آموزش

ورزش ھوازی برای چربی سوزی

ورزش ھوازی برای چربی سوزی

ورزش ھوازی برای چربی سوزی اگر اضافه وزن داشته و به دنبال پیدا کردن یک راه مناسب برای کاهش وزن هستید، توصیه می کنیم حرکات هوازی و یا ورزش هوازی انجام دهید. به این شکل با سرعت بالاتری می توانید وزن خود را کاهش داده و خود را از شر چربی هایی که در بدن انباشته کرده اید، رها کنید. کراسفیت24  در این متن چند ورزش هوازی که برای چربی سوزی مفید است را معرفی خواهد کرد.

طناب زدن

ورزش ھوازی برای چربی سوزی

یکی از ورزش ها هوازی برای چربی سوزی که امکان انجام آن در هر محیطی فراهم می باشد، طناب زدن است. این ورزش نه تنها باعث چربی سوزی می شود بلکه ضربان قلب را بالا برده و عضلات قلب را نیز تقویت می کند. برای آنکه بالاترین راندمان و بازدهی را به کمک این روش مشاهده کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • 8 تا 10 پرش کوتاه انجام داده و بدن خود را گرم کنید.
  • یک دقیقه و نیم، بدون وقفه طناب بزنید.
  • 15 تا 30 ثانیه استراحت کرده و مجددا یک دقیقه و نیم استراحت کنید.
  • در 3 ست همین منوال را تکرار کنید.

پیاده روی

از دیگر ورزش ھوازی برای چربی سوزی مفید برای بالا بردن سوخت و ساز بدن و افزایش میزان چربی سوزی، پیاده روی (تردمیل مکانیکی) است. برای انجام این ورزش نیز محدودیت خاصی وجود نداشته و می توانید به طور معمول حدود نیم و یا 1 ساعت در روز برای آن وقت در نظر بگیرید.  برای افرادی که نمی توانند از سایر ورزش ها برای کاهش وزن کمک بگیرند و یا کسانی که دچار صدمات جسمانی هستند، پیاده روی می تواند گزینه مناسبی جهت کاهش وزن باشد.

بیشتر بخوانید:   چرا در ورزش انرژی ندارم ؟ این علت ها را بررسی کنید.

دویدن

ورزش ھوازی برای چربی سوزی

دویدن در پارک ها و جاهایی که هوای سالم در آن جریان دارد نیز نوعی ورزش هوازی به شمار می رود. این ورزش در مقایسه با پیاده روی شدت بالاتری داشته و افراد کالری سوزی بیشتری را با آن تجربه خواهند کرد. علاوه بر کاهش وزن، تقویت عضلات ریه و قلب نیز دیگر تاثیرات جانبی و مفید این ورزش هوازی می باشد.

کسانی که برای کاهش وزن از دویدن کمک می گیرند نه تنها در حین ورزش می توانند کالری قابل توجهی بسوزانند، بلکه بعد از ورزش نیز نرخ سوخت و ساز در بدن آنها نیز در سطح بالا باقی خواهد ماند. بسته به این که توان جسمانی شما در چه حد است، می توانید به شکل های متفاوت بدوید. برخی افراد تمایل دارند با سرعت بالا این ورزش را تمرین کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند که با شدت کمتر و آهسته تری آن را انجام دهند.

این ورزش فواید زیادی از جمله درگیری عضلات پایین تنه، چربی سوزی، فرم دهی به عضلات، بهبود آمادگی جسمانی، بهبود عملکرد ورزشی، بالا رفتن سوخت و ساز بدن و غیره دارد.

