مقالات

چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند؟

ورزش های چربی سوز

چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند؟ همان‌طور که می‌دانید کالری نشان‌دهنده انرژی موجود در مواد غذایی است. بدن ما برای سوخت‌وساز به این انرژی نیاز دارد. درصورتی‌که میزان انرژی مورد مصرف به‌صورت متوالی از مقدار مشخصی بیشتر شود، وزن افراد افزایش پیدا می‌کند. برعکس اگر انرژی مصرف‌شده از مقدار تعیین‌شده‌ای کمتر شود، وزن کاهش پیدا می‌کند. هرچه ورزش های چربی سوز بیشتری انجام دهیم، کالری بیشتری می‌سوزانیم.

تمامی تمرینات ورزشی باعث سوختن انرژی و یا چربی‌های اضافی در بدن افراد می‌شوند، اما در این مقاله ما می‌خواهیم بدانیم که چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند و چه ورزش هایی جزو ورزش های سنگین به حساب می‌آیند. اگر تمایل دارید پاسخ این پرسش‌ها را بدانید با کراسفیت24 همراه باشید.

رابطه میزان مصرف کالری و وزن

افرادی که قصد دارند افزایش وزن پیدا کنند باید میزان مصرف انرژی خود را افزایش دهند و افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند باید میزان مصرف انرژی خود را به‌صورت متوالی کم کنند تا وزن آن‌ها پایین بیاید. علاوه بر این، راه دیگری نیز برای سوزاندن و از بین بردن انرژی اضافی بدن وجود دارد و آن، انجام حرکات ورزشی است.

ورزش های چربی سوز و سوخت و ساز بدن

همه ورزش‌ها به‌نوعی باعث سوختن کالری می‌شوند. برای مثال نقش تردمیل در چربی سوزی غیر قابل انکار است. از این رو فروشگاه کراس فیت تردمیل های مکانیکی بروز و استانداردی را در اختیار افراد در این زمینه قرار داده است. اما در ادامه به برخی از مواردی که از چربی سوزترین ورزش ها هستند، اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:   آشنایی با مزایا و معایب تردمیل مکانیکی

طناب زدن

در رابطه با اینکه چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند، باید بگوییم که طناب زدن یکی از وزش‌هایی است که به میزان بسیار زیادی چربی سوزی انجام می‌دهد و به کمک طناب زدن می‌توان مقداری بیش از 74./1 انرژی را در هر یک ساعت سوزاند. تأثیر این طناب زدن بر روی چربی‌ها به‌گونه‌ای است که حتی با چند دقیقه طناب زدن نیز می‌توان مقدار زیادی از چربی‌ها را سوزاند.

تکواندو

در میان ورزش‌های رزمی، تکواندو بیشترین میزان چربی سوزی را دارد و افراد در تکواندو می‌توانند میزان 937 کالری را در یک ساعت بسوزانند. در نتیجه تکواندو جزء بهترین ورزش های چربی سوز است و  برای آن دسته از افراد که قصد دارند چربی‌های خود را در زمان کوتاه‌تری بسوزانند، بسیار مناسب است، همچنین با توجه به این موضوع که با آموزش تکواندو اشخاص قادر خواهند بود تا علاوه بر سوختن چربی‌های اضافه، یک مهارت برای دفاع از خود را نیز بیاموزند.

شنا

اگر می‌خواهید بدانید که علاوه بر موارد ذکرشده چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند، باید در پاسخ به شما عزیزان بگوییم که ورزش دیگری که بیشترین میزان چربی سوزی را دارد، شنا است. شنا نه‌تنها برای جسم بلکه برای روح افراد نیز مناسب است. به کمک شنا فردی با 90 کیلو وزن می‌تواند بیش از 892 کالری انرژی را بسوزاند.

بسکتبال

بسکتبال بسیار هیجان‌انگیز و انرژی بر است و در سوخت چربی‌ها بسیار تأثیرگذار است. به کمک بسکتبال اشخاص قادر خواهند بود تا 728 کالری، انرژی را در یک ساعت بسوزانند. به عبارت دیگر تحرک در بسکتبال بسیار زیاد است و افرادی که به بسکتبال می‌پردازند، در مدت‌زمان کمی قادر خواهند بود تا وزن خود را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:   آیا کراس فیت می‌تواند مکمل ورزش‌های دیگر باشد؟

اسکیت

در خصوص این موضوع که چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند باید به اسکیت اشاره کرد. زیرا با استفاده از اسکیت می‌توان به میزان 683 کالری، انرژی را در طول یک ساعت سوزاند. خصوصاً اگر در حرکات انجام‌شده توسط اسکیت، بالاتنه افراد نیز درگیر شود، میزان چربی سوزی بیشتر می‌گردد.

ورزش های سنگین

اثرات منفی ورزش های سنگین

ایروبیک

ایروبیک در چربی سوزی و تناسب‌اندام زبانزد است و از جمله مؤثرترین روش‌ها برای کاهش وزن و چربی سوزی می‌باشد. میزان چربی سوزی در این روش نیز بسیار زیاد است و حدود 500 کالری است.

فوتبال

اگر قصد دارید بدانید که چه ورزش‌هایی بیشترین کالری را مصرف می‌کنند، باید گفت که فوتبال از جمله ورزش های چربی سوز است که میزان سوختن چربی‌های بدن در آن بسیار زیاد است.به کمک فوتبال می‌توان چیزی در حدود 600 الی 900 کالری را سوزاند.

ورزش های سنگین

کوهنوردی

کوهنوردی بسیار سخت است و در آن میزان 650 الی 900 کالری در ساعت سوزانده می‌شود. کوهنوردی باعث می‌شود که چربی‌های بدن به عضله تبدیل شوند در نتیجه جزو ورزش های کالری سوز به حساب می‌آید.

اگرچه موارد گفته شده در بالا می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن و مصرف انرژی داشته باشد اما حتما باید عوامل مربوط به کمبود انرژی در هنگام ورزش و توصیه‌های مهم برای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی را هم مورد توجه قرار داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.