دسته‌بندی نشده

برای فرم دهی به بدن چه ورزشی مناسب است؟

برای فرم دهی به بدن چه ورزشی مناسب است؟

همان طور که می دانید امروزه با ماشین شدن کار ها و کاهش فعالیت بدنی افراد دچار تنبلی بیش تر و در نهایت مصرف کالری زیاد شده اند بنابراین طبیعی است که وزن آن ها بالا رود و تناسب اندام خود را از دست بدهند و از این رو تنها دغدغه افراد در زندگی رسیدن به یک تناسب اندام و فرم دهی به بدن است. به همین خاطر اولین سوالی که پیش می ‌آید این است که چگونه می توان به بدن فرم مناسب داد برای پاسخ به این سوال باید گفت ورزش کردن می تواند فرم مناسبی به بدن شما دهد اما سوالی که پس از آن به ذهن افراد خطور می ‌کند این است که فرم دهی به بدن با چه ورزشی کراس فیت امکان پذیر است؟ اگر شما هم می خواهید پاسخ این سوال را بیابید توصیه می ‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کدام ورزش ها برای فرم دهی به بدن مناسب تر هستند؟

همان طور که می دانید امروزه رشته های ورزشی بسیار زیادی وجود دارند که در باشگاه ها و ورزشگاه ها در حال انجام هستند اما در این میان تعدادی از آن ها بیش تر رایج است و افراد مختلف با به کارگیری چنین ورزش هایی قصد در فرم دهی به بدن دارند. مواردی که در زیر میبینید همگی ورزش هایی هستند که برای فرم دهی به بدن انتخاب می شوند:

  • یکی از ورزش هایی که برای فرم دهی به بدن رایج شده ورزش تی آر ایکس است.
  • به طور کلی ورزش های هوازی می توانند باعث فرم دهی به بدن شوند.
  • ژیمناستیک و ورزش ایروبیک می توانند فرم دهی بدن را به همراه داشته باشند.
  • در میان این ورزش ها می توان گفت مناسب ترین ورزش برای فرم دهی به بدن کراس فیت می باشد.
بیشتر بخوانید:   ورزش ناشتا برای چربی سوزی

چرا کراس فیت بهترین ورزش برای فرم دهی به بدن است؟

برخی افراد باور دارند که کراس فیت می تواند باعث فرم دهی به بدن شود البته که درست فکر می‌ کنند زیرا ورزش کراس فیت ترکیبی از چندین ورزش دیگر است که می ‌تواند باعث لاغری و در مواردی فرم دهی به بدن شود. به طور کلی می ‌توان گفت ورزش کراس فیت از بدنسازی و ژیمناستیک و پلو میتریک و دو میدانی تشکیل شده است. در این ورزش ها تنها مربی است که تعیین می کند هر جلسه چه ورزشی انجام شود برخی مواقع ممکن است ترکیبی از همه ورزش ها باشد و در برخی مواقع یک یا دو مورد از آن ها انجام می شود. بنابراین میتوان گفت با ترکیب همه این ورزش ها بدن می تواند بسیار موفق تر عمل نموده و در فرم دهی از تمام موارد پیشی گرفته و نتیجه مثبت به بار آورد. بنابراین بهتر است که شما هم از ورزش فوق العاده کراس فیت غافل نشوید.

ورزش کراس فیت شامل چه فعالیت هایی می باشد؟

ورزش کراس فیت شامل چه فعالیت هایی می باشد؟

مربیانی که در باشگاه ورزش کراس فیت را آموزش می دهند ترکیبی از ورزش های مختلف را برای علاقه مندان برنامه ریزی می کنند. بنابراین می‌ توان گفت ورزش کراس فیت یک ورزش برنامه ریزی شده و طراحی شده توسط مربیان باشگاه ها است یکی از فعالیت های مهمی که در این ورزش انجام می شود دویدن است بنابراین متوسط مقدار دویدن برای افراد حدود ۱۶۰۰ متر می باشد. از دیگر فعالیت های ورزش کراس فیت می توان به شنا رفتن بر روی زمین اشاره نمود که حدود ۲۰۰ بار در نظر گرفته شده است. از دیگر ورزش ها در کراس فیت حدود صد بار بارفیکس زدن می باشد. در واقع به حل مجموعه از فعالیت‌ های انجام شده در ورزش کراس فیت نام می گذارند که نام این فعالیت ها به طور دسته معروف به واد مورف است.

بیشتر بخوانید:   اختصارات کراس فیت، آشنایی با اصطلاحات رایج در کراس فیت

جدول تحلیل بندی برای فرم دهی به بدن با انجام ورزش کراس فیت

به طور کلی شما عزیزان هر بار پس از انجام ورزش کراس فیت باید رکورد های خود را ثبت نموده و با جعبه و تحلیل بندی مقایسه کنید جدول تحلیل بندی برای هر فردی مشخص و قابل بررسی می باشد بنابراین شما در هر سطح و هر اندازه از پرنده به بدن که باشید می توانید با مراجعه به این جدول به راحتی وضعیت خود را بررسی کنید طبق جدول تحلیل بندی برای افراد مبتدی ۶۱ الی ۷۲ دقیقه و برای افراد متوسط حدود ۴۷ الی ۵۸ دقیقه و هم چنین برای افراد حرفه ای 36 الی 41 دقیقه و استادی حدود 28 الی 33 دقیقه در نظر گرفته شده است که شما می ‌توانید تمرینات خود را با این جدول تطابق داده و میزان آن را بسنجید. علاوه بر آن باید توجه داشته باشید که خیلی خود را تحت فشار قرار ندهید و قرار نیست همه این تمرینات را پشت سر هم انجام دهید بلکه با صبوری و حوصله این کار امکان پذیر است.

محدودیت انجام کراس فیت برای فرم دهی بدن

برخی افراد سوالاتی تحت عنوان محدودیت های سنی و جنسیتی در انجام کراس فیت می پرسند برای مثال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که این سوال در ذهنتان شکل بگیرد آیا کراس فیت برای فرم دهی بدن خانم ها مناسب است؟ یا اینکه آیا کراس فیت برای چه سنی بهتر می باشد؟ در پاسخ به چه سوالاتی باید گفت کراس فیت در واقع ورزشی است که هیچ گونه محدودیتی قائل نشده بنابراین نمی توان گفت که این ورزش تنها برای آقایان است یا فقط برای بانوان بلکه هم خانم ها و آقایان می توانند هر زمان که بخواهند تمرینات ورزشی کلاسیک را انجام دهند و از فرم دهی بدن خود لذت ببرند. علاوه بر این موضوع انجام ورزش کراس فیت برای هیچ سنی محدودیت ندارد و همه در هر سنی می توانند آن را انجام دهند البته که تمرینات متناسب با سن و وضعیت بدنی افراد برنامه ریزی می شود.

بیشتر بخوانید:   تجهیزات کراسفیت - طناب صعود

انجام کراس فیت با چه وسایلی امکان پذیر است؟

ورزش کراس فیت همانند دیگر ورزش ها به یک سری لوازم و تجهیزات و حتی مکان مناسبی برای ورزش نیاز دارد. به عنوان مثال در این ورزش با استفاده از کش و ‏تی آر ایکس و طناب و تشک انجام می گیرد بنابراین باید حتماً در محیط باشگاه گرافیک را انجام دهید و نمی توان این تمرینات را در خانه و به تنهایی انجام داد. علاوه بر این موضوع باید در نظر داشته باشید که ورزش کراس فیت می تواند بسیار تخصصی و پیچیده باشد بنابراین توصیه ما این است که زیر نظر مربیان را انجام دهید و از انجام هر گونه تمرین خودسرانه بپرهیزید زیرا ممکن است مشکلات و آسیب های بدنی برای شما به وجود آورد. در این صورت شما تمام تمرینات کراس فیت را مرحله به مرحله زیر نظر مربی متناسب با وضعیت بدنی خود انجام می دهید و نتیجه مثبتی خواهید گرفت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *