رژیم غذایی

تغذیه حین تمرین برای کسب بهترین نتایج

تغذیه حین تمرین

قصد داریم تا در این مقاله تغذیه حین تمرین پاسخ به سوالات زیر را مطرح کنیم. همه ما می دانیم که در حال حاضر تغذیه درست 80 درصد از مسیر درست برای رسیدن به بهترین نتایج است. پس با ما همراه باشید.

  • در حین تمرین بدنسازی چه بنوشیم؟
  • در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم؟

اغلب افراد زمانی که وارد باشگاه می شوند به اندازه کافی تمرین نمی کنند که بتوانیم بگوییم بدن و عضلات آن ها به “تغذیه حین تمرین” کردن هم برای سوخت رسانی احتیاج دارد. به خصوص زمانی که فرد برای زمان قبل از تمرین مواد غذایی لازم را به حد کافی مصرف کرده باشد.

با این حال افرادی که خود را برای مسابقه زیبایی اندام آماده می کنند شاید به تغذیه حین تمرین احتیاج داشته باشند.

می توان از دغدغه افرادی که به دنبال تغذیه حین تمرین هستند به این مورد اشاره کرد که زمانی که بدن آن ها به مرحله چربی سوی می رسد، نگران از دست دادن عضلاتی که به زحمت به دست آورده اند می شوند.

زیرا در این حالت بدن ورزشکار به شدت به پروتئین احتیاج پیدا می کند. می توان به راحتی گفت که این نیاز می تواند بیشتر از زمانی باشد که بدن در حال عضله سازی است.

در حین تمرین بدنسازی چه بنوشیم؟

در حین تمرین بدنسازی چه مکملی بخوریم؟

در این شرایط BCAA یک مکمل غذایی فوق العاده برای تغذیه حین تمرین یا همان وعده میان تمرینی محسوب می شود.

ورزشکارانی که در این سطح تمرین دارند و خود را برای مسابقات زیبایی اندام آماده می کنند می توانند از مکمل BCAA بیشتری در طول روز نیز مصرف کنند. به احتمال زیاد هیچ اختلالی با مصرف BCAA برای این ورزشکاران در سطوح حرفه ای به وجود نخواهد آمد.

باید گفت که افزایش این آمینواسیدها در خون می تواند به سنتز پروتئین عضلات کمک کند.

علاوه بر پرورش اندام کارهایی که زمان مسابقات آن ها نزدیک است، کسانی که تمایل به سوزاندن انرژی زیاد دارند و دائما در باشگاه ها مشغول وزنه زدن هستند هم می توانند تغذیه حین تمرین یا همان سوخت اضافه تر داشته باشند.

البته لازم است گوشزد کنیم که تغذیه حین تمرین شامل حال بیشتر افراد نمی شود و عموم افراد نیازی به این وعده بین تمرینی ندارند.

در حین تمرین بدنسازی چه بخوریم؟

در حین ورزش چه نوشیدنی بخوریم؟

شاید خیلی ها را ببینید که 2 ساعت داخل باشگاه هستند، 5 دقیقه بدن خود را گرم می کنند و یک قوطی انرژی زا را بلافاصله سر می کشند. زمانی طولانی را در باشگاه به صحبت کردن می گذرانند و پس از انجام 4 ست پرس سینه مشغول عکس گرفتن در جلوی باشگاه می شوند. پس از مدت زمانی هم ساک خود را برمیدارند و راضی از نتیجه تمرین، باشگاه را ترک می کنند.

باید گفت که حتی برای یک جلسه تمرینی معمولی هم نیازی به مصرف نوشابه انرژی زا ندارید. حال تصور کنید که یک فرد با این چنین سبک از به ظاهر تمرین با مصرف تغذیه در حین تمرین آن هم از نوع انرژی زا چه نتایجی خواهد دید.

توجه کنید فقط افرادی نیاز به تغذیه حین تمرین دارند که قصد دارند برای ساعت های متمادی خیلی سخت و حرفه ای تمرین کنند.

در حین ورزش چه نوشیدنی بخوریم؟

تغذیه حین تمرین را از مواد طبیعی و سالم انتخاب کنید

ککتل یک تغذیه در زمان تمرین مناسب برای تمامی افراد است. آب، الکترولیت، BCAA و کربوهیدرات اجزای اصلی ککتلی هستند که می توانید به عنوان تغذیه حین تمرین از آن استفاده کنید. مواد دیگری هم می توانید به آن اضافه کنید اما اصل کار همین چند قلم است.

اگر قصد شروع تمرینات ورزشی یا راه اندازی باشگاه دارید، می توانید برای فروش لوازم ورزشی یا تجهیز باشگاه ورزشی کراس فیت، تی آر ایکس، بدنسازی، پیلاتس، باشگاه خانگی یا سالن های ورزشی دیگر با ما در ارتباط باشید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *