آموزش, بدنسازی

نحوه اجرا حرکت پرس سرشانه دستگاه

پرس سرشانه دستگاه

آیا به ورزش های بدنسازی علاقه دارید؟ آیا قصد انجام حرکت پرس سرشانه دستگاه را دارید ؟ آیا می خواهید نحوه اجرا حرکت پرس سرشانه دستگاه را بیاموزید؟ در این مطلب می خواهیم در خصوص نحوه اجرا حرکت پرس سرشانه دستگاه یا حرکت سرشانه پرس دستگاه با شما عزیزان صحبت کنیم.

در باشگاه های بدنسازی دستگاه های متعددی وجود دارد که ورزشکاران با استفاده از این دستگاه ها به ورزش می پردازند و این دستگاه ها باعث می شود که نحوه اجرای حرکت های بدنسازی برای ورزشکاران راحت تر شود. علاوه بر آن این دستگاه ها به افراد کمک می کند تا به شکل راحت تری بتوانند بدن خود را به صورت دلخواهشان فرم دهند.

از دستگاه های موجود در باشگاه های ورزشی باید به صورت مناسب استفاده کرد تا به بدن آسیبی وارد نشود؛ یکی از این دستگاه ها پرس سرشانه دستگاه می باشد که در این خصوص برای شما عزیزان توضیحاتی را مطرح می کنیم.

نحوه اجرا حرکت پرس سرشانه دستگاه

حرکت سرشانه پرس دستگاه برای تقویت دلتوئید های جلویی و پشتی و میانی می باشد که در کل از این حرکت برای تقویت عضلات سرشانه استفاده می شود. یکی از بهترین حرکاتی که توسط پرس سرشانه دستگاه برای تقویت عضلات سرشانه استفاده می شود و برای افراد تازه کار که قدرت اجرای حرکات پیشرفته تر را برای سرشانه ندارند، حرکتی است که در این قسمت آن را برای شما دوستان عزیز توضیح می دهیم:

  • بر روی دستگاه پرس سرشانه دستگاه بنشینید و دسته ها را بگیرید و پشت دست ها باید به طرف خودتان باشد.
  • با کشیدن نفس عمیق، دسته ها را به بالای سر خود بلند کنید.
  • پس از انجام این کار دسته ها را پایین بیاورید.
بیشتر بخوانید:   ورزش هوازی از چه بیماری هایی جلوگیری می کند؟

اجرا حرکت پرس سرشانه دستگاه اجرای حرکت سر

نکته آناتومیکی حرکت سرشانه دستگاه

در اجرای حرکت پرس سرشانه با دستگاه نسبت به اجرای حرکت پرس سرشانه تعادل بهتری فراهم می شود. خوب دستگاه بدنسازی مسئولیت کنترل وزن بدن را به عهده می گیرد. گرفتن خنثی (کف دست ها رو به هم) بخش قدامی دلتوئید را بهتر از گرفتن پرونیشن (کف دست ها رو به جلو) درگیر می کند.

در مجموع در حرکات پرس سرشانه و نشر از جلو، هرچه کف دست به سمت داخل بچرخد درگیری عضلات دلتوئید جلویی بیشتر خواهد شد و هرچه کف دست به سمت بیرون بچرخد تمرکز از روی دلتوئید قدامی کمتر می شود و دلتوئید میانی کمک بیشتری در اجرای حرکت خواهد داشت.

اجرا حرکت سرشانه هالتر پرس از جلو و حالت های دیگر اجرای حرکت پرس سرشانه دستگاه

پرس پشت گردن

این تغییر چرخش بیشتری به استخوان بازو می دهد و دلتوئید جلویی نقش مهم تری ایفا می کند و خطر آسیب دیدگی کپسول مفصل شانه و عضلات عمقی شانه افزایش می یابد.

نکات مهم در خصوص روش صحیح سرشانه دستگاه

در زمان اجرای حرکت پرس سرشانه دستگاه نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. این نکات عبارتند از:

  1. در زمان اجرای این حرکت ، زمانی که بازو تا گوش ها بالا می آید باید عمل بازدم را انجام داد.
  2. در زمان این حرکت از خم شدن سر به سمت جلو باید جلوگیری کرد تا به مهره های گردن فشار وارد نشود.
  3. در حین انجام این حرکت بهتر است که آرنج ها را خم نگه داشت و باعث قطع نشدن فشار شد.
  4. برای انجام حرکت پرس سرشانه دستگاه وزنه های مختلفی وجود دارد که بهتر است این وزنه ها را بر اساس وزن بدن و
  5. با توجه به دستور مربی انتخاب کرد تا به بدن آسیبی وارد نشود.
بیشتر بخوانید:   ورزش ھوازی برای چربی سوزی

کلام پایانی

در این مطلب در خصوص نحوه اجرا حرکت پرس سرشانه دستگاه برای شما عزیزان توضیحاتی را مطرح کردیم. امیدواریم مطالب ذکر شده در این خصوص برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

در انتها می خواهیم اندکی به توضیحات در خصوص وب سایت کراسفیت 24 بپردازیم. وب سایت کراسفیت 24 در زمینه تجهیزات ورزشی است که در این وب سایت می توانید به مطالعه مقالات ورزشی بپردازید و یا از این مجموعه خرید اینترنتی انجام دهید. دوستان عزیزی که باشگاه های ورزشی دارند و قصد تهیه تجهیزات باشگاه ورزشی را دارند، می توانند به این وب سایت مراجعه کنند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.