مقالات

آمادگی جسمانی در کراس فیت و عوامل موثر بر آن

آمادگی جسمانی در کراس فیت

آیا با ورزش کراس فیت آشنایی دارید؟ آیا می دانید آمادگی جسمانی در کراس فیت چیست؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسش‌ها این مقاله را مطالعه کنید.

آمادگی جسمانی در ورزش و مزایای آن

در رابطه با ایجاد آمادگی جسمانی در بدن ورزش های مانند دو، تی آر ایکس و کراس فیت به کار می روند. علت استفاده از این ورزش ها این است که شدت انجام حرکات ورزشی و نرمش ها در آن‌ها بالا است و فشار زیادی را به بدن وارد می کنند. به این شکل می توان استقامت تمام اعضای بدن را افزایش داد و می‌دانیم که افزایش استقامت بدن دارای مزایای بسیار زیادی است.

به عنوان مثال با بالا رفتن استقامت سیستم قلبی و عروقی امکان ابتلا به بیماری‌های از جمله نارسایی قلبی، سرطان ریه، دیابت و سکته مغزی کاهش می‌یابد.

کراس فیت چیست؟

این ورزش به صورت کلی، در بر گیرنده چالش های متنوع و کاربردی است که در بسیاری از مواقع باعث بالا رفتن میزان آمادگی جسمانی بدن و تقویت روحی ورزشکاران می‌شود. با استفاده از این ورزش، شما قادر خواهید بود تا زندگی بهتر و با کیفیت‌تری داشته باشید و در خصوص مواردی که مربوط به افزایش مقاومت و قدرت بدن هستند، پیشرفت کنید.

تمریناتی که در این ورزش انجام می‌شوند، دارای شدت بالایی هستند و در آن از تمریناتی استفاده می‌شود که چند مفصل را به صورت هم‌زمان درگیر می‌کند. از جمله این حرکات‌ها می‌توان به اسکات اشاره کرد.

آمادگی جسمانی در کراس فیت

آمادگی جسمانی در کراس فیت موضوع مهمی است و افرادی که به این ورزش می‌پردازند، باید از این میزان آمادگی برخوردار باشند و با استفاده از این ورزش میزان مقاومت بدن خود را افزایش دهند.

فاکتور های مربوط به آمادگی جسمانی در کراس فیت عبارت اند از:

  • قدرت
  • سرعت
  • استقامت قلبی، عضلانی و تنفسی
  • توان
  • چابکی بدن
  • انعطاف
  • هماهنگی عصبی و عضلانی
  • سرعت عکس‌العمل
  • تعادل
  • ترکیب بدن

در نتیجه هر ورزشکاری که قصد پرداختن به این ورزش را دارد، باید این فاکتور ها را در نظر داشته باشد و به صورت همزمان آن‌ها را پیش ببرد.

علاوه بر موارد گفته شده فوق و نکات مربوط به تغذیه حین تمرین و تغذیه بعد از تمرین، از دیگر مواردی که در خصوص آمادگی جسمانی در ورزش کراس فیت باید مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی در درست انجام دادن حرکات

این فاکتور به اجرای فاکتور های آمادگی جسمانی وابسته است، بدین معنا که ورزشکار بتواند موانع و چالش های ناشناخته را به بهترین شکل ممکن و با استفاده از بالاترین تکنیک ها انجام دهد. به همین علت ورزشکار به صورت دائم تمرینات متفاوتی را انجام می‌دهد.

  • سیستم های مربوط به انرژی

سیستم های اصلی انرژی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت اند از سیستم بی هوازی و یا فسفاژن که در کمتر از ده ثانیه درگیر می‌شود، سیستم گلیکولیک و یا بی‌هوازی که در مدت زمان کمتر از 20 ثانیه اتفاق می‌افتد و در نهایت سیستم هوازی در مدت زمان بالای 120 ثانیه رخ می‌دهد.

برای افزایش آمادگی جسمانی در کراس فیت، این سه سیستم باید در ورزشکاران این رشته ورزشی تقویت شوند.

  • فاکتور سلامتی

هدف اصلی از این ورزش داشتن یک زندگی سالم و کارآمد است. همچنین این ورزش به عنوان یکی از فاکتور های مهم در خصوص سلامت جسمی به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، این ورزش حتی یک گام نیز از سلامتی فراتر است و فاکتور هایی که به‌سلامتی وابسته هستند را بالاتر نیز می برد. از جمله این موارد می‌توان به قدرت برون دهی قلبی اشاره کرد که با تمرینات مناسب تقویت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *