کراس فیت

تغییراتی که با شروع تمرینات کراس فیت شاهد آن ها خواهید بود

شروع تمرینات کراس فیت

تمرینات کراس فیت

شروع تمرینات کراس فیت یا هر تمرین دیگری می تواند آغاز تغییرات خیلی زیادی در ظاهر، اعتماد به نفس و روحیه باشد. اگر صادقانه به موضوع نگاه کنیم، بیشتر افراد زمانی به دنبال شروع تمرینات روزانه کراس فیت یا بدنسازی می روند که به دنبال ساختن ظاهری آراسته و افزایش سلامت جنسی باشند.

شاید مدت زمانی نیاز باشد تا بتوانید تمام جنبه های مورد نیاز برای ورزش و تمرین کراس فیت از جمله ساعت زمان تمرینی مشخص، وعده های غذایی مناسب و استراحت را به طور کامل در زندگی روزمره تان وارد کنید.

دوچرخه سواری تفریحی، انجام تمرینات بدنسازی مثل حرکات سینه یا حرکت اسکوات، شاید برای داشتن اندامی زیبا کافی و مناسب نباشند. در همین راستا باید گفت که تنها رعایت رژیم غذایی سالم نیز برای داشتن بدن ورزشی حرفه ای کافی نخواهد بود. همه این موارد باید در کنار یکدیگر و به شکل مکمل انجام شوند.

در این جا قصد داریم تا 10 موردی که با شروع تمرینات کراس فیت شاهد آن خواهید بود را توضیح دهیم.

تغییرات در هفته های آغازین شروع تمرینات کراس فیت

در هفته و روزهای اول شروع تمرینات کراس فیت باید حرکت های کششی و دستورالعمل های خیلی ابتدایی را آموزش ببینید و پیاده سازی کنید. حتما این موضوع را حس خواهید کرد که در بین تمرینات نفس کم خواهید داشت و باید دائما برای چند دقیقه استراحت کنید تا بتوانید ادامه حرکات را انجام دهید.

همچنین با شروع تمرین کراس فیت تمامی عضلات شما که سال ها بی تمرینی را تجربه کرده اند، درگیر حرکات و کشش و انعطاف می شوند. همچنین در حین تمرین کراس فیت حس خواهید که اکسیژن بیشتری نسبت به زمان های دیگر مصرف می کنید.

بیشتر بخوانید:   تردمیل مکانیکی اسالت پرو

برای باز شدن کامل ریه ها به دو تا سه هفته نیاز خواهید داشت. پس از آن خواهید دید نفس نفس های بریده که در حین تمرینات روزانه کراس فیت داشتید، برطرف می شوند و توانایی انجام تمرینات طولانی تری را خواهید داشت.

متوجه میزان چربی بدن خود و دیگران می شوید

مسلما مربیان کراس فیت در باشگاه که تمرینات خود را زیر نظر آن ها شروع می کنید، علاوه بر دانش کافی، ظاهر و تناسب اندام عالی دارند. اگر فرد چاقی هستید، مسلما نسبت به سایرین وزن و چربی بیشتری خواهید داشت و در هر وضعیت جسمانی که باشید از نظر قدرتی خیلی ضعیف تر از سایرین هستید.

این تفاوت در چربی یا قدرت بدنی را زمانی بیشتر احساس می کنید که افراد خیلی جوان تر با استایل عالی و قدرت کافی در انجام تمرین کراس فیت را در باشگاه می بینید.

مربیان کراس فیت همانند مربیان بدنسازی و بادی بیلدرهای قدیمی اندام خیلی بزرگ و پهنی ندارند. اما از نظر قدرت و استقامت بدنی به قدری قوی هستند که می توان به جرات گفت بسیاری از بدنسازان خیلی قدرتمند توانایی رقابت با آن ها را ندارند.

در تمرینات کراس فیت و تمرینات بدنسازی مربیان حرکت لیفت را در برنامه تان قرار می دهند. می توانید با مشاهده یک ویدیو در اینترنت به راحتی حرکت لیفت در بدنسازی را اجرا کنید. اما اجرای حرکت لیفت در تمرین کراس فیت نیازمند تجربه و آموزش خیلی ابتدایی است تا بتوانید حرکت را در نهایت به شکل درست اجرا کنید.

تفاوت دیگر تمرینات روزانه کراس فیت با بدنسازی زمانی مشخص می شود که می بینید یک مربی حرفه ای کراس فیت می تواند مسافت خیلی زیادی را به راحتی بدود در صورتی که یک ورزشکار بادی بیلدر پس از مدت کوتاهی دویدن به نفس نفس می افتد.

بیشتر بخوانید:   دویدن بهتر است یا پیاده روی

در هفته های آغازین شروع تمرینات کراس فیت متوجه می شوید که علاوه بر چربی که در بدن دارید نمی توانید وزنه های خیلی سنگینی را بلند کنید. اما پس از گذشت چند جلسه از تمرین کراس فیت شاهد افزایش قدرت بدنی و کاهش چربی خواهید بود.

آشنا شدن کامل با روال و روش های تمرینی

تمرینات روزانه (Workout of the Day)

می توان گفت که تمرینات کراس فیت در هر جلسه شامل ترکیبی از تمرینات مختلف با وزنه های مجاز در زمان مشخصی از روز و با فاصله زمانی مشخص بین یک روز تمرینی با روز دیگر است.

تمرین کراس فیت یا هر تمرینات دیگری در هر جلسه می تواند کاملا متفاوت باشد. با توجه به شرایط جسمی و هدف تمرینی می توانید در هر جلسه برای تمرینات روزانه حرکات های مختلفی را برنامه ریزی کنید.

به طور مثال تمرینات روزانه می تواند شامل حرکات ژیمناستیک مثل ring rows، pull-ups، sit-ups و تمرینات کاردیو مثل rowing, running, jumping rope یا تمرن با حرکات قدرتی مثل انجام انواع مختلف لیفت، back squats, clean & jerks, dead lifts, push-presses, و… باشد.

RX

زمانی که تعداد دفعات تکرار حرکات و میزان وزنه برای استفاده در هر ست و در هر تمرین مشخص شود، پس از گذشت زمان به طور کامل با این موضوع نیز آشنا می شوید.

باکس

به مراکز تمرینا کراس فیت نمی توان نام باشگاه را اختصاص داد. باکس کراس فیت کلمه ای است که برای مکان هایی که با تجهیز و فروش لوازم ورزشی کراس فیت طراحی و دیزاین می شوند، استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید:   تمرینات هوازی در استخر

نمی توانید در باکس کراس فیت به دنبال اسموتی های شیرین یا سالن ایروبیک باشید. در باکس کراس فیت تنها می توانید به دنبال میله های آهنی باشید که از آن ها آویز شوید.

در حین اجرای تمرین کراس فیت و عرق ریختن احساس این که متعلق به این مجموعه و باکس کراس فیت هستید، قدرت خاصی برای ادامه تمرینات در اختیارتان قرار خواهد داد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.