کراس فیت

کراس فیت بانوان

کراس فیت بانوان

ورزش کراس فیت یکی از مؤثرترین ورزش‌ها بر روی اندام بدن می‌باشد. کراس فیت ورزش آسانی نبوده و برای افرادی که از پیش سابقه ورزش کردن داشته و آمادگی بدنی دارند، مناسب است.

شاید شما با دیدن هیکل خانم‌هایی که ورزش کراس فیت می‌کنند، از این ورزش منصرف شوید ولی باید به شما بگوییم که این دسته از بانوان برای شرکت در مسابقات باید اندامی ورزیده داشته باشند و قرار نیست که شما نیز هیکلی عضلانی داشته باشید. کراس فیت بانوان میزان استقامت بدنی را افزایش داده و اندام شمارا زیبا و خوش‌فرم می‌کند.

ورزش کراس فیت چیست؟

کراس فیت ترکیبی از تمرینات استقامتی، قدرتی، انفجاری، ژِیمناستیک، وزنه‌برداری، سرعتی و پلومتریک به روش المپیکی با استفاده از وزن بدن و کتل بل می‌باشد.

این ورزش بر روی بهبود توانایی قلبی، انعطاف‌پذیری، استقامت، قدرت، چابکی، سرعت، تناسب و تعادل متمرکز است. مدت‌زمان ورزش کراس فیت کوتاه ولی حرکات آن سنگین می‌باشد. تمرینات بسیار زیادی برای کراس فیت وجود دارد که شامل تمرینات پرسی، ترکیبی، کشیدنی و دویدنی، اسکوات می‌شود.

کراس فیت بانوان

انواع حرکات کراس فیت بانوان

در ورزش کراس فیت برخی از حرکات مختص بانوان طراحی شده است. حرکات مختص به کراس فیت بانوان بر پایه شرایط جسمی آنان بوده و هیچ مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد. از جمله این حرکت ها می توان به برپی، حرکت بتل روپ و … اشاره نمود.

برپی

حرکات برپی نیازی به وزنه ندارد. برای انجام این حرکت باید روی زمین ایستاده و به حالت شنا سریع روی زمین قرارگرفته و یک‌مرتبه شنا را انجام دهد.

پس‌ از آن به حالت اسکوات رفته و به شکل انفجاری به بالا بروید. حرکت به رپی در بین بانوان بسیار محبوب است. این حرکت چربی سوزی بالایی داشته و باعث خوش‌اندام شدن ناحیه باسن و شکم می‌شود.

حرکت بتل روپ

بتل روپ یک ورزش هوازی بوده و تأثیر زیادی بر روی اندام بانوان دارد. این حرکت تأثیر زیادی بر روی چربی سوزی ناحیه شکم و پهلو داشته و شما پس از مدتی کوتاه می‌توانید تأثیر آن را بر روی اندام خود مشاهده کنید.

تراستر

حرکت تراستر بر روی وزن بدن تأکید دارد. در این حرکت باید بایستید و هالتر را تا بالای شانه‌ها آورده و به‌سرعت در حالت اسکوات به پایین بروید تا زانوها با زمین موازی شود. سپس به سمت بالا رفته و هالتر را بالای سرخود ببرید.

پرش روی جامپ باکس

پرش روی جامپ باکس یکی از حرکات کراس فیت است که تأثیر زیادی بر روی اندام دارد. این حرکت بر روی عضلات شکم تأکید داشته و یکی از حرکات مهم در مسابقات جهانی به شمار می‌رود.

لاغری با کراس فیت

تمرینات کراس فیت زمان زیادی نیاز ندارد ولی به دلیل این‌که حرکات آن سخت بوده و بر روی عضلات فشار وارد می‌کند، تأثیر زیادی بر روی چربی سوزی دارد.

شما می‌توانید با یک ریع انجام حرکات کراس فیت، متعادل دو الی سه ساعت ورزش روی تردمیل، چربی‌های اضافی بدن را سوزانده و لاغر شوید.

بانوان می‌توانند برای لاغری قسمت خاصی از بدن خود، تنها حرکات مخصوص آن ناحیه را انجام دهند.

مزایای ورزش کراس فیت بانوان

زمان انجام حرکات کراس فیت کوتاه بوده و برای آن دسته از افرادی که زمان کافی برای ورزش کردن ندارند بسیار مناسب است.

ورزش کراس فیت بسیار سرگرم‌کننده بوده و شمارا کسل نخواهد کرد.

این ورزش شامل حرکات متعددی است و هر فرد می‌تواند بر اساس سلیقه خود حرکت مشخصی را انتخاب کند.

ورزش کراس فیت با دستگاه

امروزه برای انجام حرکات کراس فیت دستگاه‌های متعددی تولیدشده که با استفاده از آن می‌توانید راحت‌تر و استانداردتر حرکات ورزشی را انجام دهید. دستگاه‌های ورزشی کراس فیت به شما کمک می‌کند تا حرکات کراس فیت بدون واردکردن فشار زیاد انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *