ورزش در خانه

۵ روش عالی طناب زدن برای لاغری و کاهش وزن

طناب زدن برای لاغری

 در حال حاضر افراد زیادی دوست دارند تا برای تناسب اندام خود از ورزش های متنوعی استفاده  کنند. یکی از بهترین ورزش ها برای تناسب اندام و موثر ترین ورزش ها برای کاهش وزن طناب زدن است. طناب زدن از ورزش هایی است که افراد در مکان های مختلفی می توانند آن را انجام دهند و به تناسب اندام خود کمک کنند. افراد برای تناسب اندام بهتر و موثرتر خود باید از روش های گوناگون و موثر طناب زدن برای لاغری استفاده کنند ما در ادامه روش های عالی برای طناب زدن را معرفی می‌کنیم.

طناب زدن برای لاغری را چگونه شروع کنیم؟

برای شروع طناب زدن باید بر اساس مراحل زیر عمل کنیم تا بتوانید یک فعالیت خوب و مفید داشته باشیم.

  • ابتدا طناب مناسب و خوبی تهیه کنید.

می توان گفت که در این بخش طنابی که شما انتخاب می کنید می تواند از جنس پلاستیک بوده و یا پوشش اسفنجی داشته باشد. همچنین برخی طناب ها سبک تر هستند (مناسب برای بوکسورها و…) و برخی دیگر از طناب ها قدری سنگین می باشند. برای بررسی اندازه خوب و صحیح طناب مناسب هر فرد، طناب را در وسط کف پا نگه دارید، اگر دسته های طناب تا بخش زیر بغل شما برسد، آن طناب کاملاً برای شما مناسب نیز می باشد.پس شما در مرحله اول باید طناب مناسب خود را انتخاب کنید.

  • مکان مناسبی برای طناب زدن انتخاب کنید.

می توان گفت که طناب زدن بر روی سطح خیابان، چمن و یا سطوح تخت (بخصوص بدون کفش ورزشی) امکان آسیب زدن به افراد را فراهم می کند همچنین از پرش روی موزاییک و سنگ خودداری کنید تا دچار مشکل و آسیب نشوید.

  • نکات مهم در طناب زنی برای لاغری

می توان‌گفت که افرادی که می خواهند طناب زنی موثری داشته باشند و به تناسب اندام برسند باید نکاتی را درباره طناب زدن رعایت کنند ما در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم

بیشتر بخوانید:   لاغری شکم با ورزش در خانه

۱.پیش از طناب زدن، شما باید به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید و سپس ساق پا های خود را بکشید.
۲.آرنج ها را نزدیک بدن خود گذاشته تا فشار از روی شانه های شما برداشته شود.
۳.طناب را با حرکت مچ دست بچرخانید نه با حرکت بازوهایتان
۴.به وسیله بینی نفس بکشید و از طریق دهان بازدم انجام دهید
۵.زمان فرود بعد از پرش، روی پنجۀ پا هایتان تمرکز کنید.
۶.با زانوهای نیمه خم به طناب زدن بپردازید.
۷.هنگام پریدن، پشتتان را خم نکنید.

طناب زدن برای لاغری

۵ روش عالی طناب زدن برای لاغری

  • پرش جفت ساده

می توان‌گفت که در ابن مرحله برای شروع باید با حرکت مچ، طناب را چرخانده و بعد با یک حرکت پرش کوتاه با زانوی نیمه خم تکنیک را انجام دهید. به یاد داشته باشید که فرود پس از پرش روی پنجۀ پاها نیز می باشد.

  • جاگینگ

می توان گفت که شما برای این که این حرکت را انجام دهید بعد از چرخش مچ دست، اول یک پا را از قسمت زانو خم کرده و بالا بیاورند. با چرخش طناب، آن پایی که روی زمین است پرش انجام می دهد و بعد این سیکل به طور مداوم تکرار می شود.

  • پرش زیگزاگ

شیوه انجام این حرکت شبیه پرش جفت ساده است با این فرق که شما به سمت چپ و راست تغییر جهت می دهید.

  • پرش پروانه

در این روش شما با چرخش اول طناب، پاها را از هم باز کنید و با چرخش دوم، پاها را جفت کنید. (حرکت پروانه)
در این بخش توجه داشته باشید که برای انجام درست مهارت طناب زدن برای لاغری، اول حرکت را بدون طناب تمرین کرده و سپس با طناب و با مکث انجام دهید تا به مرحله تکامل یافتۀ تکنیک دست یابید

بیشتر بخوانید:   لوازم ورزشی خانگی و ورزش در خانه

فواید طناب زدن برای لاغری

می توان گفت که طناب زدن و استفاده از طناب علاوه بر اینکه به افراد در داشتن وزن مناسب و تناسب اندام کمک می‌کند مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آن ها را معرفی می‌کنیم.

  • تقویت عضلات
  • کمک به استحکام استخوان ها
  • افزایش هماهنگی و تعادل
  • کمک به کاهش وزن و تناسب اندام

تعداد طناب زدن در روز برای لاغری

برای کاهش وزن به‌ وسیله طناب زدن نباید از اول برای مدت طولانی طناب بزنید چون بدن‌تان هنوز به این فشار عادت نکرده است و ممکن است به استخوان‌های پا آسیب برسد. به همین دلیل می‌توانید به این ترتیب طناب زدن را انجام دهید.

طناب زدن برای لاغری

۱.در هفته اول و دوم، روزی ۲ دقیقه طناب بزنید: ۱۵ ثانیه طناب‌زنی، ۴۵ ثانیه استراحت

۲.در هفته سوم و چهارم، روزی ۳ دقیقه طناب بزنید: ۱۵ ثانیه طناب‌زنی، ۱۵ ثانیه استراحت

۳.در هفته پنجم و ششم، ۴ دقیقه طناب بزنید: ۳۰ ثانیه طناب‌زنی، ۱۵ ثانیه استراحت

۴.در هفته هفتم و هشتم، ۷ دقیقه طناب بزنید: ۱ دقیقه طناب‌زنی، ۳۰ ثانیه استراحت

۵.در هفته نهم و دهم، ۱۰ دقیقه طناب بزنید: ۵ دقیقه طناب‌زنی، ۱ دقیقه استراحت

۶.در هفته یازدهم و دوازدهم، ۱۵ دقیقه طناب بزنید: ۳ دقیقه طناب‌زنی، ۱ دقیقه استراحت

۷.در هفته سیزدهم و چهاردهم، ۱۸ دقیقه طناب بزنید: ۶ دقیقه طناب‌زنی، ۱ دقیقه استراحت

در هفته پانزدهم، ۲۴ دقیقه طناب بزنید: ۸ دقیقه طناب‌زنی، ۲ دقیقه استراحت

بهترین زمان طناب زدن برای لاغری

درباره این موضوع می توان گفت که بهتر است که با معده خالی یا ناشتا طناب نزنید زیرا ممکن است در این هنگام توان خود را در طناب زدن از دست بدهید. با معده سنگین هم این کار را انجام ندهید. با در نظر گرفتن این نکات، بهترین زمان برای طناب زدن، صبح است.

بیشتر بخوانید:   انجام ورزش پیلاتس در خانه

در این هنگام میزان قند خون بسیار پایین است و بدن در این هنگام برای سوخت و ساز به سراغ چربی‌های اضافی می‌رود و آن ها را مصرف می کند و همین امر سبب ازبین رفتن چربی های اضافی می شود. همچنین سرحال بودن در زمان صبح، به پایبندی شما به ورزش کمک بسیار زیادی می کند.پس بهترین زمان برای طناب زدن جهت لاغری صبح است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *