مقالات

مزایای ورزش هوازی

مزایای ورزش هوازی

مزایای ورزش هوازی کراسفیت24  در مقاله مزایای ورزش هوازی قصد دارد تا شما را با تعریف ورزش هوازی، انواع مزایای مختلف آن آشنا سازد تا شما بتوانید انتخابی درست برای ورزش خود داشته باشید.

ورزش هوازی همان گونه که از نام آن پیداست، به هر شکلی از ورزش گفته می شود که می توان اکسیژن را در سراسر بدن حس کرد. این کار به قلب شما کمک می کند تا سریع تر و بهتر کار کند و در نتیجه باعث می شود سریع تر و راحت تر نفس بکشید. بهترین ورزش هوازی آن ورزشی است که شما می توانید آن را در هر مکانی انجام دهید. چه اتاق نشیمن، چه اتاق خواب و هر جای دیگر.

طبق آمار منتشر شده از انجمن قلب آمریکا، انتظار می رود حداقل 30 دقیقه در روز و 5 تا 7 روز در هفته ورزش کنید. البته این زمان را می توان به سه دوره 10 دقیقه ای تقسیم کرد. از مزایای ورزش هوازی می توان به تنظیم کلسترول خون و فشار خون اشاره کرد. چنان چه قصد دارید به مدت 30 دقیقه هوازی انجام دهید، در جلسه تمرین هوازی خود گرم کردن مناسب، سرد کردن و کشش را فراموش نکنید.

مزایای ورزش هوازی

انواع ورزش هوازی

چند نمونه از ورزش های هوازی که می توانیم نام ببریم در زیر برای معرفی به شما همراهان آوردیم:

الف. شنا

ب. دوچرخه سواری

ج. پیاده روی (تردمیل مکانیکی)

د. قایقرانی

ک غیره.

البته لازم به ذکر است که این تمرینات هوازی جز تمرینات هوازی سبک به حساب می آیند.  تمرینات سنگین هوازی نیز در ادامه برای شما معرفی خواهیم کرد. این تمرینات عبارتند از:

بیشتر بخوانید:   فواید ورزش با کش استقامتی یا کش بدنسازی

الف. دویدن

ب. طناب زدن

ج. ایروبیک با پله

 

مزایای ورزش هوازی

هر کدام از این تمرینات هوازی فوایدی برای سلامتی ما دارند. بیایید در ادامه ۳ تا از مزایای ورزش هوازی را برای شما نام برده و توضیح دهیم:

 

1:باعث حفظ تعادل وزن می شود و باعث کاهش وزن می شود

اولین مورد از مزایای ورزش هوازی آن است که تمرینات هوازی به سوزاندن چربی ها کمک بسیار زیاد و مهمی می کند. انجام منظم حتی 30 دقیقه تمرین هوازی با شدت کم تا متوسط ​​می تواند کاهش وزن را به طور چشمگیری افزایش دهد یا حتی ممکن است به رسیدن یا حفظ کردن وزن ایده آل شما نیز کمک کند.

 

2: عملکرد قلب شما را بهبود می بخشد

اگر به طور منظم به مدت 30 دقیقه ورزش هوازی را انجام دهید، می توانید به بهبود عملکرد قلب شما کمک کند. این اتفاق زمانی می افتد که ظرفیت قلب برای انتقال (اکسیژن) به ماهیچه ها باید بیشتر شود. این امر با افزایش حجم اتاق‌ های پمپاژ قلب اتفاق می افتد که به آن ‌ها اجازه می‌ دهد تا همان مقدار خون را با پمپاژ سریع ارسال کنند. افرادی که به طور مداوم ورزش هوازی انجام می دهند، عملکرد قلبشان بهتر می شود و همچنین می توانند یک فعالیت را برای مدت طولانی تر انجام دهند.

 

3:خلق و خوی شما را بهتر می کند

ورزش می‌تواند به لحظات شادی منجر شود که همه ما اکنون از آن آگاه هستیم. حرکت دادن بدن حتی گاهی اوقات می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند. این موضوع در یکی از مطالعات بررسی شده است: در آن از افرادی که از استرس رنج می بردند خواسته می شد تا 30 دقیقه ورزش هوازی روزانه شامل راه رفتن روی تردمیل انجام دهند. در نهایت در همه ی این افراد کاهش قابل توجهی در سطح استرس و علائم مرتبط با آن مشاهده شد.

بیشتر بخوانید:   اسکوات بدون وزنه و انواع آن

مزایای ورزش هوازی

نتیجه گیری نهایی مزایای ورزش هوازی

ما در این مقاله به بررسی مزایای ورزش هوازی پرداختیم. به طور کلی، تمرینات هوازی به بهبود کارایی قلب برای پمپاژ خون به شما کمک می کنند و بنابراین انجمن قلب آمریکا اکیداً توصیه می کند که تمرینات هوازی مانند پیاده روی، آهسته دویدن، شنا و غیره را در طی هفته چند بار انجام دهید. تمرینات آموزشی درمانی آن ها همچنین می توانند به کاهش سطح کلسترول بد و افزایش سطح کلسترول “خوب” در بدن کمک کنند. این می تواند به کنترل سطح فشار خون منجر شود.

در پایان از این که تا انتهای مقاله ی مزایای ورزش هوازی با سایت ما همراهی نمودید از شما همراهان عزیز بی نهایت ممنونیم. امیدواریم پس از خواندن مقاله ی مزایای ورزش هوازی به اهمیت این ورزش ها پی برده و آن ها را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.