دسته‌بندی نشده

واد در کراس فیت چیست ؟

واد در کراس فیت چیست ؟

کراس فیت در لغت به معنای تناسب متقابل است و یک ورزش جدید به حساب می آید و برای تمام افراد در سنین مختلف مناسب است. لازم به ذکر است که کراس فیت دارای اصطلاحات خاصی است که شما باید مدت زمان زیادی در این ورزش باشید تا با تمام آن ها آشنا شوید اما ما امروز این جا هستیم تا به یکی از این اصطلاحات بپردازیم. چنان چه مایل هستید بدانید که واد در کراس فیت چیست این مقاله را از دست ندهید ما ابتدا یک سری توضیحات درباره این ورزش می دهیم و سپس به سراغ توضیح wod می رویم.  این ورزش از ترکیب چندین رشته ی ورزشی تشکیل شده است.

  1. ژیمناستیک: تمرین های مربوط به ژیمناستیک موجب انعطاف پذیری بدن می شود. این حرکات موجب کم تر شدن آسیب های مفصل و عضله ها می شود.
  2. وزنه برداری: حرکات وزنه و برداری برای تقویت عضله ها بالا بردن استقامت بدن است
  3. ورزش های هوازی: قطعا همه ی شما می دانید که تمرینات هوازی قدرت عضلانی و استقامت را بالا می برند و موجب چربی سوزی هم می شوند.

 WOD در کراس فیت چه نقشی دارد

 WOD در کراس فیت چه نقشی دارد

شایان به ذکر است که واد در کراس فیت شامل تمرین های روزانه می شود البته باید خدمتتان عرض کنیم که گرم کردن قبل از ورزش و هم چنین سرد کردن بعد از آن شامل واد نمی شود. به طور کلی کراس فیت ورزشی است که تمرین های آن به صورت روزانه طراحی می شوند. تمرین های اصلی کراس فیت شامل دو دسته می شوند.

  • برنامه تعدیل شده
  • برنامه اصلی
بیشتر بخوانید:   تاثیر کراس فیت در منزل

برنامه ی اصلی که همان RX’D است که تنها کراسفیتر ( کسی که کراس فیت انجام می دهد ) حرفه ای می تواند آن را به نحو احسن انجام دهد زیرا که تمام استاندارد های لازم را با یک دیگر دارد.

برنامه ی تعدیل شده چیست

برنامه ی تعدیل شده یا همان SCALED نیز به دو دسته ی تعدیل مثبت و تعدیل منفی تقسیم می شود.  تعدیل مثبت برای مواقعی است که ورزشکار مورد نظر در سطح بالایی قرار دارد و میزان تمرین ها را سخت تر می کند اما تعدیل منفی برای افراد مبتدی است. فرد با کمک تعدیل منفی تمرین ها را ساده تر می کند چون نمی تواند تمرینات را به خوبی انجام دهد و باید به تدریج تمرینات خود را سخت کند.

با کراس فیت زندگی کنید

خیلی از ورزشکار های حرفه ای در این ورزش بر این باورند که کراس فیت تنها یک رشته ی ورزشی نیست و کراس فیت یک زندگی است. ما امروز یک تعریف درست تری برای کراس فیت داریم . در واقع می توان گفت که کراس فیت رشته ای است که تمام تمرین های آن بر اساس حرکات روزمره ی زندگی است. نکته ی بسیار مهمی که در رابطه با کراس فیت وجود دارد این است که تمرین های کراس فیت با بدن هماهنگ هستند و موجب بروز آسیب به بدن نمی شوند. چنان چه شما نیز مایل هستید زندگی سالم تری داشته باشید تمرینات کراس فیت را جدی تر بگیرید.

آیا خانم ها نیز می توانند کراس فیت انجام دهند؟

متاسفانه ما این روز ها خیلی شاهد این سوال هستیم که آیا خانم ها می توانند تمرینات کراس فیت انجام دهند و یا این که آیا خانم ها از پس این تمرینات بر می آیند؟ شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در این کشور برای اولین بار خانم ها بودند که با این رشته ی ورزشی آشنا شدند و بعد از آن آقایان به مراتب به سمت این ورزش آمدند. همان گونه که در ابتدای این مقاله خدمتتان عرض کردیم تمام افراد و در هر سنی می توانند کراس فیت انجام دهند. ‌تنها تفاوت میان این افراد میزان آمادگی بدن آن ها و میزان سنگینی تمرینات است. حواستان باشد که همیشه آقایان نباید وزنه های سنگین  و خانم ها وزنه های سبک بردارند قطعا افرادی هستند که خلاف این جملات را ثابت کنند. اگر مایل هستید بیش تر درباره واد و دیگر اصطلاحات رایج در کراس فیت آشنا شوید می توانید دیگر مقاله های ما را تحت عنوان اختصارات کراس فیت مطالعه کنید و یا این که از مربی خود سوال بپرسید.

بیشتر بخوانید:   راه کار هایی برای بدن شل و افتاده
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *