رژیم غذایی

چگونه سریع وزن کم کنیم؟

چگونه سریع وزن کم کنیم؟

چگونه سریع وزن کم کنیم؟ کاهش وزن سریع یکی از موضوعاتی که افراد چاق به آن زیاد فکر می کنند. برخی تصور می کنند اگر رژیم های غیر اصولی و ناصحیح در پیش بگیرند، می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن وزن خود را کاهش دهند. این افراد از عوارض لاغری سریع غافل بوده و نمی دانند چه بیماری هایی ممکن است در پی کاهش وزن سریع اتفاق افتد. ما در این متن قصد داریم چند ترفند طلایی در رابطه با کاهش وزن ارائه کنیم. با ما همراه باشید تا با این ترفندها آشنا شوید و با به کارگیری آنها و بدون داشتن عوارض، وزن خود را کم کنید.

ورزش را به برنامه روزانه تان اضافه کنید

چگونه سریع وزن کم کنیم؟

یکی از مهم ترین دلایل اضافه وزن و چاقی در افراد، نداشتن ورزش و تحرک روزانه است. وقتی یک نفر، بیش از حدی که باید مواد غذایی مصرف می کند، انرژی زیادی دریافت کرده و اگر ورزش نکند این انرژی و کالری مازاد به صورت چربی در بدن او ذخیره می شود. افزایش میزان چربی در بدن نیز مساوی با اضافه وزن و چاقی است. ورزش هایی مانند کراس فیت، تردمیل مکانیکی و برخی دستگاه های ورزشی مانند این، می توانند کمک خوبی در کاهش وزن افراد باشند.

میزان پروتئین را افزایش دهید

باز هم در پاسخ به سوال چگونه سریع وزن کم کنیم؟ باید گفت از دیگر مسائل کمک کننده برای کاهش وزن سریع و اصولی، افزایش میزان پروتئین های دریافتی است. کاهش کربوهیدرات های مصنوعی در کنار بالا بردن مصرف پروتئین، راهکار خوبی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. متخصصان تغذیه اعتقاد دارند، انرژی که از پروتئین ها به دست می آید از انرژی که به واسطه مصرف قندها تامین می شود، ارزش بیشتری داشته و در کاهش وزن موثرتر ظاهر می شود. در ضمن، مصرف مواد پروتئینی به افراد کمک می کند میزان بافت عضله در بدن خود را حفظ کرده و سوخت و ساز بدن را نیز افزایش دهند. هر چه سوخت و ساز یک فرد بیشتر باشد،  کاهش وزن در مدت زمان کوتاهتری اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:   چه کسانی به مصرف مکمل غذایی نیاز دارند؟

در میان وعده ها، مواد غذایی سالم مصرف کنید

چگونه سریع وزن کم کنیم؟

یکی از بدترین عادات غذایی، مصرف مواد خوراکی و تنقلات بی ارزشی چون چیپس، پفک و موادی از این دست است. این مواد خوراکی می توانند به صورت لحظه ای شما را سیر کنند، اما آثار بد آنها تا مدت زمان طولانی در بدن شما باقی خواهد ماند. یکی از آثار بد مصرف این گونه تنقلات، چاقی است. سعی کنید به جای آنکه در میان وعده هایتان به سراغ مصرف این مواد غذایی بروید، بادام، تنقلات، آجیل سالم و غیره مصرف کنید. البته در مصرف آجیل و خشکبار نیز احتیاط کرده و تصور نکنید به دلیل سالم بودن، می توانید آنها را به هر مقداری که دلتان می خواهد میل کنید. رعایت تعادل در هر امری می تواند شما را به سر منزل مقصود که همان کاهش وزن است، برساند.

لوبیا بخورید

چگونه سریع وزن کم کنیم؟

برای پاسخ به سوال اینکه چگونه سریع وزن کم کنیم؟ از دیگر ترفندهایی که به شما کمک خواهد کرد وزن خود را کاهش دهید، مصرف لوبیا است. این ماده یکی از منابع غنی از کربوهیدرات های طبیعی است و مقدار زیادی فیبر در آن وجود دارد. وقتی لوبیا مصرف می کنید، این مواد به آرامی وارد خون شما شده و به دلیل آنکه دیر، هضم می شوند، شما نیز دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد. به همین دلیل است که اغلب متخصصان توصیه می کنند به هنگام گرسنگی مقداری لوبیا، پخته و میل نمایید. برخی تحقیقات نشان می دهد، مصرف 3 فنجان لوبیا در روز، موجب کاهش وزن 3 کیلویی در هفته می شود. اضافه کردن لوبیا به سوپ، سالاد، بشقاب مواد غذایی و غیره می تواند فیبر مورد نیاز بدنتان را تامین کند و کاهش وزن را باعث شود.

بیشتر بخوانید:   نکات مهم در برنامه غذایی ورزشکاران کراس فیت

به دنبال کاهش وزن یک شبه نباشید

اشتباهی که اغلب ما در هنگام بروز چاقی مرتکب می شویم، عجله داشتن در کاهش وزن است. برخی افراد در طی 10 سال، وزنشان افزایش پیدا کرده و بعد می خواهند در طی مدت یک ماه آن را کم کنند؛ بدون شک چنین چیزی محال است. ما نمی گوییم برای کاهش وزن 10 سال صبر کنید، اما به سراغ ترفندهایی که می خواهند شما را یک ماهه و یا چند ماهه لاغر کنند، نروید. شما برای آنکه وزن ثابتی داشته باشید، می بایست صبوری کرده و سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید. تنها به این شکل است که می توانید امید داشته باشید مجددا در آینده، با افزایش وزن مواجه نشوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.