دوچرخه سواری

از دیگر ورزش ھوازی برای چربی سوزی برای چربی سوزی  که آن نیز تاثیر خوبی بر کاهش وزن و چربی سوزی دارد، دوچرخه سواری (ایربایک) است. با این ورزش در هر ساعت، 600 کالری سوزانده می شود. این ورزش را، هم می توان با دوچرخه ثابت و هم دوچرخه های غیر ثابت انجام داد و تاثیرات و نتایج مشابه و خوبی مشاهده کرد. کسانی که می خواهند بر روی چربی سوزی بدن خود، قویا کار کنند می توانند زمان بیشتری برای این ورزش در نظر بگیرند و زمان خوبی را به آن اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید:   سرشانه هالتر پرس از جلو

از جمله مزیت های این ورزش می توان به تقویت عضله های چهار سر ران، بهبود عملکرد ورزشی، بهبود آمادگی جسمانی و مفید برای چربی سوزی اشاره کرد.

دوچرخه سواری

پروانه

از دیگر حرکات مفید هوازی برای چربی سوزی که به راحتی در خانه و یا در فضای باز امکان انجام آن وجود دارد، پروانه کامل است. برای آنکه به کمر و زانوهایتان فشار زیادی وارد نشود، توصیه می کنیم کفش ورزشی مناسب به پا کنید.

پروانه کامل مزیت های زیادی دارد که از آن جمله می توان به بالا رفتن ضربان قلب، کاهش وزن، افزایش چربی سوزی، قوی تر شدن پاها و غیره اشاره کرد. کسانی که می خواهند کالری بیشتری بسوزانند، می توانند به طور ویژه و خاص بر روی انجام این حرکت حساب کنند.

چند حرکت ساده هوازی برای چربی سوزی

  • تا جایی که برایتان امکان پذیر است به جای استفاده از وسایط نقلیه، پیاده روی را انتخاب کنید و به این شکل، خود را به مقاصدی که باید بروید، برسانید.
  • اگر در مجمتع آپارتمانی زندگی می کنید، به جای آنکه با آسانسور خود را به طبقه مورد نظر برسانید، از پله ها بروید.
  • سعی کنید با دوستان و یا همکارانتان برای پیاده روی برنامه ریزی کنید.
  • زمان هایی که تنهایید و یا حوصله انجام کاری را ندارید، یک آهنگ شاد گوش داده و همراه با آن برقصید.
  • ماشین خود را در جایی پارک کنید که مجبور شوید مسافتی را پیاده طی کنید.
  • اگر با اتوبوس و یا مترو به محل کار خود می روید، چند ایستگاه زودتر پیاده شوید و مسیر باقی مانده را پیاده بروید.
  • از ناخنک زدن به غذا به شدت اجتناب کنید.
  • اگر یک حیوان خانگی دارید، هر روز حداقل نیم ساعت با او قدم بزنید.
بیشتر بخوانید:   درمان کمر درد با ورزش

چند روش مفید برای تعهد به انجام ورزش های هوازی

دوچرخه سواری

برخی افراد وقتی با یک مشکل کوچک مانند گرسنگی در حین ورزش هوازی برای چربی سوزی رو به رو می شوند، سریعا جا زده و دیگر ورزش نمی کنند. ترفندهایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد به شما کمک می کند تا دست از بهانه های واهی برداشته و ورزش را به یک جزء جدایی ناپذیر از زندگی تان تبدیل کنید:

  • همیشه مقداری آجیل، موز، کره بادام زمینی و یا یک میان وعده سبک با خود به همراه داشته باشد. این مواد خوراکی می توانند انرژی مورد نیاز بدن شما را به بهترین شکل ممکن تامین کنند.
  • سعی کنید به میزان کافی در طی شبانه روز استراحت کنید. خواب ناکافی از جمله دلایل زود عصبی شدن افراد می گردد و معمولا در این شرایط بد روحی، کسی تمایل ندارد ورزش کند. پس به اندازه کافی بخوابید تا همیشه برای ورزش کردن انرژی داشته و سرحال باشید.
  • دوستی که مانند خودتان عاشق ورزش کردن است را یافته و سعی کنید تمام حرکت و فعالیت های ورزشی را به اتفاق هم انجام دهید. این، یکی از بهترین روش های پایبند شدن به ورزش است.
  • تمریناتی را انجام دهید که برای شما مانند سرگرمی است و خسته تان نمی کند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *