد دیگر توصیه نکنید و همه فعالیت ها و تمریناتی که انجام می دهید را متناسب با کشش و توانایی بدنتان انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.