دسته‌بندی نشده

بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند

بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند

بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند

همان گونه که می دانید انجام برخی تمرینات ورزشی نیازمند زیر انداز است؛ این زیر انداز ها برای تمرینات ورزشی به گونه ای مهم شده اند که فرد بدون آن ها نمی تواند تمرین کند و در روز های اول باشگاه باید به فکر تهیه ی یک زیر انداز خوب و با کیفیت باشد ما امروز با شما همراه هستیم تا خدمت شما عرض کنیم که بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند. اگر مایل هستید که بیش تر با این زیر انداز ها آشنا شوید به هیچ عنوان این مقاله را از دست ندهید و با کراسفیت 24 همراه باشید. لازم به ذکر است که برای انواع تمرینات خوابیده و نشسته مثل تمرینات یوگا ،پیلاتس، ایروبیک و تمرینات دیگر به یک سطح تمیز و صاف نیاز دارید تا بتوانید با کمک آن ایمنی و هم چنین کیفیت تمرینات خود را تضمین کنید.

رنگ مورد علاقه ی شما چیست ؟

شاید  با خود فکر کنید که انتخاب زیر انداز ورزشی چه ارتباطی با رنگ مورد علاقه تان دارد؛ از آن جایی که زیر انداز ورزشی یکی از مهم ترین وسایل در انجام  تمرینات شماست و می تواند نقش بسیار پر رنگی در بالا بردن انگیزه شما در انجام تمرینات داشته باشد باید آن رنگی باشد که به شما با آن انگیزه بگیرید پس سعی کنید که هنگام خرید زیر انداز طرح و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای انتخاب زیر انداز ورزشی خود اصلا نگران نباشید؛ این زیر انداز ها در انواع طرح ، رنگ، ابعاد ، ضخامت و هم چنین جنس ساخته می شوند و شما می توانید با هر سلیقه ای که دارید به راحتی زیر انداز  دلخواه خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:   آیا ورزش کراس فیت برای چاقی خوب است؟

ضخامت زیر انداز های ورزشی باید چه قدر باشد

لازم به ذکر است که با توجه به تمریناتی که قرار است انجام دهید باید ضخامت زیر انداز خود را مشخص کنید. برای مثال اگر قرار است تمرینات یوگا انجام دهید بهتر است زیر اندازی با ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر تهیه کنید. چنان چه در برخی از نقاط بدن خود آسیب دیده اید بهتر است به سراغ زیر انداز هایی با ضخامت بیش تر بروید برای مثال زیر انداز هایی با ضخامت ۱۰ تا ۱۲ میلی متر انتخاب های خوبی هستند. باید خدمتتان عرض کنیم که ضخامت یک زیر انداز تاثیر مستقیمی با راحتی شما دارد پس هر چه ضخامت زیر انداز بیش تر باشد در هنگام انجام تمرینات راحت تر خواهید بود.  چنان چه قصد جا به جا کردن زیر انداز خود را دارید باید به این نکته نیز توجه کنید و زیر اندازه های خیلی حجیم انتخاب نکنید اما اگر قرار نیست زیر انداز خود را جا به جا کنید بهتر است به سراغ زیر انداز های ضخیم بروید.

بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند

بافت زیر انداز

از دیگر ویژگی های یک زیر انداز که حتما در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که بافت آن چگونه باشد؛ یادتان باشد که بافت نیز تاثیر مستقیمی در احساس راحتی شما دارد. علاوه بر این ها باید خدمتتان عرض کنیم که این بافت ها در میزان سر خوردن، لغزش و هم چنین چسبندگی تاثیر می گذارد. شایان ذکر است که زیر انداز ها معمولا به خاطر جنسی که دارند و یا نا همواری هایی که روی آن وجود دارند سفت می شوند اگر به دنبال زیر انداز هایی هستید که سفت نشود به دنبال زیر انداز هایی با جنس PVC   تهیه کنید؛ چنان چه مایل هستید بیش تر درباره جنس زیر انداز ها بدانید بخش بعد را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:   تجهیزات کراسفیت - طناب صعود

جنس زیر انداز ورزشی

حواستان باشد موادی که  در ساخت زیر انداز ها  استفاده می شوند در بافت، خاصیت اسفنجی و ضخامت موثر هستند.

  • فوم PVC

رایج ترین فوم در زیر انداز ها فوم PVC  است و علت این محبوبیت قیمت مناسب و چسبندگی خوب آن است. البته این جنس نیز کمی سنگین و غیر قابل بازیافت است.

  • فوم EVA

معمولا تولید کنندگان نیز از این نوع فوم برای تولید زیر انداز استفاده می کنند اما خب خیلی جنس های با کیفیتی نیستند اما قیمت پایینی دارند.

  • فوم TPE

این قوم قابلیت استفاده ی مجدد دارد و  دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. از دیگر ویژگی های این نوع زیر انداز ها وزن سبک و قابل شست و شو بودن آن است. البته نمی توان از کنار چسبندگی خوب این زیر انداز عبور کرد.

  • فوم NBR

این فوم ها در مقابل روغن، آب ، نمک ، صابون ها و غیره مقاوم است. علاوه بر این ها این زیر انداز ها مقاومت بسیار خوبی در برابر تابش UV دارند.  این فوم نیز وزن پایینی دارد، قیمت مناسب و چسبندگی خیلی خوبی دارند.

  • نخ طبیعی

این زیر انداز ها هیچ گونه ماده ی شیمیایی ندارد و از الیافی مثل کنف، پنبه، چسب گیاهی و جوت تشکیل می شود؛ لایه ی این زیر انداز نازک است و ممکن است در هنگام استفاده از آن خیلی راحت نباشید و از آن جایی که این زیر انداز عرق فرد را به خود جذب می کند بهتر است به طور مرتب تمیز شود تا بهداشت کار تضمین شود. این زیر انداز ها مشکلی در ورزش کردن شما ایجاد نمی کنند اما خب متاسفانه  این نوع زیر انداز قیمت بالایی دارد .

بیشتر بخوانید:   مکمل های مناسب ورزش کراس فیت

بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند

خصوصیات بهترین زیر انداز های ورزشی

اگر مایل هستید بدانید بهترین زیر انداز های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند باید خدمتتان عرض کنیم که این زیر انداز ها باید ضد ضربه باشند. یک زیر انداز خوب مواد سمی و خطر ناک تولید نمی کند و کاملا با محیط زیست سازگار است.  یک زیر انداز ایده آل ضخامت مطلوبی دارد و این ضخامت موجب بالا رفتن چسبندگی می شود و از لیز خوردن شما جلوگیری می کند.  نکته ی خیلی مهمی که در رابطه با این زیر انداز ها وجود دارد این است که این زیر انداز ها شخصی است و شما از سرایت بیماری ها و مبتلا شدن به حساسیت های پوستی جلوگیری می کنید. بهتر است زیر اندازی انتخاب کنید که قابل شست و شو باشد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.