کراس فیت

سیستم تمرینی کراسفیت

سیستم تمرینی کراسفیت

شاید تا به حال نام کراسفیت به گوشتان نخورده است و اطلاعات چندانی در این رابطه نداشته باشید اما جالب است بدانید کراسفیت هم یکی از ورزشهای قدرتی است که متشکل از تمرینات قدرتی، ژیمناستیک، پلومتریک، استقامتی ، سرعتی و وزنه برداری است. آماده سازی بدن نه فقط برای شناخته شده ها بلکه برای ناشناخته ها از جمله شعار کراسفیت است. با ما تا انتهای مقاله همراه شوید تا در رابطه با سیستم تمرینی کراسفیت اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

کراسفیت

کراسفیت یکی از ورزشهای قدرتی است که همه جوانب ورزشی را شامل می شودو همچون برنامه ورزشی ایزوله تنها مربوط به یک گروه عضلانی خاصی نیست. بر این اساس طبق تمرینات قدرتی کراسفیت این ورزش برای بهبود توانایی قلب و ریوی ، تعادل، سرعت ، استقامت، انعطاف پذیری و همچنین تناسب اندام نیز هست. برای ورزش کراسفیت باید در هفته 3 تا 5 جلسه و در هفته نیز بین 5 تا 15 دقیقه وقت بگارید تا تمرینات ورزشی شما موثر واقع شود.

البته مدت زمان این تمرین ورزشی کوتاه است اما از طرفی شدت آن بسیار بالا نیز می باشد. حرکات اصلی کراس فیت شامل مواردی از قبیل ترکیبی، کشیدنی، پرسی، دویدنی، کشیدنی، اسکوات و پارویی است. کراس فیت از جمله ورزش هایی است که در سال های اخیر نیز مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است و تا به الان نیز علاقمندان زیادی هستند که تمایل به انجام چنین تمرینات ورزشی را دارند.

سیستم تمرینی کراسفیت

در این بین ورزشکاران مبتدی و حرفه ای بیشتر تمرینات ورزشی خود را به انجام تمرینات ورزشی کراسفیت اختصاص می دهند به طور کلی این ورزش ترکیبی از چندین ورزش دو و میدانی، ژیمناستیک و وزنه برداری است. فردی که به طور مداوم چنین حرکات ورزشی را انجام می دهد پس از گذشت مدتی از نظر قدرت بدنی، انعطاف پذیری ، تعادل و تحمل فشار در وضعیت مطلوبی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:   فواید تمرین با پتک کراس فیت

اگر چه ورزش هایی همچون دو و میدانی و ژیمناستیک به ابزارهای تخصصی نیاز دارند اما یکی از مزیت های ورزش کراسفیت این است که می توان هر سه ورزش نام برده شده را بدون هیچ ابزار تخصصی انجام داد و تنها با استفاده از سیستم تمرینی ، ورزش های مربوطه را انجام داد تا در مدت کوتاهی به نتیجه عالی دست یافت.

سیستم تمرینی کراسفیت

در کراسفیت سیستم تمرینی به روش های اجرای حرکات ورزشی گفته می شود به عنوان مثال اگر شما قصد دویدن 10 کیلومتر را دارید بهتر است این 10 کیلومتر را به 10 بخش یک کیلومتری یا پنج بخش دو کیلومتری تقسیم کنید تا میزان استراحت آن با توجه به سیستم تمرینی انجام شود. کراسفیت دارای چند حرکت ورزشی است که عبارت اند از:

  • حرکت پاورکلین

حرکت پاورکلین شامل حرکت باند کردن هالتر و بالا آوردن آن تا جلو و روی شانه ها با قدرت و سرعت بالا است.

سیستم تمرینی کراسفیت

  • حرکت بِرپی

برای انجام چنین حرکتی در کراسفیت نیاز به برداشتن هیچ وزنه ای نیست بلکه در این حرکت ورزشی باید فرد بایستد و با سرعت به حالت شنا برود و بعد از آن نیز به حالت اسکوات برود و بعد از آن نیز به صورت انفجاری به سمت بالا بپرد.

  • اسنچ

در کراسفیت حرکت ورزشی اسنچ است که فرد به صورت متوالی هالتر را با سرعت بالایی از روی زمین تا روی سر بالا می برد در همین زمان باید بازوها فرد راست باشند و به هیچ وجه خم نشوند.

  • تراستر

در حرکت تراستر، فرد کامل باید به وزن بدن خود تکیه کند و در حالت ایستاده هالتر را تا جلوی شانه ها بالا ببرد بعد از این مرحله نیز به حالت اسکوات پایین بیاید تا موازی با زمین رانهای فرد قرار بگیرد. بعد از انجام این مرحله باید به سرعت بالا بیاید و هالتر را به سمت بالای سر خود پرس کند.

بیشتر بخوانید:   ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است

در این بین تمرینات ورزشی دیگری نظیر دراز و نشست، بارفیکس، طناب، کتلبل و توپ های ورشی نیز هستند که در جریان ورزش کراس فیت کار می شوند

سخن پایانی

 کراس فیت از جمله تمرینات ورشی است که برای انجام دادن آن نیاز به تجهیزات تخصصی نیست بلکه با انجام چندین تمرین ورزشی جنبه های مختلفی از فیزیولوژی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و با انجام چنین تمرینات ورزشی می توان به تناسب اندام و تثبیت وزن دلخواه رسید. این تمرینات ورزشی کراسفیت برای بازیابی قدرت و عضات قوی تر بسیار موثر هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.